Mag je na een HSG onderzoek niet zwanger raken die ronde? Ik hoorde dit net ergens, en dat was nieuw voor mij.. iemand ervaring?
Bij mij doen ze na deze poging een hsg en in die ronde mag ik niet zwanger worden van het zh. Dit omdat je eicellen dan een behoorlijke lading röntgenstralen hebben gehad en ze willen geen risico lopen. Maar of dit ook geld als je op eigen kracht zwanger kan raken weet ik niet. Bij ons is het onmogelijk om op eigen kracht zwanger te raken en het zh wil dus geen IUI-D doen in de cyclus van de hsg
Ik mocht na mijn HSG onderzoek ook gewoon door gaan met proberen. Volgens mijn gyn schijnt het zelfs dat je daar iets vruchtbaarder van kunt worden, nadat ze je "door gespoten" hebben en deze werking zou dan circa 3 maand effect kunnen hebben. Er schijnt een bepaalde stof te zitten, dat ze inbrengen wat je eitjes lekker vinden.
Hier ook over twee weken HSG, zie er enorm tegen op! Maar daar is ons niks over verteld. Lees wel overal dat de drie maanden na een HSG vrouwen vruchtbaarder zijn, omdat alle "onevenheden" weg zijn gespoeld.
Wij mochten gewoon weer vrijen hoor. De gynaecoloog zij zelfs dat we even moesten, omdat alles nu "schoon" zou zijn. Heb niets over straling o.i.d gehoord hoor.
Vogel Ga niet tegen de HSG opzien, het steld echt niet veel voor. Je moet je gewoon goed ontspannen en voor je het weet is het voorbij. Ik zeg dit wel heel makkelijk hoor maar ik krijg binnenkort een kijkoperatie en scheit echt 100 kleuren hahahah.
@gelukkig... thanx, maar ik lees allerlei "horror" verhalen hier op het forum Heb mezelf een beetje gek lopen maken denk ik
Hallo vogel, Ook hier iemand die jouw gerust kan stellen wat het HSG onderzoek betreft. Ik heb het onderzoek vorige week woensdag gehad. Hij was 1 keer uitgesteld en was nu ook erg nerveus, maar bedacht me is misschien 10min en is voor een goed doel. Alle verhalen gelezen wist ik niet wat ik moest denken. Was bang dat ik alles bij elkaar zou gillen haha. Maar integendeel ik kan jou ook gerust stellen ik was klaar voor ik er erg in had. Nog geen 10 min was ik klaar. Je voelt 1 sec het slangetje wat ze vast zuigen aan je baarmoeder maar is niet pijnlijk eerder ff licht gevoelig en de vloeistof inspuiting heb ik echt helemaal niks van gevoeld. Is mij zo reuze meegevallen, geen pijn gevoeld zelfs na het onderzoek. En was binnen 10 minuten klaar. Ik hoop dat ook jij het zo beleefd. Veel s6. Ik houd het forum mee in de gaten hoe het verlopen is.
ik heb indd ook al gehoord dat er een pijnlijke/minderpijnlijke manier is. EN ik krijg met catheter en is de minst pijnlijke! Dus ik zie het allemaal wel jullie horen het woensdag!
ik kan me bij jullie aansluiten, vrijdag de 10e heb ik een HSG. geen idee wat ik me er bij voor moet stellen en zie er mede door alle internetverhalen ook aardig tegenop, maar wat moet dat moet . onze eerst is spontaan gekomen en nu wil het niet meer lukken, heb in de zwangerschap een operatie gehad, gyn wil uitsluiten dat het daar aan ligt vogel en bezigbijtje: veel succes woensdag !! gelukkig: is de kijkoperatie niet onder narcose dan?
Ik mocht de cyclus dat we het HSG-onderzoek hadden niet aan de Clomid. Dat werd tijdelijk stopgezet. Maar we mochten wel zelf klussen, dat kon geen kwaad.
is mij ontzettend meegevallen. Ik voelde wel wat kramp bij opblazen ballonnetje (met katheter gedaan ipv afsluiten met kapje), maar niet heel vervelend, als een menstruatiekramp die even blijft hangen. Maar vond het eigenlijk vooral heel mooi om te zien hoe de vloeistof zich bewoog en alles zichtbaar werd. Hoe is bij het jou gegaan bezigbijtje? Vlekkengek, sterkte vrijdag!
@vogel: het is me ook erg meegevallen. Ik voelde alleen met het opblazen even een flinke ongi gevoel in buik/rug die er nu nog beetje zeurt. Verder heb ik beetje zweverig gevoel nu ik hier thuis op bank zit... was super fijne arts, en goed uitleg en daarna beelden gezien, zag er erg leuk en goed uit. Alles weer prima!!! (waarom lukt t dan toch niet he vriendje is er beetje van overtuigd dat er iets uit samenlev. komt..."even een pilletje en t is goed" zei hij net op terug weg hihi. We gaan het zien! eitje duurt niet lang meer
vogel en bezigbijtje: heel fijn dat alles is meegevallen, heb veel aan jullie gedacht vandaag ! gelukkig geen nare berichten, hoef ik vrijdag ook niet zo zenuwachtig te zijn, thanks en vogel, hoop dat je heel snel op een zwevende roze wolk zit ipv zweverig op de bank , de rest natuurlijk ook.