Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Safoura, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Dag dames,

Ik ben nieuw op de pagina en een leek met alles wat met zwangerschap te maken heeft.
    Ik ben in oktober 2014 gestopt met de pil en gaandeweg probeer ik mij de weg wijs te maken in zwangerschapland.
    Sommige dingen wist ik echt niet, zoals dat je eigenlijk maar 24 uur vruchtbaar bent per maand! Ik probeer dingen uit te zoeken maar het wilt niet echt lukken.

Nou is het zo dat ik ondanks dat ik nog niet helemaal snap hoe mijn cyclus werkt ik in februari 2015 toch zwanger ben geworden. Klinkt heel gek maar ik had een gevoel meteen al dat het niet goed zat, maar toch hoop je anders.

Helaas bij de 9 weken echo bleek het vruchtzakje leeg te zijn en moest ik wachten op de miskraam. Deze is natuurlijk opgang gekomen op 8 mei 2015.

Op 10 juni ben ik weer ongesteld geworden en dit duurde 7 dagen en 21 juni heb ik een positieve OVUtest gehad, dus 12 dagen na begin cyclus.

10 juli ben ik weer ongesteld geworden en 11 dagen later op 20 juni weer een lichte positieve OVUtest gehad.

Gister 6 augustus ben ik weer ongesteld geworden.

Nu is mijn vraag, heb ik een normale cyclus? En zijn OVUtesten betrouwbaar? Ik begin ermee meteen na einde van mijn menstruatie.

Sorry voor het lange verhaal en voor andere misschien rare vragen maar hoop meer duidelijkheid te krijgen.

Alvast bedankt...

2. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hey.

Welkom hier!
    Vervelend dat je een miskraam hebt mee moeten maken.
    Je cyclus klinkt normaal.
    Wat wel goed is om te weten is dat een ovulatietest pas positief is als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Dit dus in tegenstelling tot zwangerschapstest. Dus ik denk dat je eisprong iets later was.
    Test je met de ovulatuetesten ook nog door nadat je streepjes hebt gezien? Je moet dis echt een knaller hebben.

Liefs,
    Lieflief

3. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Safoura,

Uit je verhaal kan ik 2 cyclussen halen, de eerste is 31 dagen, de 2e is 28 dagen. Dat zijn prima lengtes voor cyclussen.

Ovulatietesten zijn volgens mij behoorlijk betrouwbaar maar je moet dan wel een knaller hebben, dat wil zeggen dat de controlestreep net zo donker of donkerder moet zijn dan de teststreep. Een 'licht positieve ovulatietest' is dus niet positief. Het kan dus zijn dat je eisprong later is geweest.

Volgens mij is temperaturen ook een goede, betrouwbare en goedkope manier van je eisprong vinden. Hier is een apart stukje voor op dit forum.
    De eicel is inderdaag max 24 uur goed, maar de zaadcellen van een man kunnen wel tot 7 dgn in leven blijven. Dus als je een paar dagen voor de eisprong seks hebt, kun je nog steeds zwanger raken. Jij bent dus langer vruchtbaar dan die 24 uur. Het gaat erom dat de zaadcel en eicel elkaar in die 24 uur tegen moeten komen zeg maar.

Is het weer een stukje duidelijker geworden? Succes in ieder geval!

4. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Bedankt dames!

Dat wist ik niet van die donkere streep. Ik ging er eigenlijk van uit dat als ik een streepje zag mijn eisprong net was geweest of die dag zou moeten gebeuren.
    Ik zal deze ronde er beter op letten en daarna nog een paar keer de test doen.

Tempraturen heb ik een keer geprobeerd maar ik vergat t steeds te doen voor ik opstond:(.
    Gisteravond ook heel braaf de thermometer onder mn kussen gedaan , en ja hoor weer vergeten.
    Ik ga denk de wekker gewoon eerder zetten speciaal daarvoor!

5. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    HAHA! Ik zou zeggen, kijk even hoe het met die ovulatietesten gaat bv 2 maanden. Dan krijg je beter inzicht op welk moment in je cyclus jij je eisprong hebt. En dan weg die testen en niet temperaturen en het gewoon proberen....Ik ben zelf niet zo'n voorstander van alles willen testen maar om eerst even te weten hoe je cyclus in elkaar zit zou het wel handig zijn. Zo denk jij al 10-11 dgn na je eerste menstruatiedag alweer een eisprong te hebben en waarschijnlijk blijkt straks dat je die rond de 15-16e dag hebt. Als je dat weet, kun je daar beter op anticiperen. Succes!

6. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Ja Toet85, ik eigenlijk niet. In het begin hebben we dus maar wat gedaan en deed ik af en toe een OVUtest.
    Mijn man houdt absoluut niet van het "moeten" maar als ik in ieder geval weet wanneer mijn eisprong ongeveer is dan helpt dat natuurlijk al!
    Ik vond het altijd raar dat ik 3 dagen na einde menstruatie al volgens mijn berekening mn eisprong ongeveer had, dus ik dacht dat klopt niet.

X

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Het helpt ook om regelmatig sex te hebben. Om de dag is bijvoorbeeld een handige manier om je ei niet te missen en doordat je datvde hele cyclus doet voelt het voor jullie misschien niet als verplicht. Oh ja je ei springt pas 24 tot 48 uur NA je knaller op de ovulatie test. Dus als je dag 11 een lichte streep had, kan het inderdaad goed zijn dat je pas de 12e of 13e een knaller hebt en pas de dag daarna je ei sprong.
    Maar inzicht krijgen in je cyclus is stap 1 en daarin ben je goed op weg. Je cyclus is qua aantal dagen ook prima :)

8. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Ja, dat is inderdaad natuurlijk denk ik het beste om om de dag sex te hebben.
    Over anderhalve week gaan we op vakantie dus hoop dat mn eisprong rond die dagen gaat komen ;)..
    Ben blij om te horen dat ik een "normale"cyclus heb. Dat helpt natuurlijk ook al..

Deel Deze Pagina