Maxi Cosi Cabrio Fix gebruiken op easybase 2 met Bugaboo adapters

Discussion in 'Met je kind op pad' started by chantal84, Aug 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    :(

Vandaag heb ik een nieuwe Easybase 2 gekocht zodat ik snel de kleine man in de cabrio fix in de auto kan installeren. Met 2 kinderen die ik 10x per dag in en uit de auto moet sjouwen leek me dat wel zo praktisch.

Helaas toen ik net de Easybase in de auto had geinstalleerd kwam ik erachter dat ik deze niet kan gebruiken in combinatie met de Bugaboo adapters die ik op de Maxi Cosi heb zitten. Naar mijn inziens past dit niet.

Ook krijg ik de adapters niet makkelijk van de maxi cosi af om bijv. even snel te wisselen.

Iemand een andere tip. Op het moment gebruik ik de maxi cosi continue in combinatie met het onderstel van de Bugaboo.

Wie heeft er de gouden tip, of zit er niks anders op dan deze morgen weer te ruilen bij de winkel.

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Kun je de adapters niet op de wagen laten zitten?

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Dat zou wel moeten kunnen. Helaas krijg ik ze niet los van de maxi cosi. Zal misschien wel kunnen maar erg makkelijk gaat het niet. Iig niet makkelijk genoeg dat ik op het schoolplein ff snel de boel losklik.

Ook las ik op internet dat als je de adapters op het onderstel laat zitten je het onderstel niet meer in kan klappen.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Klinkt waarschijnlijk heel stom, maar druk je dan wel die knopjes in op de mc om de adapters los te maken?
    Wij hebben ook dezelfde combinatie gehad en ook al ging het vrij makkelijk, toch heb ik nu bij de tweede geen behoefte aan de easy base omdat ik liever de adapters op de mc laat zitten. En met de gordel gaat echt best wel heel snel, ik mis de easy base niet eens meer!

Edit: idd kun je het onderstel niet inklappen met de adapters erop. Deze moet je dan steeds los meenemen. Ik vind het teveel gedoe.

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    De kleine man ligt nu eventjes de slapen in de bugaboo dus kan het nu eventjes niet testen met het onderstel maar ik ga het dadelijk nogmaals proberen.

Maar hoe deed jij dat destijds dan?
    Op schoolplein: Onderstel uitklappen, dan adapters plaatsen, dan maxi cosi erop?
    Terug in de auto: Cosi eraf, adapters afkoppelen van onderstel, onderstel inklappen.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Precies op die volgorde zoals jij het zegt deed ik het. Bij het losmaken drukte ik eerst het ene knopje in en trok die kant vast een stukje omhoog. Daarna het andere knopje en dan heb je hem los. Daarna dus de adapters van het onderstel af.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Met de family fix base kun je de adapters wel op de MC laten zitten. Vind ik persoonlijk wel erg handig

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Het werkt!

Kan ze helaas niet samen met de easybase gebruiken maar inmiddels ben ik eraan gewend dat ik de maxi cosi net eventjes anders van het onderstel af moet halen en de adapters ff los in de kofferbak gooi.

Familyfix was geen optie aangezien ik geen isofix in de auto heb

Share This Page