Lieve ZP-dames, Zoals de titel al duidelijk maakt, wil ik graag behandelplannen verzamelen van dames die met een (zeer) laag AMH toch zwanger zijn geworden. Ik heb zojuist mijn eerste ICSI poging gehad en van de 4 à 5 follikels die klaarlagen op de uitgangsecho is er maar 1 gaan groeien. Eigenlijk was er dus geen reactie op de hormonen, aangezien ik van mezelf iedere maand nog een eisprong heb. Ik heb voor deze poging 450 ie Menopur gespoten en vanaf dag 1 de Synarel neusspray gebruikt. Ik heb wel een punctie gehad, maar helaas bleek het eitje te slecht om ICSI mee te kunnen doen. Maandag heb ik mijn evaluatiegesprek en bespreken we ook het behandelplan voor de volgende poging. Ik begreep van zijn assistente dat Dr. Scholtes (ik loop in Düsseldorf) hetzelfde schema aan wil houden. Ik voel me daar helemaal niet prettig bij, aangezien er dit keer niets gebeurde. Daarom wil ik voor dit gesprek goed beslagen ten ijs komen en zoveel mogelijk succesvolle behandelplannen bestuderen! Dus bij deze een oproep aan alle zwangere en/of bevallen dames met een laag AMH: willen jullie je leeftijd, AMH, behandelplan en resultaat hier komen opschrijven? Op het Poffertjes-topic en Düsseldorf-topic wordt ook veel gekletst door laag AMH'ers maar omdat we daar ook over allerlei andere zaken kletsen, gaat de info over behandelplannen een beetje verloren in de grote hoeveelheid berichten. Dus lieve meiden die ik al ken van deze topics: willen jullie je ook hier melden? Ik denk dat veel dames die zich in dezelfde rotsituatie bevinden als ik, erg blij zullen zijn met dit topic! Kom dus alsjeblieft je succesverhaal met ons delen, zodat wij hopelijk in jullie voetsporen kunnen treden! Alvast ENORM bedankt! Liefs, Miss
Hai, Mijn AMH is 0,10 (nog ietsje lager dan bij jou) en ik ben in DD zwanger geworden. In NL had ik bij 2 IVF pogingen met Gonalf-F en decapeptyl slechts 1 eitje en was daar uitbehandeld. Toen ben ik overgestapt op DD en daar kreeg in mijn eigen cyclus vanaf dag 3 450 Menopur en vervolgens vanaf dag 8 het hormoon cetrotide erbij. Er lagen 6 eitjes klaar bij de uitgangsecho en er zijn 5 eitjes gaan groeien en zij waren ook rijp bij de punctie op dag 14. Gelukkig is het zaad van mijn vriend heel goed want alle 5 zijn bevrucht. 2 verse TP's zijn niet gelukt en 1 cryo (niet goed ontdooid) ook niet maar de 4e cryo is blijven plakken en is nu ruim 15 maanden oud en heet Lars. Als dit niet was gelukt dan zou ik ook de neusspray hebben gekregen maar gelukkig was dit niet nodig. Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.
Hi Nataly, Onwijs bedankt voor je reactie! Echt super voor je dat het in DD gelukt is Jouw behandelplan is wat ik ook nodig denk te hebben: pas vanaf dag 8 platleggen ipv vanaf dag 1. Ik denk en hoop dat dat een enorm verschil kan gaan maken. Bij ons is het zaad ook erg goed gelukkig. Jij hebt trouwens IVF gedaan denk ik? Wij krijgen sowieso ICSI, vanwege het lage aantal eitjes en de kleine kans op bevruchting. Liefs, Miss
Lieve meid, Ik kan je helaas geen advies geven maar ga heeeeeel hard duimen voor je volgende poging.!!!!!!!
Dank je wel lieve Logan! Ben zo blij voor jou dat er bij jullie zo'n wonder is gebeurd!!! Kun je een beetje genieten? Morgen de echo, wat een bijzonder moment voor jullie. Geniet ervan Aan alle andere dames: ik weet dat het prachtig weer is, ook ik ben lekker de hele dag op het strand geweest. Maar vanavond is er na die verkoelende douche en voor de barbecue misschien wel even tijd om je verhaal hier te komen delen? Mijn dank is groot!
Miss76: Ook ik kan je geen advies geven! Maaar ik wens je echt heeeeel veeeel succes meid!! Ik hoop zo voor je dat de volgende poging gewoon raak zal zijn! Dikke knuffel! X
Ik kom morgen, als ik achter de computer zit, mijn verhaal vertellen. Maar in mijn handtekening zie je iig al onze situatie en het resultaat!
Oh fijn Kiekske, alvast bedankt!!! En wat heerlijk om hier alle blije (toekomstige) mama's te 'ontmoeten' @ Monatoetje: dank je lieverd, ik hoop het ook! En ik tel met je mee af naar de 19e, zo super dat het bij jullie nu ein-de-lijk zover is!!! Dikke knuffel terug.
