3 autostoeltjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Storm, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben sinds een week een (voor ons) nieuwe auto. Heel blij mee, want nu kunnen we drie stoeltjes op de achterbank hebben en kan de oudste weer gewoon in een stoel achterin de auto zitten.
    Nu hebben we voor de tweede een Maxi Cosi FeroFix. Maar die is niet meer te krijgen. Typisch, want toen wij hem kochten was het een nieuw model (zet je toch aan het denken...). Maar goed. De MC RodiFix lijkt er wel verdacht veel op. Eigenlijk precies hetzelfde, alleen dus Rodi ipv Fero.
    Ik wil graag drie gelijke stoeltjes op de achterbank straks. Maar zit nu dus ernstig te twijfelen tussen de Römer en de MC.
    Mijn man vind het onzin, kan toch best verschil in zitten, wat maakt dat nou uit? Ik vind het zo'n rommelpotje lijken als het verschillende stoelen zijn. We hebben nu een zwarte, een bruine en een zitverhoger met blauw en grijs (van mijn schoonouders) erin staan.
    Nou gaat de jongste niet meteen in die stoel, maar dat duurt niet lang meer. Ze is zwaar en hoewel kleiner dan haar broers, toch ook niet de kleinste.
    Maarruh, om het verhaal even compleet onzinnig te maken en gewoon de vraag maar even te stellen: Ben ik nou een overdreven "siepmiep" als ik drie dezelfde stoelen op rij wil? Is dat echt zo overdreven?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja. Ik vind van wel. Zou dat geld liever aan iets anders uitgeven dan zoiets..eh...neurotisch:p

Plus dat mijn kinderen het ook leuk vinden om ieder hun "eigen" stoel te hebben.

3. Storm

Storm Niet meer actief

Zo had ik het nog niet bekeken. Alle drie een eigen plek, dus waarom ook niet alle drie een eigen stoel. Mijn man is het helemaal met je eens.
    Maar ja, mijn neurotische brein blijft maar roepen: gelijk, gelijk, gelijk, gelijk.... ;) :p ;)

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Lol:D
    Misschien kun je je man een keer zijn zin geven zodat je de volgende keer (bij iets belangrijks:p) jouw zin weer door kunt drijven? Weer een andere manier om ernaar te kijken;)

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Dan doe je er toch gelijke hoesjes omheen?! of ben ik nou gek :D!

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Ik snap wel wat je bedoeld. :) Maar ik twijfel of ik er 600 euro voor over zou hebben (want dan zou je dus 3 nieuwe stoeltjes moeten kopen of niet?)...

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het ook wel, maar drie stoeltjes (of twee, als je ééntje houdt en de andere twee 'gelijk' maakt aan die ene) zijn écht wel een flinke aanschaf, dus ik zou er voor kiezen me er iedere keer aan te 'storen' en het geld uitgeven aan iets anders ;)

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    hier staan straks ook "gewoon" 3 verschillende op de achterbank. Zoon heeft een stoelverhoger (met rugleuning) in zwart-blauw, dochter een groep 1-stoel in zwart/grijs/rood, uk heeft de keus tussen een zwarte of grijze maxicosi. Kan me er niet druk om maken dat er verschil in zit, het zijn tenslotte ook verschillende kindjes ;)

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind het echt behoorlijk overdreven om speciaal nieuwe stoeltjes te kopen als degenen die je al hebt ook prima voldoen, alleen maar omdat je het anders niet netjes vindt staan.

10. tuc

tuc Niet meer actief

als je de stoelen al hebt zou ik zeker geen nieuwe kopen...echt zonde van het geld!

Als je nog zou moeten kopen en de kindjes zitten overal evengoed in zou ik idd voor 3 gelijke gaan.

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Haha geweldig!
    Ik snap de gedachte, maar geloof niet dat ik het zelf zou doen :p Hier komt straks ook een totaal andere vervolgstoel (want geloof dat t vanaf dit jaar verplicht werd om je kind tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren of ben ik nu in de war? )

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik zou het alleen doen als ik geld over had én de oude stoeltjes heel goed kon verkopen...
    Anders is het echt zonde... Over een jaar of wat heb je er misschien nog maar eentje op de achterbank of helemaal niks meer... Het is niet iets wat 20 jaar op je achterbank staat he...

Zou idd drie dezelfde hoezen kopen, kniesoor die dan nog zou opmerken 'he je hebt drie verschillende stoelen, wat raar' ;)

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik zou het denk ik wel doen, ik ben echt een neuroot in dat soort dingen :D
    maar daarin tegen vind ik 600,= echt wel heel veel geld dus dan zou ik misschien toch wel allemaal dezelfde hoes doen dat het voor het zicht toch een beetje hetzelfde is...

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is nu een officieel advies, maar nog geen verplichting.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    maar die andere twee stoeltjes die je hebt, die heb je toch al? Dus als je alles hetzelfde wilt dan moet je ze alledrie vervangen? (Of lees en begrijp ik het niet goed?)

Onze zoon heeft een maxi cosy rodi in blauw zwart en onze dochter een maxi cosy tobi in blauw zwart (zelfde kleur dus maar wel andere stoel)

16. Storm

Storm Niet meer actief

Ik ben vanmiddag naar de babyspeciaalzaak geweest en heb mijn vragenlijstje afgevuurd. Had Maxi Cosi zelf ook al een mail gestuurd.

De zaken gaan veranderen en de lengte van het kind gaat bepalend worden. Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat die beste man het had over eyevision. Maar dat kan ik ook helemaal fout hebben.
    Het achterwaarts gericht gaat eraan komen idd, maar is nu nog niet verplicht.
    De babyspeciaalzaak mag de losse zitverhogers niet meer verkopen omdat ze verre van veilig zijn en het advies gaat dan ook luiden om je kind tot de 1,35M in een complete stoel met rugleuning te laten zitten. (europese norm is 1,50M

In elk geval, ik kan mijn dochter van 18+ kg rustig in de MC Tobi laten zitten tot haar schouders 2 cm boven de bandjes uitkomen als de hoofdsteun op de hoogste stand staat. Dus die drie dezelfde stoeltjes gaat nog even duren. Maar het kan wel, want...
    ik weet nu dat de Rodifix exact dezelfde is als de Ferofix. Hij heeft alleen een andere naam gekregen omdat die hele lijn de naam Rodi heeft gekregen. (aldus MC)
    Maar ik was er inmiddels al wel over uit dat ik mijn principes en neurotische trekjes aan de kant zou zetten. Welke gek steekt nou ook zijn kop bij ons in de auto om te kijken of wij wel gelijke stoeltjes hebben? En het is idd echt veel geld. We moeten 2 stoelen erbij hebben, nu eerst dus maar 1. En misschien laat ik ze zelf wel kiezen welke ze willen hebben. ;)
    Ik was absoluut niet van plan om de Tobi om te ruilen voor een andere groep 1 stoel. Het zou echt puur gaan om de twee die erbij moeten komen.

Deel Deze Pagina