3 dagen na terugplaatsing ongesteld... Ervaringen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elfi, 25 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ook ervaring met hele vroege menstruatie na een terugplaatsing?
    De dag na de terugplaatsing had ik al buikpijn en rugpijn.
    De 2de dag heel veel roze en bruinverlies met af en toe bloed.
    En dag 3 al vet ongesteld. Met stolsels en donkerrood bloed.

Had de arts in Utrecht gebeld en die zei dat het niet kon en ook nog nooit had meegemaakt.

Zoals het gegaan is:
    Dag 17 eisprong (ovitrelle op dag 15 om eisprong op te wekken)
    Dag 22 terugplaatsing (natuurlijke cyclus)
    Dag 24 roze en bruinverlies met bloed
    Dag 25 ongesteld

Ik ben heel erg benieuwd op anderen dit ook hebben gehad.

Thanks alvast! :)

2. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Ja ik heb het 3x gehad voordat ze luisterde naar mij. Toen hebben ze mij andere medicatie gegeven naar de terugplaatsing en toen was ik zwanger. Heb je naar de terugplaatsing geen medicatie als pregnyl of utregostan?

3. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    3 keer? Wow dat is klote zeg! Gelukkig wel zwanger geworden, gefeliciteerd :)
    Nee ik heb geen medicatie gehad. Mag toch hopen dat ik wel krijg de volgende keer!

4. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Zo 'fijn' dat een arts dan zegt dat het niet kan terwijl je het zelf ziet gebeuren ...

Ik word zonder Utrogestan ook snel ongesteld (niet zo extreem snel als jij nu bent).
    Zou daar wel even wat meer navraag over doen, zo zonde om je pogingen er zo doorheen te laten gaan als een arts alleen zegt 'kan niet'

5. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Weet je toevallig ook hoe het kan dat je zo snel ongesteld werdt? Is er dan iets mis met een hormoon?

6. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Ja bij mij ligt het dus aan mijn cyclus. Zonder hormonen ruimt mijn lichaam te snel mijn baarmoeder leeg naar een eisprong. Bij mij duurt het dus ook heel lang voordat ik een eisprong krijg gemiddeld zo een 25 dagen en op dag 30 ben ik zeker ongesteld. Dus innesteling gebeurt na genoeg niet omdat het de kans niet krijgt.
    Wat ik al zei, toen ik zelf dus een extra afspraak heb gemaakt van nou gaan jullie eens luisteren. Hebben ze mij in het gelijk gesteld en zijn ze dingen gaan aanpassen. Ik spuit nou dus naar een terugplaatsing een 5000 eenheden pregnyl. En tot 2x toe ben ik er zwanger van geworden.
    Soms is het natuurlijk even uitvogelen wat het beste bij je aansluit.
    Maakt natuurlijk niet dat het vervelend is omdat er pogingen 'verspild' zijn. Maar je zou het er met je arts over kunnen hebben dat je extra ondersteuning nodig hebt

7. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Elfi, ik ging er gewoon vanuit dat je ook utro kreeg... Daar zou ik ook zeker naar vragen! De gyn die de echo voorafgaand aan m'n eisprong deed, zei ook dat het helemaal niet nodig was om utro te gebruiken. De assistentes kennen mij ondertussen, dus gaven al aan dat ik het wel nodig heb (LF van 8-9 dgn, nu met utro 11-14 dgn). Hoe is jouw LF normaal gesproken zonder behandeling?

8. Lorri

Lorri Lid

8 mei 2016
    63
    27
    18
    Hè wat balen Elfi :(. ik denk net als hierboven dat je gesprek maar aan moet gaan en dat je of Utro wil gebruiken of 1 of 2 keer extra pregnyl wil spuiten, ik denk dat de meeste artsen er wel voor open staan..

9. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Mij LF wisselt heel erg. Tussen de 8 en 13 dagen.
    Vandaag gesprek gehad. De arts zei dat het normaal was en ik geen utro nodig heb.
    Ze zei dat bij een terugplaatsing van 5 dagen, de embryo wel innesteld op dag 6 of 7. Als de embryo dat had gedaan, was ik niet ongesteld geworden.

10. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Die van mij zegt dat het geen zin heeft...

11. Lorri

Lorri Lid

8 mei 2016
    63
    27
    18
    Wat balen, want je had al veel eerder bloedverlies dan 8 dpo:(

Deel Deze Pagina