3 dagen na Pregnyl geen tempstijging?!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door klaproos, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Verdorrie. Ik zit mezelf helemaal gek te maken. Zaterdagochtend Pregnyl gespoten en vanmorgen was mijn temperatuur nog steeds super laag. Dat kan toch niet? Ik had vandaag wel een verhoging verwacht want ei zou uiterlijk gister gesprongen moeten zijn.

Iemand een idee? :(

2. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Temp kan wel eens pas na 3 dagen stijgen

3. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    @cynmark29 De vorige cyclussen steeg hij wel snel na eisprong (denk ik aan hand van ovulatietesten) maar ik moet maar hoop houden dat mijn temp nog gaat stijgen en het geen cyste was die op de echo te zien was.

4. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik heb ovitrelle gebruikt en mijn temp steeg ook ineens veel langzamer dan normaal. Mag ik je kaartje eens zien ?

5. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    @anak2 Ik heb van deze cyclus geen kaartje. Had mijzelf voorgenomen het meer op zijn beloop te laten maar heb gisterochtend en vanmorgen toch mijn temp opgenomen omdat ik benieuwd was of mijn ei echt gesprongen is. Normaal voor ei rond 36.6 en na ei minimaal 36.9. Vanmorgen was hij 36,56 dus ik denk dat ik ervan uit mag gaan dat ik geen eisprong heb gehad. Of vind je van niet? Ik kan wel mijn kaartjes van vorige maanden laten zien (zonder Pregnyl, wel clomid), ik weet alleen niet precies hoe ik die kan toevoegen.

Hoe veel dagen na de Ovitrelle begon jou temperatuur te stijgen?

6. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    3 dagen na de ovitrelle. Ik heb maandag gespoten en donderdag ging die pas echt omhoog. Hij ging wel heel ietsjes omhoog. Ff heeft bij mij wel een kruis gezet op dinsdag. De dag dat de iui ook is geweest.

Hoe groot was je eitje toen je de pregnyl mocht spuiten. In principe moet je na het spuiten van pregnyl er vanuit gaan dat je eitje springt binnen 36/48 uur geloof ik

7. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    @anak2 Dat klopt, tegen mij zei ze na ongeveer 40 uur wat zondagnacht zou zijn. Mijn eitje was op dag 10 maar 10.5 mm en op dag 13 19mm, mocht toen direct de Pregnyl zetten zaterdagochtend.

Toch fijn dat FF het kruis zet op de dag van jou IUI, dat zal denk ik wel een beetje rust geven. En nu hopen dat er een mooie zwangerschap uit voort komt!

8. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik hoop het maar ik geloof er niet meer in. Voel me een beetje depri vandaag.

9. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    @anak2 Pff, ik ken het. Hier hetzelfde verhaal vandaag.. Mijn duimen draaien voor je.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Zatedagochtend pregnyl is bijna altijd 36 uur later en dus zondagavond je eisprong.
    De temp zou gisteren dan iets verhoogd kunnen zijn maar had vandaag wel moeten stijgen.
    Hoe groot was het follikel zaterdag op de echo?

11. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    @RoGiJuLi Follikel was zaterdag 19 mm op de echo. Gister heb ik later als normaal mijn temp opgenomen maar ook deze was ruim onder de normale temp na eisprong.
    Zou hij morgen nog kunnen stijgen? Of kan ik de hoop opgeven? Het ziekenhuis wilt geen echo maken, alleen maandag bloed afnemen voor progesteron.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Hij moet morgen echt gestegdn zijn. Anders is er helaas toch nog geen ei gesprongen :(

13. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    @RoGiJuLi Bedankt voor je reacties! Hopen op morgen dan maar:rolleyes:

14. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hele kleine stijging vanmorgen. Gister 36.56, vanmorgen 36.72. Nog niet zo hoog als normaal na ei, dus ik denk geen eisprong.. Misschien dat hij morgen verder stijgt, maar ik heb er een hard hoofd in. Zou wel raar zijn, met clomid altijd een eisprong, en daarvoor zover ik tenperatuurde ook..

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht een slowrise ;)
    Nog niet opgeven. Wellicht gaat hij morgen nog meer omhoog ;)

16. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Nog geen duidelijkheid. Ik temp normaal rond 7:30 en wordt daar voor rond 5:45 wakker door mijn vriend die van huis gaat, maar ik blijf vaak in bed en ga er soms even uit om te plassen. Om 6:00 was mijn temp 36,61 en om 7:30 was hij 37,03, logisch want ik was met twee dekens over me heen in slaap gevallen, maar normaal zou ik deze temp wel als definitief beschouwen. Gisterochtend 36,72 was ook om 7:30 nadat ik er eerder uit ben geweest om te plassen.

De vorige maanden nam ik mijn temp altijd 7:30 op zodra ik wakker werd en niet om 5:45 als ik even wakker ben, maar had dan wel altijd een mooie curve.

Pff, ik weet het nu helemaal niet meer. Ik ga dalijk maar het ZH bellen en op een echo aandringen. Als er een cyste zit heb ik duidelijkheid, zo niet, dan mag ik misschien nog een klein beetje hoop houden.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Als ik jou was zou ik stoppen met tempen op deze manier want je doet het verkeerd.
    Je mag voor het tempen natuurlijk niet je bed uit gaan en dat doe jij dus wel regelmatig.
    Dat is dus de reden dat je geen eistijging ziet.

Wat je moet doen is elke dag om 5.45 uur gaan tempen (want dan wordt he al wakker). Daarna kan je dan doorslapen of je bed uit om te tempen.
    Zoals je het nu doet is het heel erg onbetrouwbaar.
    En ik mag aannemen dat het zhuis het verschil tussen cyste en follikel wel weet dus een echo aanvragen lijkt me niet nodig. :)
    Grote kans dat je ei wel al is gesprongen maar je hem niet terug ziet in je kaartje vanwege het onbetrouwbaar tempen ;)

18. klaproos

klaproos Lid

15 mei 2016
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hi @RoGiJuLi Bedankt voor je reactie weer. Ik ging ervan uit dat ik wel mijn ei zou moeten vinden aangezien ik dat op deze manier de vorige maanden wel heb kunnen doen. Maar ik stop er voor nu inderdaad maar mee, ik word gek van de onzekerheid en het zegt dus helemaal niks.
    Telefoniste afgelopen dinsdag zei dat het ook een cyste zou kunnen zijn en dat ik het maar gewoon moet afwachten, want als het wel een cyste is zouden ze nu toch niks meer voor me kunnen doen (mij uit de onzekerheid helpen vond ze blijkbaar niet voldoende). Ach ja, afwachten dan maar, hoe moeilijk het ook is.

Deel Deze Pagina