Verschil van mening waterpokken en op bezoek gaan!!

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi.

Het is vaderdag. Zo als elk jaar zou ik naar mijn vader gaan voor vaderdag. Maar mijn dochtertje heeft de waterpokken. Geen probleem kind had thuis gebleven.

Maar nu mag ik van mijn stiefmoeder als nog niet komen omdat ze een kleinzoon heeft van drie maanden. En weetje ik snap het WEL maar er is een maar in dit verhaal.

Zij past een keer per week op omdat de moeder van dat kindje gaat werken op een kdv!! Snappen jullie nu wat ik dus raar vind ik moet weg blijven omdat me kind besmettelijk is terwijl de moeder zelf drie dagen in de week naar het kdv gaat waar altijd wel wat heerst waar onder waterpokken en ze zo haar zoon ook kan besmetten.

Snappen jullie nu het dillema?

Graag een eerlijke mening; IK zelf ben iets van teleur gesteld maar accepteerd maar even de situatie die ze snapt en ook weer niet snapt!

2. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Hè? Maar als je kindje thuis blijft kan jij toch gaan? Jij bent niet besmettelijk!!!

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Daarom jij kan gewoon gaan.

4. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    jij kan gewoon gaan hoor,

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Heb jij de waterpokken niet gehad, want dan zou jij het wel door kunnen geven omdat je al besmettelijk bent voordat de eerste waterpok te zien is. Als je ze wel hebt gehad is er niets aan de hand.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Jij kunt gewoon gaan hoor, denk dat jij dat kindje niet besmet.

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Haha ja ik snap het wel.
    Net of jouw kindje alleen maar de waterpokken door kan geven en dit niet via de moeder kan gaan via het kdv...
    Tja.. het kind zal het toch wel krijgen al is het 'beter' na 1 jaar...

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb de waterpokken al gehad en zoonlief ook al eens dus hier allemaal in huis zijn we er al eens mee in aanraking geweest. Daar bij mjin pa was gisteren even hier en heeft zijn kleindochter ook een knuffel gegeven.

En weet je ik snap de bezordheid van oma wel maar in dit geval ontrecht ze is internet af gaan spuren ect ect tja dan moet zijn moeder ook maar thuis blijven om het risico te minimaliseren.

Ach ja ik leg me er maar bij neer.

Al sta ik niet achter het idee er van.;)

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik snap dat je stiefmoeder zich misschien zorgen maakt, maar wat zegt ze als je haar uitlegt dat jij niet besmettelijk bent?
    En ben ook benieuwd wat ze zegt als je datgene van het kdv verteld. Daar heerst idd nog veel en veel meer.

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Nou, ondanks dat jij de waterpokken zelf wél gehad hebt, draag je het virus toch bij je en kun je zo indd anderen besmetten. En ja, dit weet ik heel zeker, heb pas geleden zelf met dat dilemma gezeten.

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Nou, ik ben het met je eens hoor!
    De moeder van het kindje neemt veel meer bacterieën en virussen mee van het kdv. En jij mag niet komen, omdat je kind waterpokken heeft....
    Beetje krom!

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wat wil de moeder van dit kindje? Als zij het prima vind dat je komt dan heeft je moeder er toch niks over te zeggen?

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat goed dat oma daar zo voorzichtig mee is en op internet de boel afzoekt om te kijken of haar klein kind er ook gevaar door kan lopen.
    De meningen zijn er over verdeelt, ik zou niet het risico willen lopen dat het kind wél ziek zou worden door mij.
    Lekker thuis blijven en dan ga je vanavond ofzo...

Ze zou andersom waarschijnlijk ook voorzichtig zijn met jullie kindjes..
    En dat moeders op een kdv werkt, tja dat is haar verantwoording, haar kind. Ik zou zelf gewoon niet willen dat er een mogelijkheid is dat het kindje wel ziek wordt, je wordt er toch op aangekeken ook al zou het niet van je komen.

Beterschap met je dochter

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik mag helemaal niet komen ook niet vanavond daarom vind ik het zo krom. Het kind is er dan niet eens bij. Oma is bang het kind te besmetten denk ik en ik zeg het nogmaals ik begrijp de beweegredenen maar ben het er niet mee eens.

En voor me vader is het ook raar zijn dochter mag niet komen omdat de kleinzoon van zijn vrouw mogelijk besmet kan worden via mij!

En weet je waar mijn dochter het heeft opgelopen juist het kdv;)

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dan mag je vader er zelf ook niet zijn, die heeft gister toch ook met jou dochter geknuffeld?
    Ik begreep dat je niet mocht komen als haar kleinzoon er is, maar het is inderdaad overdreven als je 'savonds ook niet mag komen als hij al weer weg is.

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mijn dochter heeft vorige maand ook waterpokken gehad, ze was toen ook nog geen 4 maanden. Je wilt het natuurlijk voorkomen, maar het is nou ook weer niet het einde van de wereld als ze het zou krijgen. Snap dat ze voorzichtig zijn, maar vind deze reactie echt we wat overdreven. Zeker omdat je ook savonds niet mag komen.

Deel Deze Pagina