Hoi allemaal, Ik net toch een fijn kruikje gemaakt! Heel simpel.... Heb van een stuk stof een zakje genaaid van ongeveer 30x30 cm en dan omdraaien (was ik vergeten en dan dus aan de goede kant om de paar cm. een baan van boven naar beneden (niet helemaal door naar boven en beneden) gestikt. Toen heb ik er rijst ingedaan (+/- 750 gr. dus niet helemaal strak vol) met behulp van een trechter anders wordt het zo'n zooitje in de keuken hahaha en de bovenkant dichtgenaaid. Even een 40 sec. of langer (ligt aan vermogen) in de magnetron en hopla een lekker warm kruikje voor je buik, fijn als je last van je darmen of harde buiken hebt. Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben, wilde het in iedergeval even delen Liefs, Miek
Ja wel creatief, Maar let op, de rijstkorrels moeten niet verbranden in de zak. De oma van mijn vriend had een keer een pittenkruik en die warm in haar bed gestopt. In de zak waren een paar korrels gaan smeulen( door in de magnetron te zijn geweest) en toen is er brand ontstaan in haar bed. Het is goed afgelopen, maar helaas komt het vaker voor. Dus met beleid opwarmen?
Ik heb hem daarom van rijst gemaakt omdat dit probleem vaak voorkomt met kersenpitten (die kruikjes kun je in de winkel kopen) Omdat rijst vocht opneemt is de kans dat ze uitdrogen niet zo groot en dus verbranden ze ook niet zo snel als die andere pitten. Wat je ook kunt doen om te voorkomen dat ze inbranden is even je handen vochtig maken en die afdrogen aan het kussentje voordat je hem in de magnetron doet.
Oh wat een goed idee! Elasmiekje, maak je mee van dergelijke freubeldingetjes? Je hebt me helemaal aangestoken, ik ga zaterdag lekker naar de lapjesmarkt in Utrecht en daarna kruip ik achter de naaimachine! Al een tijd niet meer gedaan, maar het lijkt me super om binnenkort babykleertjes te gaan maken. Ik heb een knippie van mijn moeder gekregen met leuke patronen. Op de site van ottobre zag ik een leuke muis om zelf te maken. Ook op de site van ariadne staan leuke dingen...
Hoi Cleo, Ik ben normaal meer creatief op het gebied van tekenen en schilderen. Ik ga overigens wel van gewone simpele witte lakentjes met een rand vrolijke stof leuke vrolijke kinder lakentje maken voor in het ledikantje en de wieg. Misschien ook een idee voor jou! Je kindje krijgt zo zijn of haar eigen lakentjes! De witte lakentjes heb ik gewoon bij de hema gekocht maar je kunt natuurlijk ook van lakenstof zelf lakentjes maken. groetjes, Miek
Mijn kruikje was ook van rijst, en uiteindelijk ging die ook smeulen. Maar dat was pas na 3 jaar gebruik. Maar inderdaad, als je het goed vochtig houdt is er niks aan de hand, en heb je echt een super kruik. Ik kon bijna niet meer zonder in de wintermaanden. Lekker een kruikje bij mijn voeten. ( alleen toen mijn vriend op uitzending was, anders is dat natuurlijk te warm, )
Leuk om saaie witte lakentjes op de leuken met mooi band in de kleuren van de kamer. Goed idee! Dank je wel! Hoeft niet veel te kosten om dan mooie lakentjes te hebben, en gelijk lol van het zelf maken! Ik zou eigenlijk nu al met verlof willen gaan en allemaal leuke dingen gaan maken!
ja ook ik ben aan de freubel ik heb heb kinderwagen uit ongeveer 1950 en heb daar zelf de lakentjes voor gemaakt 1 wit lakentje met een omslagboord van delftsblauw en in brabants bont rood wit geblokt met een wit randje met eendjes daarop omdat mijn kinderwagen zwart/wit is vond ik dat nogal opfleuren ook ga ik nu een kussentje maken voor boven op t dekje kom maar op met ideeen hahahaha ik kan hier echt uren mee bezig zijn nu veel liefs mieke