3 dagen bosrijk/ efteling met dreumes en peuter

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Arti13, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat zouden jullie doen?

Opa en oma willen de hele familie meenemen naar een 3- daags arrangement bosrijk (bungalowpark bij de efteling). Evy is dan 3 en Roan net 1.

Maar ik vind het nogal heftig voor de kids;
    Dag 1 pas om 15:00 inchecken. Ivm slapen van de jongste ga je dus direct naar het huisje. Het is gewoon geen kind die in de kinderwagen slaapt, dus een hele dag gaat hij niet volhouden tot dat we het huisjenin kunnen.
    Gevolg dag 1 zit je in het huisje.

Dag 2 de hele dag efteling, maar ook weer ivm slapen naar het huisje met de jongste. Of 2 slaapjes of 1 dat weet ik natuurlijk niet. Maar goed, dat zal prima gaan.

Dag 3 moet je weer uitchecken, maar je wilt ook weer ivm slapen 's middags een bed hebben voor de kleine man, dus gaan we naar huis.

Ik heb nu zoiets van, misschien alleen de donderdag naar de efteling met de kindjes, want zijn 3 dagen niet een heel gedoe met in en uitchecken en in een huisje zitten waar je iets aan hebt?
    Ik was liever gegaan met de kindjes als ze ouder zijn.
    Wat zouden jullie doen?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik weet niet hoe je kindjes precies zijn

maar toen die van ons 1 was zijn we naar limburg gegaan (vanuit noorden van drenthe) dus 5 uu rmet de bus en caravan, die wilde niet echt slapen, daarna naar een vriendin gegaan en waren we pas rond half 11 savonds weer bij de caravan, maar niet geslapen dus ook niet in de bus(ja 10 min)
    maar geen problemen met haar gehad, ook niet de volgende dag (waar ik wle bang voor was)

vaak als ze echt moe zijn, gaan ze wel slapen in de kinderwagen. ik zou gewoon donderdag lekker naar de efteling gaan en kijken hoe het gaat, ik zelf zou niet te streng zijn met de slaap uurtjes, Mits je vante voren weet dat ze er niet te veel moeite me ehebben

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar zou je ook 3 dagen gaan?

4. tulip

tulip Niet meer actief

och, het is heerlijk daar, ik zou het echt doen. Je bent van bosrijk zo weer in het park en het is dus echt geen moeite om heen en weer te lopen. De eerste keer dat ons meisje in de efteling kwam was ze 8 maanden en die heeft het ook de hele dag volgehouden hoor.
    Ik zou je zoontje tot 3 uur wakker houden en hem dan lekker even te slapen leggen. Je kunt daarna echt nog terug, de laatste dag ga je gewoon weg wanneer hij het echt niet meer volhoudt. Dat in en uit checken stelt niks voor.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik zou het ook gewoon doen. Hier ook een zoon die heel moeilijk ergens anders slaapt maar uiteindelijk slaapt hij wel in de draagdoek of buggy en ja dat is dan niet zo lang als normaal maar op zo'n weekendjes vind ik dat geen probleem. Er is dan ook voldoende afleiding zodat hij niet lastig is...

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik kom er net van terug en mijn dochter is 3 en mijn zoon is 4 maanden. Vorig jaar zijn we er ook 3 dagen geweest en toen sliep mijn dochter ook nu overdag. Ze sliep normaal nooit in de wagen maar toen wel. Het was wat korter dan normaal maar goed, gewoon erin houden en zorgen dat ze even niks kunnen zien door bv een doek. Een draagdoek kan natuurlijk ook. Persoonlijk zou ik er lekker van genieten en niet zo precies zijn met de slaapjes. Ik zou voor die paar uurtjes nooit zo'n leuke aanbieding af slaan. Het is namelijk echt super leuk!! Helemaal voor je peuter.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar als ik hem op de eerste dag al ga wakker houden, dan is hij denk ik 2 dagen daarna moe. En dan zou hij ook nog een volle dag 'moeten'. Want de donderdag is de dag dat opa en oma alles samen willen doen en ook nog uit eten.
    Misschien 2 dagen. Het is voor ons niet ver rijden.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou persoonlijk dan gewoon zo een dagje Efteling plannen, maar dat is dan ook moeilijk wat betreft slapen van de jongste, en anders misschien een nachtje Eftelinghotel? Stuk goedkoper

Bosrijk moet je volgens mij sowieso minimaal 3 dagen boeken, minder kan volgens mij niet.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Als ik het zo hoor, ben ik volgens mij veel te veel met de slaapjes bezig ;). Ik blijf het wel heftig vinden. Ook omdat we met z'n 14-en zijn.

10. tulip

tulip Niet meer actief

iedereen is daar anders in denk en ik moet erbij zeggen dat ik 100% iemand ben van de drie rrr en, maar zoiets zou ik er echt niet voor afslaan. Ik zou gewoon de 2e dag eens kijken hoe het gaan. Ik ga er vanuit dat je ook een man bij hebt, en als hij die donderdag 2 slaapjes nodig heeft, ga jij bij het ene en je man bij het andere slaapje terug naar het huisje. Dan wissel je af. Opa en oma zullen dat vast begrijpen.

11. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

wij zijn vorige week 3 dagen in bosrijk geweest
    hier ook 2 kindjes dezelfde leeftijd als die van jou

mijn ervaring:

we kwamen om 13.00 u aan , spullen in de auto laten liggen
    tot 15 uur het park in , toen lekker naar het huisje

volgende dag ontbeten in bosrijk ( was goed verzorgt) om half 11 naar het park en tot half 2 toen naar huisje. later nog een uurtje terug gegaan]

dag 3 om half 11 uitgechekt spullen in de auto en naar het park
    daar zijn we tot 15 uur in het park geweest toen naar huis

het is jammer dat je kindjes geen wandelwagen slaapkindjes zijn
    ik moet zeggen dat het bij ons nog ging met wat hazeslaapjes
    in de wagen , is het niet zo dat ze toch wat rusten als ze in de wagen zitten

ik heb je alleen mijn ervaring gegeven , jij kent jouw kindjes natuurlijk het beste , ik moet zeggen dat de afleiding wel wat adrenaline opwekte en ze met net iets minder slaap konden
    thuis hebben ze het dubbel en dwars ingehaald :D

als je beslist om toch mee te gaan , veel plezier

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dat is ook wel waar.

13. tulip

tulip Niet meer actief

probeer je iig niet te veel te focussen op iedereen anders. Als jij meegaat, laat je iig een stukje van jouw kant zien en als hij het echt niet trekt ga je gewoon even met hem terug. Je hoeft echt niet overal aan mee te doen als je dat te veel vind. Misschien van te voren ook even bespreekbaar maken met de andere reisgenoten??

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Eigenlijk ook een superoplossing! Nog niet aan gedacht.

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ja ik zou ook 3 dagen gaan, je hoeft de 1ste dag niet perse de hele middag naar de efteling, aangezien je vrijtoegang hebt, kan je ook kiezen om een uurtje heen te gaan, even voor of na het avond eten.
    de volgende dag gewoon hele dag of tot beide kids erg moe zijn, dan lekker samen eten (hopen dat opa en oma daar wel rekening mee houden anders duidelijk melden) en dan op bed, en dan de volgende dag gewoon weer heen gaan.
    kinderen zijn toch behoorlijk flexiebel vind ik, vaak halen ze de slaap wel goed in hoor, als ik hier hoor uk gaat om 7 a half 8 naar bed, tot 9 uur is ze vaak aan het spoken en gisteren om 12 uur hoorde we haar weer liedjes zingen in bed, half uurtje later is het weer stil tot de volgende ochtend (kan haar gerust tot 9 uur laten liggen heerlijk hihihi)
    op vakantie proberen we wel rekening te houden met haar slaapjes, maar dat lukt niet elke keer en we merken er eigenlijk niks van, soms denk je nou die zijn kapot en dan ligt ze nog uren te kletsen en zingen op bed

16. 078mama

078mama Niet meer actief

Wij hebben Lotte op dag 1 in de auto laten slapen en ze zijn echt zoooo vol van alles wat ze doen en zien dat ze al wat minder slaap nodig hebben. En als het niks is weet je dat ook weer voor de volgende keer. Wie weet valt het hartstikke mee. Voor je 3 jarige is het zo leuk! Lekker op dag 2 zelf een boek lezen in het huisje als die kleine slaapt en je man het park insturen met je peuter. Komt echt goed!

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Gewoon doen! Zou ik zeggen als ik het voor het zeggen had.
    Go with the flow, niet stressen wat slaapjes en vaste tijden betreft. Mijn mening is dat het juist goed voor kinderen is om eens in een andere omgeving te zijn/slapen en om eens uit het alledaagse ritme te zijn.

Gewoon genieten.

Maar goed, wij zijn heel makkelijk in weg gaan met onze zoon (al van kleins af aan) en ik zou 3 dagen bosrijk juist super leuk vinden. En natuurlijk is er een kans dat hij iets minder slaapt of iets later op bed gaat en/of eerder wakker is. Maar is dat erg? Dan houd je daar die dag rekening mee, ga je iets eerder naar de bungalow of lekker een flink stuk wandelen.

18. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

je hebt 3 volle dagen park hoor:D

alleen het inchecken is later en het uitchecken is vroeger

was ik vergeten te zeggen ;)

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dat weet ik :).
    Maar het gaat mij meer om dat je volgens mij op dag 1 en 3 gewoon weinig doet en dus vooral aan het reizen bent ipv iets leuks. En dat alleen dag 2 een volle dag met leuke dingen. Toen dacht ik, is 1 volle dag met alles er op en er aan niet handiger met 2 kleine kindjes. Dan lig je gewoon in je eigen bedje 's avonds.:)

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, wij komen net terug van 4 dagen disneyland... En ja, ze zijn gesloopt (net als wij), de oudste heeft hartstikke slecht gegeten deze dagen, maar ze hebben ontzettend genoten (met name de oudste) - het was het toch allemaal dubbel en dwars waard. Komende week gaan we alles weer wel inhalen- rust, goede voeding etc. Dus ik zou zeker de 3 dagen gaan en gewoon ter plekke kijken hoe je het doet. Kijk hoe zij reageren en beslis op dat moment. Houd de optie open om eerder weg te gaan, of dat nu een uur of een dag is, dat maakt niet uit. Ga mee en kijk ter plekke hoe het gaat.

Deel Deze Pagina