3 dagen na bevruchting positief testen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baylee, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi

Ik zit hier nogal mee
    Ik ben vandaag voor een echo geweest en zou dus nu 7 weken en 1 dag zijn in plaats van 10 weken en 1 dag.
    Volgens de huidige berekening ben ik 4 maart bevrucht maar ik heb 7 maart al positief getest ?
    Het lijkt mij heeel erg vaag dat dat dan al zou kunnen ?
    De embryo was 1,22 cm en hartactie (7w1d)

2 weken geleden ook al echo gehad toen alleen dooierzak te zien en wel hartactie toen dacht ze dat ik 6 of 6,5 week ver was.

Wie heeft dit ook gehad ? Of weeet na ten vroegste hoeveel dagen na bevruchting je positief kan testen ?

Groetjes
    Baylee

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt pas zo'n 14 dagen na je eisprong positief testen, soms een paar dagen eerder. Maar drie dagen na de bevruchting kan echt niet. Een eicel moet eerst bevrucht worden, dan blijft het nog een tijd in je baarmoeder omzwerven totdat het zich gaat innestelen. Het zwangerschapshormoon (HCG) begint pas te stijgen als het vruchtje goed ingenesteld zit. Dit is pas ongeveer een week-10 dagen na je eisprong. En dan duurt het nog een paar dagen totdat de HCG-waarde hoog genoeg is om opgemeten te kunnen worden door een zwangerschapstest.

Op zich wel mooi dat het vruchtje wel gegroeid is de laatste weken en dat er nu een kloppend hartje te zien is, toch? Kun je je niet verrekend hebben, of dat je misschien je eisprong zelf gemist hebt en je dus minder lang zwanger bent dan je zelf gedacht had? Heel veel succes ermee!

Groetjes,
    Jippie

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wat een vreemde situatie zeg! Heb je op 7 maart dus met een zwangerschapstest positief getest?
    Kan me eventueel voorstellen dat je met een ovu test 3 dagen na bevruchting positief kan testen, maar dit is wel erg vreemd.

Wat zegt de vk of gyn hier dan van? Of doen ze half dat je gek bent, dat krijg je dan vaak...lijkt me erg frustrerend.

Heel veel succes in ieder geval en super fijn dat het vruchtje wel lekker groeit. Je bent hoe dan ook zwanger, geniet daar van!

Groet Snoozie

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    je moet rekenen van de 1ste dag van je laatste menstruatie.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, als je spontaan zwanger wordt, weet je eigenlijk nooit precies wanneer je een eisprong hebt gehad.
    Vandaar de verrassing soms bij de echo!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Elmo

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik had toendertijd wel zo'n vroege positieve test, ik moest 18/19 mei ongesteld worden en ik testte al positief ruim 4 dagen daarvoor, bij mij was het noodzaak, ik ben namelijk op straat toen lastig gevallen en daarbij heb ik mijn schouder toen flink bezeerd en ik wilde gewoon zeker weten dat als ik een zwaardere pijnstiller zou nemen dit niet gevaarlijk zou zijn maar ik was wel zwanger.....(gewenst)

7. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi

je kunt niet 3 dagen na bevruchting positief testen.. een ei nesteld zich in tussen de 5 en 10 dgaen na je eisprong.. dus in de dagen zou het wel kunnen maar het verschilt ook erg per persoon en hoe snel je het zw hormoon aan maakt.. op een vroege echo kunnen ze een schatting maken.. bij mij scheelde het 5 dagen (verder dan ik wis dat ik was) hoe verder de zw hoe beter ze en schatting kunnen maken.. omdat de groeie zeker in het begint heel hard en snel kan gaan maar dat verschilt ook weer per week.. de ene week groeit ie harder dan de andere week..

grtn debbie

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wel of niet kunnen...

Bij de 2e heb ik op 10 aug positief getest, maar als ik terugreken van de echo die ik had, bleek dat ik op 3 aug de eisprong gehad zou moeten hebben. Bij de echo was ik precies 7 weken en ze kunnen er wel 2 dagen naast zitten, maar niet meteen een week.
    In mijn geval heb ik dus 7 dagen na eisprong (en dus waarschijnlijk 4-5 dagen na bevruchting) positief getest.

Nu bij de 3e heb ik na terugrekenen mbv de echo ook al bij 3 weken en 2 dagen zwangerschap positief getest. Blijkbaar maakt mijn lijf al heel snel veel HCG aan.

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina