Zwanger na miskramen. In dubio

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mgx, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgx

mgx Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb eindelijk weer een positieve test in handen gekregen deze week!
    Na een aantal miskramen ben je dan toch een beetje angstig.

Nu ben ik benieuwd wat 'lotgenootjes' hebben gedaan met hun eerste termijn echo. Een vroege echo aangevraagd of gewoon rond de 9a10 weken? Zien jullie voor en - nadelen eraan?

Ik ben benieuwd jaar jullie reacties.

Kusjes

2. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Wij hebben wel een vroege echo gehad maar je schiet er niet veel mee op,ik zou dus wachten tot je idd wat verder bent. Maar dat is persoonlijk.

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik ben er tussenin gaan zitten en krijg met 7,5 week een echo. Ook heb ik utrogestan gekregen. Is dat misschien nog iets wat je met je gynaecoloog kunt bespreken? Sterkte in deze eerste weken! Hopelijk gaat alles goed deze keer.

4. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Allereerst sterkte de aankomende weken.
    Ik vond het de eerste weken super eng en nu nog steeds eigenlijk. Ik bleef me de eerste weken maar testen en testen, maakte me zelf helemaal gek
    Ik heb mijn eerste echo met 6+3 gehad, er was niet veel te zien maar ik was wel gerustgesteld dat er hartactie was, 2e echo kreeg ik in de 8e week en 3e met 10 weken.

5. Faith2015

Faith2015 Actief lid

10 nov 2014
    101
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    Mijn vk adviseerde met 8 weken een vitaliteitsecho omdat er vaak eerder nog niet veel te zien is en de kans bestaat dat er wellicht een verkeerde conclusie wordt getrokken.. Het is lang wachten maar spannend blijft het! Vandaag hebben wij een kloppend hartje gezien.. Ondanks dat de kans hiermee weer een stukje kleiner is blijf ik bang..
    Wat dat betreft zeg ik wel eens tegen mijn vriend dat we door de miskramen een valse start hebben gemaakt.. Je associeerd een zwangerschap met foute boel dit terwijl het vaker goed gaat dan fout.
    Aan die gedachten probeer ik mij vast te houden.. Daarbij heeft het ons ook geholpen dat we het onze ouders meteen verteld hebben. Zij hebben ons toch veel positiviteit meegegeven en ons ook doen beseffen dat we moeten genieten voor zover dat mogelijk is.

Hetzelfde advies wil ik je wel geven: probeer te genieten!

6. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de echo met 8 weken afgesproken. Wilde het eigenlijk al me 7 weken maar dat was bij de gyn niet in te plannen dus heb ik gewacht tot 8 weken en ergens ben ik blij dat het pas met 8 weken de echo gehad heb. de kans dat het nu mis gat word nu steeds kleiner, heb trouwens ook een extra echo met 10 weken en de reguliere met 12 weken.
    Als ik jou was zou ik dus wel een eerdere echo plannen maar niet te vroeg. dus met een week of 7 liever 8 weken.

7. mgx

mgx Niet meer actief

Thanks voor jullie reacties! Het blijft spannend allemaal he
    Ik ben ergens bang dat ik zoals eerder meegemaakt een hartje ga zien kloppen en dat het dan alsnog fout gaat. Dan is het toch meer tastbaar geweest op 1 of andere manier!

@novaa heb je dat gekregen omdat je ook miskramen heb gehad of om meerdere redenen?

Bedankt! Jullie hebben net allemaal de eerste weken erop zitten? Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen <3

8. mgx

mgx Niet meer actief

Oh er waren meteen 2 nieuwe berichtjes bij hihi!

Jullie hebben me allemaal erg geholpen! Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de eerste echo wel iets eerder zou willen maar niet te vroeg. Dus inderdaad 8 weken. Eerst wil ik deze week nog even afwachten dat het niet alsnog fout gaat de laatste keer had ik namelijk net een afspraak gemaakt en kon ik me weer snel afmelden.

Positief blijven probeer ik echt! Al krijgt de angst soms toch de overhand! Het doet me goed om er wel over te praten en het levendig te houden!

Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties, het is toch weer een 'zorg' minder om over na te denken zeg maar. Alles schiet al door m'n hoofd haha

9. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Mgx, ik had precies zn gevoel wat jij nu hebt. Ik heb hele vroeg echo's gehad op 5,5 weken 6,5 weken 8,5 en 10,5 weken
    Het heeft mij juist heel veel rust gebracht.

10. Spooks

Spooks Lid

25 jun 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor,probeer te genieten! K weet hoe moeilijk t is. heb zelf ook meetdere miskramen gehad en de laatste zwangerschap is helaas niet goed gegaan toen mn meisje 5 mnd in mn buik zat,ze had de ernstigste vorm spina bifida en geen overlevingskans. nu 2 weken overtijd en negatieve zwangeschapstesten. k hoop dat ik zwanger ben... de kwaaltjes zijn er in ieder geval allemaal...sterkte en hopelijk straks een mooie gezonde baby voor jullie allen!

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik kreeg inderdaad utrogestan omdat ik al drie miskramen heb gehad. Geen idee of de utro gaat helpen maar het geeft me in ieder geval ietsje minder stress.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik had mijn eerste echo met 6w6d in het het UZ Gent. Het is bij hen standaard om de eerste echo op 6w3d te plannen, want dan zou er in de meeste gevallen hartactie moeten zijn. De prof had echter pas 3d later tijd, vandaar dat wij later zijn gegaan.

Ik heb voor deze echo 4x een bloedonderzoek gehad om het hCG te bepalen, zodat duidelijk werd of de zwangerschap zich goed ontwikkelde. En na die eerste echo heb ik zo ongeveer wekelijks een echo gehad. Ik kon het echt niet aan om te wachten zonder info...

13. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Mijn echo's waren zo rond de 6.3 weken. Erg vroeg, maar toch fijn om een kloppend hartje te zien. Ik krijg deze week mijn vijfde echo. Ik heb wel een medische indicatie, vandaar deze extra echo's :)
    Ik wens je een fijne zwangerschap toe!

14. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een onzekere tijd he na een mk..

Ik heb de zwangerschap (mijn huidige zwangerschap) na mijn miskraam een echo gekregen met 6 weken, bleek minder ver te zijn dan ik dacht en er was niks te zien alleen een voorbereidende baarmoeder... heb heel erg in de rats gezeten omdat ik maar net 5 weken zwanger bleek te zijn ongeveer (had al 1,5 week daarvoor posi getest dus dat vond ik heel erg apart) ... was er dus van overtuigd dat het niet goed zat maar ik kreeg 2 weken later met 7,3 weer een echo en daar was een kloppend hartje te zien! Dat heeft me zo gerust gesteld en zou zeker weer voor een echo rond 7 weken kiezen. Daarna krijg je gewoon met 12 weken je termijnecho.

15. mgx

mgx Niet meer actief

Dank jullie wel hihi
    Als ik volgende week de vk bel overleg ik wel even met haar.
    Te vroeg vind ik ook eng omdat ik weet hoe ik ben en me dan miss alleen maar meer druk ga maken.
    Kon ik de angst maar loslaten. Ben er ook bijna elke minuut mee bezig! Tis wat allemaal

@dana ja idd door jouw verhalen dacht ik juist weer van misschien juist wel fijn! Vandaar dat ik ook in dubio zat

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi spannend he als je meerdere miskramen heb gehad maar gefeliciteerd met je zwangerschap en ik duim dat het een plakkertje is .Hier de eerste echo met 7.5 de tweede met 9.5 de derde met 10.5 omdat we toen over gingen van de fa naar de gyn de vierde was met 12 weken en de 5de met 14 weken heb dus aardig wat echo's gehad bij onze zoon en hoop dat als ik nog een keer zwanger mag worden ik er weer zoveel krijg . Ik heb ook utrogestan en bloedverdunners gebruikt

17. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg mn eerste echo vrijdag. Bij 7 +2 weken. Hoop gewoon een kloppend hartje re zien. Dat stelt mij al genoeg gerust. Wachten tot 10 weken hoefde van de verloskundige niet. Ze begrijpt mijn extra onzekerheid in deze zwangerschap... allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. We hopen op goede echo's

18. LianneE

LianneE Niet meer actief

Heb vanmorgen een 1e echo gepland. Ik krijg op precies 8 weken. Iets eerder kon ook wel maar dat waren alleen tijden waarop mijn vriend niet mee kon, dus geen optie. Nu dus aftellen :)

Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk een mooi kloppend hartje bij de echo!

19. Inekehulsbos

Inekehulsbos Nieuw lid

4 feb 2015
    1
    0
    0
    Ik heb 8 maanden geleden een miskraam gehad en ben nu weer zwanger. 5e week, spannend hoor! Mijn verloskundige heeft voorgesteld na de 8ste week een echo te doen, want daarvoor is gewoon niet zoveel te zien. Gek genoeg zou ik het ook prima vinden om te wachten op de 10e week voor een echo. Zo'n echo maakt namelijk niet dat deze zwangerschap wel goed gaat. Als het mis gaat, gaat het mis ondanks welke echo dan ook.
    Ik heb besloten het op z'n beloop te laten. Mijzelf continu gek maken bij elk pijntje dat ik voel, kost mij zoveel energie, dat ik dat gewoon niet langer ga doen. Makkelijker gezegd dan gedaan ;), maar heel bevrijdend. Het komt zoals het komt.

Succes! Ik hoop dat je een manier kunt vinden voor jezelf om het een beetje los te laten.

20. mgx

mgx Niet meer actief

Daar heb je ook gelijk in! Alleen als het niet goed zou zitten is dat misschien ook wel beter om eerder dan te weten... Maar zo blijf je natuurlijk aan de gang. Toch een beetje persoonsgebonden dus wie wat fijn vind. Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina