3 cm ontsluiting en de weeën stoppen :(

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anne1001, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Dat is wel echt naar ja...
    Ik was ook best vertrouwen in mn lichaam kwijt, dat het nog vanzelf zou beginnen. Zo van, als dit het nog niet is, wat dan wel? Man thuis laten blijven van het werk sinds maandag want de weeën waren echt vaak en lang genoeg en dan gebeurt er toch niks... Vk had ook gedacht dat ik het op strippen wel ging doen. Die dinsdag nog een vreselijk niet-empatische gyn getroffen, had inleiding bijna afgezegd. Maar ons ziekenhuis kon je alleen kiezen om in te leiden met 41 of anders met 42, niet iets er tussenin. Tenzij het niet goed zou gaan met de baby. Maar ik was te bezorgd dat de baby het in de tussentijd niet goed zou hebben en het dan nog te lang zou duren en ik het zelf niet zou trekken, dus ben uiteindelijk blij dat ik ingeleid ben. Maar als jij het nog trekt nu is het denk ik inderdaad beter om te wachten... ook al is het echt superzwaar! Maar als ze wat gaan doen moet je lichaam het wel overnemen, minste risico op ingrepen als je lichaam zelf nog start... en je hebt nog wel tijd.
    Proberen voldoende te ontspannen en hopelijk zet het dan wel door. Zoveel mogelijk ontspannen tijdens bevalling heeft mij ontzettend geholpen trouwens, moeilijk door de pijn maar ben er van overtuigd dat het bij mij daarom zo snel kon gaan ;)

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier bij de oudste ook een hele nacht weeën gehad, toen kwam de vk in de ochtend en die stuurde ons door naar het ziekenhuis (was pas 36+1) en toen we daar aankwamen was ik zo zenuwachtig dat er geen wee meer te bekennen was op de CTG. :(
    Eenmaal weer thuis ging het weer vrolijk verder. Uiteindelijk nog diezelfde nacht bevallen met 36+2.

3. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik probeer nu gewoon lekker te relaxen en er weer het zelfde in te staan als voor die nacht met weeën. Is wel lastig maar toch het beste! Ik trek het verder ook nog prima dus het is helemaal niet zo dat ik er lichamelijk naar uit kijk om van m'n buik af te zijn. Ben alleen zo nieuwsgierig naar m'n kleine mannetje! En als je dan weet dat je lichaam toch iets aan het doen is, ontsluiting en bmm mond verweekt, dan bouwt zich toch een bepaalde spanning op van, O het kan dan elk moment gaan gebeuren! Hiervoor had ik juist het idee dat ik wel overtijd zou gaan lopen :p

Shart, dan is het overduidelijk dat je door zenuwen en stress idd gewoon geen weeen meer kan hebben! Pff stom he! Probeer dat maar eens uit te zetten.

Als de weeen weer gaan starten ga ik me denk ik rustig op m'n ademhaling concentreren en ook pas bellen als ik ze lang en heftig heb. Mssn wel langer dan dat uur. Haha. Om zeker te weten 😋

4. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Voor degene die het nog leuk vinden te lezen. Gisteren ochtend om 8:15 bevallen van en wolk van een zoon!! Heftige bevalling geweest. In 2 uur tijd van 4 cm ontsluiting naar volledig. Pff! Nu heerlijk aan het genieten! Het gaat super goed!!

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Gefeliciteerd!!! Geniet ervan! :D

6. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Gefeliciteerd

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Gefeliciteerd!!

8. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Gefeliciteerd! Ben je thuis of alsnog in het ziekenhuis bevallen? Fijn dat je vriend ook nog even kan genieten tot hij dinsdag kan beginnen... Leuke binnenkomer; beschuit met muisjes, haha ! Hoop dat jullie nu lekker kunnen genieten!

9. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gaat.

10. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Bedankt!!
    Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen. Ik was thuis met de 4 cm ontsluiting aan het kruipen door m'n bed van de pijn. Wist me geen raad! Daarom naar het ziekenhuis gegaan voor pijnbestrijding. Eenmaal in het ziekenhuis kreeg ik al persdrang! Daarom waren de weeen niet op te vangen. Het ging veel te snel! Met een uurtje persen was hij daar. Helaas gaf ik te veel kracht met de laatste perswee waardoor ik nu een totaal ruptuur heb :( Juist waar ik ook angstig voor was geweest. Maar nu ik het heb kan het me eigenlijk ook niets schelen! Het is echt geen pretje maar vooruit, het geneest wel weer!

We zijn nu heerlijk aan het genieten. Borstvoeding loopt als een trein. Daardoor wel veel krampjes maar we zijn gestart met infacol en dat lijkt zijn werk al een beetje te doen!

Bedankt voor alle felicitaties. Leuk hoor!

11. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina