Vragen over IVF, medicatie en punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noas, 17 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noas

Noas Lid

14 nov 2021
    56
    20
    8
    Vrouw
    Ik heb al eerder een maand iui gedaan met Gonal-F, dosering 50. De bedoeling was dat er 2 eicellen zouden rijpen, maar helaas had ik op dag 10 maar 1 grote eicel van 17,5mm. De arts gaf aan dat ik volgende maand 75 moest gaan spuiten als ik niet zwanger zou worden van die ronde. Die avond heb ik Ovitrelle moeten spuiten en 1,5 dag later ben ik geïnsemineerd. Niet zwanger.

1. Daarna in overleg besloten voor IVF te gaan. Ik ben op dag 3 van mijn cyclus 225 gaan spuiten. Ik zal op dag 10 een echo hebben. De bedoeling is dat er nu meer eitjes gaan rijpen. Hebben jullie een idee wanneer ik de Ovitrelle moet zetten? Mij lijkt dag 10 wat laat voor een echo, omdat ik nu zo'n hoge dosis spuit. Of is het dat met een hoge dosis meer eitjes tegelijk starten met groeien en dat ze daardoor met z'n allen tegelijk minder hard gaan?

2. Stel dat ik dag 10 een aantal grote eieren heb en de arts zegt me in de avond een spuit te zetten, dan is de punctie 1,5 dag later toch? Net als met inseminatie?

3. Hoe groot denken jullie dat de kans is dat ik op dag 10 avonds de spuit moet zetten en 1,5 dag later de punctie heb? Een dagje later zou me stiekem beter uitkomen namelijk, dan hoef ik geen vrij te vragen, op het werk weten ze nog niets. Normaliter heb ik mijn eisprong pas dag 15, 16 of 17 trouwens.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.796
    8.466
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat je op dag 12 al de punctie hebt eerlijk gezegd. Het ligt natuurlijk wel aan de groei van de follikels. Ik krijg altijd een eerste echo op dag 8 en dan op dag 11 nog eentje, maar dit zal verschillen per ziekenhuis/kliniek. Waarschijnlijk zullen je follikels wel met meer zijn, maar ze groeien niet allemaal even hard. Een paar zullen snel groter worden en anderen wat achterblijven, waardoor je ook niet te vroeg een punctie moet hebben omdat die kleintjes dan niet rijp genoeg kunnen zijn.

3. Noas

Noas Lid

14 nov 2021
    56
    20
    8
    Vrouw
    Maar springen die grote dan niet wanneer de kleintjes nog de tijd krijgen om wat groter te worden? Ik spuit wel Triptoreline om dit tegen te gaan, maar dat lijkt me ook niet tot het eeuwige.

Wat heb jij al een weg afgelegd zeg, respect! Ik hoop dat je heel snel een kindje mag krijgen :)

4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland

5. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Antwoorden staan onder je vragen :)

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.796
    8.466
    113
    Vrouw
    Die, die grote follikels springen niet. Ze kunnen wel overrijp worden als ze heel groot worden.

7. Noas

Noas Lid

14 nov 2021
    56
    20
    8
    Vrouw
    Hmm, ok. Weer wat wijzer, ik wacht rustig af :)

8. Noas

Noas Lid

14 nov 2021
    56
    20
    8
    Vrouw
    Echo gehad, 1 groot ei, 4 medium en 1 klein:

17 mm
    15.1 mm
    12.6 mm
    12.5 mm
    11.9 mm
    9.5 mm

Volgende echo over 2 dagen, dan 2 dagen erna punctie waarschijnlijk. De arts denk dat de kleine niet waarschijnlijk mee gaat doen. Denken jullie dat de grote het redt? Of zou die overrijp worden?

Deel Deze Pagina