Plaatsen spiraaltje

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bloem2310, 28 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Hai allemaal!
    Ik heb een mooi meisje van 1 jaar en heb tot nu toe altijd de pil gebruikt. Niet met veel plezier trouwens want ik heb er altijd gedoe mee, tussenntijdse bloedingen, niet kunnen doorslikken etc.
    Nu zit ik er aan te denken om een spiraaltje te nemen. Maar het plaatsen kijk ik erg tegen op ivm de pijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Bij mij viel het echt enorm mee. Ik heb het best een aantal maanden uitgesteld omdat ik er ook tegenop zag maar achteraf had ik het eerder moeten doen.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn persoonlijke antwoord: stelt niets voor (als je vaginaal bevallen bent).

Ik voelde even dat ze de baarmoeder vastpakken en als ze daar wat aan trekken geeft dit een vervelend, beetje misselijk gevoel in onderbuik, maar voor de rest nauwelijks iets gevoeld.

Na het plaatsen lichte menstruatie-achtige buikpijn, die bij mij ongeveer een dagje duurde bij de eerste spiraal. Bij tweede en derde spiraal nog veel korter...

Een vriendin van me is nooit zwanger geweest en zij heeft wel wat meer pijn ervaren bij het plaatsen. Ze moeten dan de baarmoedermond opening oprekken (niet nodig als je vaginaal bevallen bent, dan is de boel al opgerekt ;)), en dat schijnt wel vervelend te kunnen zijn. Maar zij neemt dan van te voren pijnstillers in en dan gaat het ook.

4. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ook ik zag er tegenop, maar viel zo mee. Een beetje vervelend gevoel, maar niet meer dan dat. Ik ben daarvoor twee keer vaginaal bevallen.

5. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik laat hem morgen plaatsen. Maar zie er wel tegen op. 2x natuurlijk bevallen. Waarvan de laatste in december.
    Zo geen zin in dat gepruts tussen mijn benen. 🙁
    Hopelijk maar paar minuten ellende voor 5 jaar plezier ervan.

6. Fawny

Fawny Actief lid

14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    De eerste 2 keer dat ik een mirena liet plaatsen was ik nog niet bevallen. Ik vond het toen behoorlijk pijnlijk en heb na het plaatsen ook echt veel pijnlijke krampen gehad. Na de bevalling van mijn zoon wilde ik opnieuw een mirena. Vond het behoorlijk spannend, zeker omdat er niet heel lang daarvoor natuurlijk van alles aan de hand was daar beneden, haha, maar het is me toen echt enorm meegevallen. Het plaatsen stelde weinig voor qua pijn en achteraf heb ik flinke menstruatie-achtige krampen gehad, maar lang niet zo heftig als de andere keren!

7. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Hier ook 1x laten plaatsen, 5 1/2 jaar geleden. Het opmeten deed bij mij onzettend veel zeer en heb de rest van de dag ontzettend veel pijn gehad. 2 dagen later zat ik met veel plezier en zonder problemen in de achtbaan in sixflags :p

Moet er wel bij zeggen dat ze mij van te voren daar niet voor gewaarschuwd hadden en dat ik zonder pijnstillers dit alles ondergaan heb. Pas achteraf heb ik pijnstillers genomen, maar toen had dat niet heel veel nut meer. Dus vraag even na of je iets mag krijgen om van te voren in te nemen!

En ondanks alles: Ik zou het meteen weer doen en had gewild dat ik dat al veel eerder had gedaan!

8. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Stelt niks voor!

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Gewoon doen, stelt helemaal niets voor!

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Als je vaginaal bevallen bent stelt het niet zoveel meer voor hoor (uitzonderingen daargelaten).
    Ik heb van het plaatsen van een koperspiraal echt geen pijn gevoeld. De gyn was al klaar toen ik dacht dat dat ding nog erin moest :D
    Heb ook geen pijnstillers genomen.

11. Sunshine33

22 aug 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ze zeggen dat na een bevalling het plaatsen van spiraal stuk minder ellendig is... ik heb hem laten zetten voordat ik zwanger was. Het was Niet heel prettig, wat heftige menstruatiekrampen, maar het is maar kortdurend en heb er 5 jaar "plezier" van gehad.

12. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    ik heb hem laten plaatsen toen ik 18 jaar was en nog nooit bevallen was. Ik heb ervoor een zware pijnstiller genomen voor de krampen maar het plaatsen zelf deed bij mij wel veel pijn maar mijn gynaecoloog zei wel dat eenmaal je eens bevallen bent het veel minder pijn doet.
    Het duurt ook maar echt 2 minuten en hij zit er in.

13. Ior

Ior Niet meer actief

Ik zag er ook ontzettend tegen op.
    Mijn huisarts adviseerde om van te voren alvast pijnstillers te nemen. Heb toen de aleve fiminax gepakt. Het bleek dat mijn baarmoeder helemaal gekanteld lag naar achteren. Dus de huisarts moest eerst daar mee bezig om de baarmoederhals te pakken te krijgen. Na veel trekken en duwen is het gelukt en was het spiraaltje binnen een tel geplaatst. Het meest vervelende vond ik de eendenbek. Totaal geen pijn aan gehad.

14. Lieneke2016

Lieneke2016 Niet meer actief

Mijn zoontje is geboren met een keizersnee dus weet niet of het verschil geeft als je vaginaal bevalt. Ik vond het plaatsen zeker pijnlijk en ben blij dat ik dit niet elk jaar hoef te herhalen haha! Maar de pijn is wel goed te handelen.

15. Marria

Marria Actief lid

6 jan 2015
    182
    42
    28
    Als je van te voren twee paracetamolletjes inneemt dan merk je weinig. Het was misschien 5 sec even een lelijke pijn, verder viel het echt mee. Maargoed ieders pijngrens is natuurlijk anders.
    Maak je niet druk!

Deel Deze Pagina