lees ik het nu goed en vervalt het spaarloon per 1 januari 2012? was altijd wel leuk je spaarde 51 euro per maand en het kostte je netto ong 30 euro baal er wel van
Hmm vreemd, je zou toch denken dat zoiets dan ook op nu.nl ofzo zou staan? Lijkt me groot nieuws namelijk.
was ook op tv. de korting die gegeven wordt op de overdrachtsbelasting wordt oa betaald door deze regeling af te schaffen! Tja we betalen en betalen maar steeds meer en steeds meer komen alle voordeeltjes te vervallen. Tenzij je een woning koopt, maar ja dat doen we dus niet. ERg zuur....
Hm volgens mij wordt de overdrachtsbelasting ook met andere zaken opgevangen hoor (door bepaalde bijdragen van banken omhoog te doen bijv.). En uh, het geld verdwijnt niet he. Je betaalt voor 1001 dingen. Infrastructuur, veiligheid op straat, onderwijs, sociale zorgstelsel, etc. etc. Dus je laatste opmerking vind ik slecht onderbouwd en onnodig. Het is niet zo dat je alleen een "voordeeltje" hebt als je een woning koopt.
Het staat nu ook bij de telegraaf: Geen nieuwe inleg spaarloon meer mogelijk - Actueel financieel nieuws leest u op DFT.nl van De Telegraaf [Nieuws] Leuk dat die overdrachtsbelasting voor 1 jaar omlaag gaat, maar dat het spaarloon wordt afgeschaft. Mooie sigaar uit eigen doos dus weer (terwijl ik niet eens gebruik kan maken van die overdrachtsbelasting en ik er dus op achteruit ga )
Ik schrijf dus ook o.a. zoals je heb kunnen lezen. het wordt o.a. opgevangen door de spaarloonregeling. En je kan het slecht onderbouwd vinden, maar zo werd het op journaal weergegeven heel fijn voor de mensen die een woning kopen, maar de rekening moet toch betaald worden. gr brenda
Wij zijn er vorig jaar mee begonnen dus wat zou er in onze situatie nu gebeuren? We kunnen er dus niet meer mee verder gaan? Gewoon het geld opnemen en klaar ofzo?
Ik vind het jammer dat het spaarloon vervalt, maar als ze dan toch moeten bezuinigen, dan maar op het spaarloon. Omdat de hogere inkomens over die 613 euro de meeste belastingen zouden betalen (52% tegenover 33%) hebben zij ook het meeste nadeel aan het afschaffen van dit belastingvoordeel. Ik vind het eigenlijk wel goed dat er deze keer relatief minder geld van de financieel zwakkeren wordt gepakt.