Ben me vandaag echt rotgeschokken. Kleine meid wilde niet slapen vanmiddag dus we gingen in bad samen gezellig. Ik stap er na een kwartier uit en ze zit nog heerlijk te spelen en sta er naast me af te drogen. Wilde me broek pakken(in 1sec) en hoor een plons en zie haar onderwater glijden en ze ligt met wijd open ogen onder water van schik.(is misschien 1 of 2 sec onderwater geweest wist ook niet dat ik zo'n snel reflex heb) In een reflex pak haar direct aan haar armen en direct op het drogen,ze gilde direct afgedroogd en kwam geen water dus weer terug in bad gezet om haar nog even te laten spelen. Ze wilde weer terug is echt een waterrat Maar dat beeld vergeet ik nooit meer Heb even op internet gelezen en wat ik las was precies wat er gebeurd als een baby enz onder water komt houden ze hun adem in en doen ze niks,ze blijven liggen met open ogen en armen in de lucht brrrrrrrr krijg nooit meer dat beeld weg. Sorrie moest even me verhaall kwijt. Voel me zo slecht
Mij is nagenoeg hetzelfde gebeurd. ik vergeet het ook nooit meer. En helaas komt het nog af en toe terug het beeld, echt heel erg.
pfff dat is schrikken zeg! Maar, alles is nu weer goed toch? Kan gebeuren, is ons ook wel eens gebeurd, dat we naast het bad zaten en ze wegglijdt en net 1 sec onder water terecht komt. Kan echt niet zo heel veel kwaad hoor (hoe oud is meisje?), maar snap je dat je erg geschrokken bent! Hoop dat jullie allebeid weer gekalmeerd zijn... x
Ooh dacht dat ik de enigste was Ja alles is goed met haar hoor,ze wilde direct weer in bad en ze was boos dat ik haar eruit trok aan haar armen met 1 zwiep,wist niet dat ik het in me had Ze is bijna 16 maanden maar dat beeld dat vergeet je echt nooit meer. Blijf vanaf nu wel naakt naast het bad staan en kleed me pas aan als ze eruit is.
Ik ga om de dag samen met onze dochter in bad en ook zij is wel eens even weggegleden waarbij ze een slok water binnenkreeg... Da's echt schrikken, maar na wat geproest en gekuch speelde ze weer lekker vrolijk verder. Wat ik trouwens wel doe als we eruit gaan is het bad al leeg laten lopen terwijl we er nog samen in zitten. Ik laat dan een plasje van een paar millimeter staan (bad is dus echt bijna leeg) en ga mij daarna pas al staand in het bad afdrogen. Ze gaat dan lekker met haar handjes en voetjes zitten spetteren in dat beetje water. Op het moment dat ik mij zelf heb afgedroogd stap ik uit bad en pak dan haar en droog haar af en kleed haar aan op het aankleedkussen dat ik op de badkamervloer heb liggen. Zit ik gewoon in mijn nakie op een handdoek op de vloer totdat zij helemaal klaar is en dan ga ik mezelf pas aankleden zodat zij aangekleed en wel lekker rond kan kruipen in de badkamer. Moet wel zeggen dat het met mijn groeiende buik steeds moeilijker gaat, maar daar vinden we ook wel weer een oplossing voor
Ik had een heel verhaal getypt weg verhaal. Ze lag roerloos op de bodem met haar ogen wijd open is anders dan een slokje water of een stukje onder water. Slokjes water of kopje onder is ze vaak geweest maar dit was anders. Leeftijd zit ook een behoorlijk verschil tussen,ze is bijna 16 maanden,hij is tot de helft gevult met water meestal gaat ze alleen en zit 1 van ons ernaast. Ze loopt altijd in het bad met vanalles aan het spelen en gieren,ze kan zo een uur in bad spelen en dat ongeveer 5 keer per week. Soms ga ik mee in bad,maar meestal niet.
das idd schrikken maar je kan er niks aan doen je was gewoon op de badkamer dus . als je nou ergens anders was dan zou ik zeggen das dom da moet je niet doen emaar gelukkig was je erbij en heb je snel gehandeld . maar je schrikt je kapot ja . sterkte
Hier gelukkig nog niet gehad.. Maar hier douche wij altijd savonds als mij man thuis is hij of ik gaan dan samen met hem in bad en 1 droogd hem dan af zodat de ander nog even verder afkan douche.. Gelukkig is het goed afgelopen!
Ik bedoelde ook niet dat het hetzelfde was. Want kan me voorstellen dat als je je kindje met open ogen onder water ziet liggen je je helemaal gek schrikt! (ik bedoelde meer dat het altijd oppassen is als je in bad gaat..) Hier vullen we het bad ook tot halverwege en onze dochter kan al staan en lopen dus die heeft nogal de neiging om dan te gaan staan en toch weg te glippen. Vandaar dat ik het bad leeg laat lopen als we er nog samen in zitten.
Hier hetzelfde gehad idd, dat beeld vergeet ik ook nooit meer. Ik heb me er heel erg lang ontzettend naar van gevoeld.
hier gebeurd het nog steeds hij doet het zelfs expres laat zich gewoon achterover vallen en ligt dan even onderwater draait zich om en doet het weer de grootste lol hij verslikt zich echt vrijwel nooit maar mama vind het niet zo leuk ik maar zeggen Timo Zitten niet liggen!!
Is bij de oudste ook eens gebeurd. Papa deed haar in badje en maakte een filmpje. De dame volgde de camera met haar hoofdje, en gleed zo achterover onder water. Papa gooide meteen de camera aan de kant en haalde haar weer bovenwater, je hoort haar op film wat kuchen en sputteren, en ze ging weer vrolijk verder met badderen.
Op babyzwemmen doen we de kindjes ook altijd onder water. Maar ik kan me voorstellen dat je je rotschrikt. Het ziet er ook een beetje eng uit, zo onder water met van die grote oogjes. Misschien een idee om een badmat of anti-slipstickers in het bad te doen? Dan kan ze ook niet onderuit glijden. Mijn kinderen spelen vanaf dat ze kunnen zitten al zelf in bad (ben er wel bij) en zijn ook wel eens onder water gegleden. Nou ja, dan zet je ze gewoon weer rechtop. Ik zou er zelf iig niet te paniekerig over doen mocht het nog een keer voorkomen. Je weet nu dat het niet erg is. Ze komt binnenkort op een leeftijd dat ze bad ineens eng kunnen gaan vinden (dan zijn veel normale dingen ineens spannend).