Ik heb je een privebericht gestuurd Miss met een profiel van een ander ZP lid met overeenkomsten met jou!
Hoi Miss, Hierbij zoals beloofd mijn verhaal In 2011 kregen wij te horen dat mijn man geen zaadcellen had. Doorverwezen naar het Radboud voor TESE. De wachttijd was 8 maanden tot een jaar, dus wij zijn rechtstreeks naar Gent gegaan. Sept 2011 intake, eigenlijk start december 2011. Dit zou een studie zijn. Voor die studie moest ik ook allerlei onderzoeken doen, maar alles zag er in eerste instantie goed uit. 30 jr, regelmatige cyclus, wat kon er mis zijn?? Net voor de start kregen we de uitslag: AMH 0,67. Schok... We mochten niet meer meedoen met de studie, maar kwamen in het reguliere ICSI traject terecht. Jan 2012 1e ICSI: decapeptyl vanaf dag 3 cyclus en vanaf dag 5 300 ie menopur. Resultaat: 8 follikels, 6 bevruchtingen. Dag 3 tp van een mooi embryo: niet zwanger, geen cryo's. Man had op dag van de punctie de TESE: 6 rietjes zaad. Mrt 2012 2e ICSI: omdat mijn follikels onregelmatig groeien (dominante follikels), kreeg ik eerst de pil. Verder hetzelfde schema, ik reageerde immers goed. Resultaat: 1 follikel. Poging afgebroken. Eiceldonatie werd ter sprake gebracht vanauit Gent. Juli 2012: herkansing 2e ICSI: heb gevraagd om een ander schema, maar dat zou geen nut hebben. Ook meer spuiten zou geen nut hebben. We pakten het 1e schema, dat was immers goed verlopen. Resultaat: 2 follikels. Gent vond dat ik voor de punctie moest gaan, maar ik heb het afgebroken. In aug evaluatiegesprek: ik heb vanalles geopperd, maar ze gaven aan dat een ander schema geen nut zou hebben. Zelfs cetrotide zou niet anders zijn dan decapeptyl. Ze adviseerden nog wat duidelijker eiceldonatie. Aan dat laatste was ik echt nog niet toe. Als ik voor mijn gevoel alles geprobeerd zou hebben, kon ik daar mee bezig gaan, maar nu voelde ik me niet serieus genomen. Wij hebben er voor gekozen om naar DD te gaan. In aug hebben we nog een afspraak met Pf.eiffer gehad: lage ijzerwaarden, lichte stollingsafwijking, tekort vitamine D. Extra ijzer en vit D slikken, natuurlijk ook de Omega en bij TP intralipid en kinderaspirine. Eigenlijk konden wij 6 dec pas bij Dr S. terecht, maar toen ik belde dat ik al veel uitslagen had ed, konden we 6 sept terecht!! 6 Sept intakegesprek: superfijn gesprek, hij nam me serieus. Heb echt een gesprek gehad, dat voelde fijn! We mochten in oktober alweer starten. Dat hebben we uiteindelijk zelf uitgesteld, want ik wilde eerst de test van Serum (hidden C) doen en die afwachten. Ik had altijd spotting en daar voelde ik me ook raar bij. Test afgewacht: hidden C. Beide aan de antibiotica, zeer heftige kuur. Maar ik heb geen spotting meer gehad, mijn rare buikpijn was weg en mijn (sorry...) menstruatiebloed zag er veel helderder uit. Nu had ik het gevoel dat ik alles had gedaan: klaar voor de start. 7 nov ongesteld: start suprefact 3x2 pufjes per dag. Dag 3: start 225ie menopur (ochtend) en 225 Gonal-F (avond). 1e Echo: er groeiden verschillende follikels!!! Punctie: 6 eicellen, 4 bruikbaar, 3 bevruchtingen --> embryoscoop. Dag 5: tp top blasto! testdag: zie banner. Een heel verhaal, sorry daarvoor. Mocht je nog iets willen weten, dan hoor ik het wel!
@ Kiekske: ontzettend bedankt voor het delen van jullie verhaal! Ik was vandaag op het strand en heb net snel bijgeschreven op het Poffertjes-topic maar ik moet me nu haasten naar een afspraak op het terras. De tijd gaat altijd sneller dan je denkt als je lekker zit te tikken . Mijn uitgebreide reactie en het verslag van mijn evaluatie met Dr. S volgen dus morgen. Even in het kort: ik krijg dit keer Puregon en Menopur ipv alleen Menopur en pas na 5 dagen stimulatie gaan we de boel platleggen. ALS er dan tenminste iets is gaan groeien. Ik ben er blij mee! Fijne avond! @ Klaasje: jij ook bedankt voor het doorsturen van de info, ik heb het opgezocht! x
Ik heb ook al gehoord dat de combinatie van menopur en puregon goed zou werken met een laag amh. Bij ons is nooit gesproken over icsi, waarom weet ik niet maar was niet nodig denk ik. Bij mijn oudste ben ik bij de 4e IUI zwanger geraakt. Dat ging dus betrekkelijk eenvoudig en had ik nog nooit van het begrip amh gehoord. Ik heb geen DHEA gehad, ik liep in 2011 in DD en dat kwam daarna een beetje opzetten, ik had er nog nooit van gehoord. Heel veel succes.
Hi Kiekske, Sorry hoor, de dagen vliegen hier om zonder dat de computer aangaat. Mijn vriend heeft sinds gister namelijk 3 weken vakantie (waar we allebei HEEL hard aan toe waren na alles wat er de laatste maanden gebeurd is ) en dankzij het mooie weer zitten we meteen iedere dag op het strand. We gaan dit jaar niet weg omdat we net een pup hebben aangeschaft en omdat we ons spaargeld niet willen aanspreken ivm eventuele extra pogingen. Ik had de iPad wel mee naar het strand maar het is niet te doen om met zand aan je handen en fel zonlicht iets te zien en te schrijven! Vanavond ons hele huis op z'n kop gehad voor een grote schoonmaak want morgen komen mijn ouders 3 dagen op de poes passen omdat wij vanuit onze afspraak in Düsseldorf lekker bij vrienden gaan logeren die een camping in Duitsland zijn begonnen, op 1,5 uur van DD. Zo maken we er meteen een leuk uitje van Nogmaals heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen jouw verhaal hier te delen. Wat heb jij veel meegemaakt en doorstaan zeg! En wat een doorzettingsvermogen heb je. Petje af! Ik ben echt heel blij voor je dat het je gelukt is in DD. Ik kan zo verder even geen vragen bedenken maar bedankt voor het aanbod, misschien dat ik later nog eens iets kan bedenken. In ieder geval heel zinvol om te weten hoe het bij jou uiteindelijk gelukt is! Ik heb gister dus Dr. S gesproken. Hij zei dat mijn eitje niet rijp was, wat normaal gesproken niet klopt bij een follikel van deze grootte. Maar dit past volgens hem precies bij een laag AMH, dan komt dat vaak voor. Hij denkt niet dat een ander behandelplan het verschil gaat maken, maar dat we eerder heel hard moeten hopen dat er nog een cyclus voorbij komt met betere eitjes. Dat zou mijn enige redding zijn volgens hem. Hij vond deze poging niet erg bemoedigend voor de toekomst, maar zei gelukkig ook 'één poging is geen poging'. Waarmee hij wil aangeven dat je pas na (tenminste) 2 pogingen echt een conclusie kunt trekken. En dat ben ik met hem eens, ik wil pas stoppen als ik het gevoel heb dat ik alles heb geprobeerd. Hij vond het wel prima om iets nieuws te gaan proberen als ik me daar beter bij zou voelen. Zo gezegd, zo gedaan! Ik ga Menopur combineren met Puregon en start al op dag 2 met stimuleren. Dan op dag 7 een echo en als er iets groeit, start ik dan pas met platleggen. Ik weet nog niet waarmee. Morgen de uitgangsecho, dan zal ik de recepten wel meekrijgen. Ik vind het ongelofelijk spannend hoe dit behandelplan gaat uitpakken, maar probeer mijn hoofd koel te houden en positief te blijven! Ik zal op dit topic zeker nog laten weten hoe het gaat. Intussen nodig ik nog steeds/opnieuw alle laag AMH'ers uit die zwanger of bevallen zijn, om hun succesbehandelplan hier te komen delen!!! Jij heel veel succes en geluk gewenst met de laatste weken van je zwangerschap en straks de bevalling! Liefs, Miss
Oh dat vind ik fijn om te horen Nataly! Ik hoop dat dit voor mij ook de juiste combi gaat zijn. Super dat ICSI en DHEA bij jou niet nodig waren. Ik hoop hier binnenkort ook te mogen komen vertellen wat mijn succesvolle behandelplan was
Thanks Nina, leuk dat je meeleest! Balen dat de Decapeptyl bij jou waarschijnlijk niet gedaan heeft wat het moest doen. Wat een stress en teleurstelling weer voor je Sterkte en een dikke knuffel!
Hoop dat het hiermee gaat lukken! Hopelijk liggen er de volgende cyclus net wat betere eitjes klaar en is het ook beter om pas bij dag 8 plat te leggen. Denk dat je cetrotide krijgt? Duim voor je!
Miss, Succes vandaag! En heerlijk dat jullie er meteen een mini-vakantie van kunnen maken. Ik ben blij voor je dat hij voor zijn doen "positief" heeft gedaan. Gelukkig blijft alles mogelijk. Ik duim heel hard voor je! Voor mij helaas weer afwachten.