3 dagen na positieve ovu test nog geen eisprong??

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Pien15, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hallo meiden,

Ik temperatuur regelmatig (ja we zijn dan ook al 3 jaar bezig) en gebruik ook af en toe ovulatietesten. Dit is mijn laatste ronde voor dat we starten met IUI en nu heb ik in eens wat raars....

Afgelopen vrijdag (dag 14) had ik een positieve ovulatietest, dag 15 was deze weer lichter. Ik heb niet vanaf het begin af aan mijn temp bijgehouden, maar ik weet mijn temp van voor en na de eisprong. Dus ik heb zondag (dag 16) getempt in de hoop dat ik een hogere temp zag. Maar nee geen hogere temp... wel een koortslip?? En nu vandaag (dag 17) nog steeds geen hoge temp, nog lager dan gisteren...

Ik heb al die jaren altijd gewoon een eisprong gehad rond dag 16 of 17, slechts heel enkel een uitschietertje. Kan een eisprong zoveel later dan de LH piek nog komen? Zou ik dus vandaag, 3 dagen na LH piek nog een eisprong kunnen hebben? Vruchtbare slijm is al vertrokken...
    En kan mijn koortslip hier nog iets mee te maken hebben? Is mijn lichaam ineens van slag? Heb al in geen jaren meer een koortslip gehad ;). Baal hier gewoon beetje van :(. Hopelijk kan iemand me geruststellen? (en ik weet dat ik morgen gewoon weer moet tempen en misschien dat het dan ineens wel duidelijk wordt..., maar toch....)

2. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ja, eisprong kan veel later komen. Gemiddeld 12-36u na lhpiek. Bij mij is ie ook later terwijl ik vaak dag na positieve ovutest mijn eisprong heb. Er zijn zelfs uitzonderlijke gevallen waarbij het zelfs 5dgn na lhpiek komt. Ik zou de temp in de gaten houden, je zult dan (over)morgen zien of ie geweest is of niet. Tot die tijd: doorgaan met klussen :)

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Biancs :). Ik zal nog ff geduld hebben, hopelijk morgen dan eindelijk tempstijging...

Deel Deze Pagina