3 dagen continu harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandra1979, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Hallo allemaal.
    Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en heb sinds 3 dagen bijna continu harde buiken. Als ik ga zitten zakt het iets weg, en 's nachts is het wel helemaal over. Maar zodra ik ga lopen of opsta begint het weer. Gisteren bij de verloskundige geweest en gelukkig was alles goed (baarmoedermond geheel gesloten). Van haar kreeg ik het advies om RUST TE NEMEN.
    Maar ja wat is rust? Is dit herkenbaar voor jullie?
    groetjes sandra

2. Niet meer actief

rust is het rustiger aan doen dan dat je nu doet. Je kan natuurlijk een gevoelige baarmoeder hebben, waardoor die snel hard wordt (dat heb ik dus). Maar het kan ook door drukte komen, veel lopen, tillen, stress, druk.. en dat moet je dan zien te verminderen.

Overigens zijn harde buiken verder niet slecht voor het kindje hoor. Alleen vervelend voor jou!

3. Niet meer actief

Hoi,

Ik ben 19 weken zwanger en zit ook thuis met het recept "rust". Sinds 3 weken heel veel harde (en zere) buiken.

Bij mij was het volgende het probleem: 4 dagen buitenshuis werken, man heeft eigen bedrijf waarvoor ik de administratie 's avonds doe, nog 2 dochtertjes van 5 en 6 jaar oud die naar sporten en vriendinnetjes gaan, het huishouden en noem maar op. Toen halve dagen buitenshuis gaan werken om meer rust voor mijzelf te krijgen. Dat hielp geen bal en toen moest ik helemaal rust nemen.

Niet alleen lichamelijk, maar zeker ook geestelijk. Nou is dat niet bepaald de aard van dit beestje, maar ik moet zeggen met de nodige hulp lukt het aardig goed (zit nu in de ziektewet en werk niet meer buitenshuis, man doet boodschappen, schoonmaakster 1x per week en kids blijven tussen de middag over op school). Alleen de adminstratie voor het bedrijf doe ik nog wel, maar nu overdag en dit kan ik op de bank of bed met de laptop doen.

Ik kan, nu ik lichamelijk en geestelijk meer rust krijg, heel goed merken dat mijn lijf en dan met name mijn buik hier goed op reageert, die is veel rustiger geworden en de harde buiken zijn zeker met de helft afgenomen. En als ik toch een keer wat teveel doe, wordt ik daarmee meteen weer geconfronteerd.

Het is nog even heel wat weken afzien, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Gr. Naja

4. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Rust nemen is minder gaan werken, minder doen in huis en als het kan tussendoor op bed of bank gaan liggen.

Ik kan het je ten zeerste aanraden, ik heb op deze site verhalen gelezen van vroeggeboortes als gevolg van harde buiken. Dus neem ook echt rust! Bij mij op yoga zit ook iemand die dit had en zij moest van haar vk 2 uur per dag minder gaan werken (dus 6 uur i.p.v. 8) en toen werd het na verloop van tijd pas minder.

Luister goed naar je lichaam en neem dus ook echt RUST!
    Sterkte.

Groetjes Suusje

5. Niet meer actief

Klopt Suusje76, over te vroeg geboorte n.a.v. harde buiken.

Ik ben van mijn oudste nl. 8 weken te vroeg geboren. Toen moest ik ook rust houden, maar deed dat niet genoeg. Gevolg: met 27 week in het ziekenhuis aan de weeënremmers en met 31 week en 6 dagen toch nog te vroeg bevallen.

Ik houd me nu wel aan de rust!

gr. Naja

Deel Deze Pagina