Clomid zonder controles?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MotherOfAnAngel, 20 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Vorige maand clomid 50 mg genomen, maar zonder controle echo's van de gynaecoloog. Uiteindelijk op cd 40 ongesteld geworden vanmorgen. Eisprong was op cd 24.... omdat ik bleef aandringen toch follikel meting gehad op cd19.
    Uiteindelijk positieve lh test op cd 21. Eisprong op dag 24.(temp)
    Ik moet wel ovulatietesten doen en ik temperatuur.
    Omdat mijn cyclus zo lang was nu toch naar 100mg waarmee ik zaterdag mag beginnen.
    Maar deze ronde weer geen controles?
    Ik vind dit toch raar...
    Heb vorige maand ook iets geplaatst geloof ik!
    Maar met 100mg moet je normaal toch wel metingen krijgen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is inderdaad wel raar. Hier werden standaard meerdere follikelmetingen per cyclus gedaan. Je kunt overstimulatie krijgen van Clomid, dus wel belangrijk om te controleren. En Clomid kan een nadelig effect op je baarmoederslijmvlies hebben, dan wordt het te dik/taai. Dus ook wel iets om even in de gaten te houden.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Lijkt mij toch belangrijk dat er follikel metingen gedaan worden met clomid.. zou proberen erop aan te dringen

4. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ja heb ik vorige ronde ook gedaan en een beetje overdreven dat ik buikpijn had. Maar ze doen de controles niet
    Hij bekijkt aan het einde mijn temperatuur.... tijdens menstruatie... en dan een echo of eierstokken nog oke zijn

5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook een beetje raar. In ons ziekenhuis werd verteld dat bij clomid en letrozol je elke eerste ronde met een bepaalde dosis sowieso echo's kreeg omdat er dan in de gaten gehouden moest worden hoe je lichaam op die dosis reageerde. Mocht je een nette cyclus hebben, dan krijg je voor 3 of 6 maanden mee. Nu dacht ik toen al van pff ik wil eigenlijk elke ronde echo's want ik had online al gelezen dat als clomid 50 eerst een nette cyclus geeft dat dit in ronde 2 niet zo hoeft te zijn. Bij mij deed clomid echter 3x niks, dus ging door op gonal f en dan is het sowieso verplicht echo's. Ik zelf zou al niet meer prettig naar dat ziekenhuis gaan als ze dus geen echo's willen maken bij elke nieuwe dosis, maar geen idee hoe "makkelijk" je overstapt.. wat ook kan helpen is een andere gynaecoloog in het ziekenhuis daar zit vaak ook al veel verschil tussen..

6. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ja dat is het dus... vind het zo raar.
    Tegenstrijdig met mede clomid gebruikers wat ik hier lees...

Maar oprecht vind ik mijn gynaecoloog zo vriendelijk. Ben vaker bot behandeld.... en hierbij zit het goed. Dus overstappen liever niet
    Is echt een aardige man :( maar ik vind het jammer geen controles...

Wat als ik toch overstimulatie heb?

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Maar je hebt toch ook meer kans op meerlingen etc bij clomid? Vind het raar dat ze geen controles doen

8. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ja 7% zei de gyn. 7 tot 10% kans dat er 2 eitjes springen

9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    dat is heel belangrijk ja dan zou ik ook niet overstappen, lastig dat je geen controles krijgt.. misschien toch blijven aankaarten en dat je stress krijgt anders (beetje aandikken misschien) stress is ook niet goed en voor clomid hoefde ik sowieso nooit veel echo’s dus kleine moeite lijkt me dan.. Bij gonal wat meer.

10. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik zou er niet mee akkoord gaan. Je weet niet hoe je lichaam reageert op een dubbele dosis (van 50 naar 100). Wat nou als er 3, 4 of 5 eitjes springen?

mijn arts zei me dat zelfs met eenzelfde dosis hij graag toch checkt, omdat t ook per cyclus kan verschillen hoe je er op reageert.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Normaal mag je 12 rondes met Clomid doen, ik heb er 15 gehad omdat er bij mij ergens een behoorlijk lange pauze tussen zat.
    Alle 15 de keren heb ik GEEN controles gehad!
    Ik kreeg overigens 50 mg, daar reageerde mijn lichaam voldoende op (en ook 1x zwanger geworden, maar helaas is dat niet goed gegaan).
    Ik denk dat het niet uit moet maken of je 50, 100 of nog meer mg krijgt vwb. het wel of niet controleren.
    In mijn ogen zou dat ALTIJD gedaan moeten worden!
    En hier lag het niet aan het ZH zelf, want m'n vriendin die dezelfde weg moest behandelen kreeg wEl controles :confused:

12. Rosanne87

Rosanne87 Lid

10 mei 2021
    6
    2
    3
    Vrouw
    Ik kreeg bij clomid ook nooit echo's ter controle. Alleen bloedprikken een paar weken na de clomid om te zien of er een eisprong was geweest. Ook bij verhogen naar 100 deden ze alleen bloedprikken, en na verhogen naar 150 voor zover ik me kan herinneren dat ook niet eens meer. Ik vond dat ook altijd heel raar. Ik reageerde helemaal niet op clomid, maar voor hetzelfde geld krijg je heel veel eitjes ermee..

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  13. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Hier altijd de 1e ronde controles, als dat netjes is geven ze voor 6 maanden mee.

Was met clomid zo bij mijn vorige 2 zwangerschappen. En nu voor de 3e keer weer, alleen dan met letrozol. Bij mij scheelt de ziekenhuis stress blijkbaar nu wel. Want mijn eerste ronde letrozol met de controles had ik een cyclus van 34 dagen (viel net binnen de grenzen, anders waren ze gaan verhogen). Nu de 2e cyclus heb ik al een eisprong op dag 14 gehad. Dus waarschijnlijk een cyclus van 28 dagen.

Het lijkt me wel normaal dat ze je blijven controleren totdat je goed staat ingesteld? Gewoon even contact opnemen en het voorleggen :)

Deel Deze Pagina