Wanneer zwangerschapssymptomen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nijntje321, 22 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje321

Nijntje321 Actief lid

1 aug 2016
    181
    64
    28
    Hoi dames,

Wij zijn bezig voor een tweede kindje (ronde 1) en bij mijn eerste zwangerschap was ik na het stoppen van de pil meteen zwanger dus ik had dat totaal niet verwacht en ben toen ook niet bezig geweest met de symptomen enz.

Nu zit ik vandaag op 8dpo (als het goed is want ik heb geen ovulatietesten gebruikt maar heb eigenlijk altijd een regelmatige cyclus) maar sinds gisteren en vandaag nog erger opeens heel emotioneel en misselijk. Zou je dit al na deze tijd kunnen merken?

Liefs!

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Als deze klachten van een zwangerschap komen zou je al wat moeten zien op een zwangerschapstest.
    Het kan net zo goed ook komen door je progestoron.

3. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Even interesse: hoe weet je dat je cyclus regelmatig is als je toen meteen zwanger was? Heeft je lijf haar eigen cyclus weer opgepakt? Want het ontpillen kan lang duren.

En wat betreft kwalen: progestoron veroorzaakt een hoop kwalen die lijken op een beginnende zwangerschap. Als je kwalen door hcg komen, is dit te zien op een test.

En echt: elke cyclus kan anders zijn! De ene keer misselijk, de andere keer zere borsten, de volgende keer niks. Ook als het heel vaak wel hetzelfde is.

4. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.657
    2.561
    113
    Ik ben het eens met wat hierboven gezegt wordt. Progesteron heeft heel veel weg van zwangerschapssymptomen. Aangezien je nog maar net gestopt ben is het lastig te zeggen. Je lichaam kan echt even tijd nodig hebben om te ontpillen.

Je bent dus niet 100% zeker van je eisprong. Altijd een regelmatige cyclus zegt niks. Ik had het afgelopen jaar ook een mega regelmatige cyclus, dus elke ronde 29 dagen maar had toch opeens een cyclus van 35 dagen of 31 dagen ertussen. Het blijft een lichaam en geen machine.

Als je denkt dat ze symptomen van een zwangerschap komen kan je een test doen die zal dan al een lijntje moeten geven. Dus doe even een test dan ben je van de onzekerheid af.

Verder kan je zeker al zo vroeg symptomen hebben als je zwanger bent. Ik had bij mijn eerste zwangerschap op 9 dpo al duidelijke symptomen en test. En mijn 2de zwangerschap zelf al op 8 dpo een knaltest en hondsberoerd.

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Als dit je eerste ronde na stoppen met de pil is dan kan ik je vertellen dat je hiervoor eigenlijk helemaal geen cyclus had. De pil zorgde daar natuurlijk voor en nu moet je lichaam het zelf doen dus kan je ineens van alles voelen. Voor ons eerste kindje een jaar bezig geweest en elke maand andere symptomen die ik altijd noteerde. Elke keer weer iets anders erbij waardoor ik dacht: dit moet het symptoom zijn waardoor ik weet dat het gelukt is maar helaas...

6. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Ik had elke zs al ruim voor de positieve test duidelijke zs symptomen. Helaas ook soms in rondes dat gevoel gehad terwijl hetdan niet raak was, dus het blijft een beetje afwachten...

7. Nijntje321

Nijntje321 Actief lid

1 aug 2016
    181
    64
    28
    Sorry misschien niet duidelijk erbij gezegt maar ik zat dit keer niet aan de pil, heb na mijn eerste geen anticonceptie meer gehad. En dat is alweer 2 jaar geleden. En in die twee jaar altijd een regelmatige cyclus gehad.

8. Nijntje321

Nijntje321 Actief lid

1 aug 2016
    181
    64
    28
    Sorry misschien niet duidelijk erbij gezegt maar ik zat dit keer niet aan de pil, heb na mijn eerste geen anticonceptie meer gehad. En dat is alweer 2 jaar geleden. En in die twee jaar altijd een regelmatige cyclus gehad.

9. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.657
    2.561
    113
    Oké, dan alsnog kan het zijn dat je lichaam een keer van slag is.

Je bent ook nog vroeg dus ik zou gewoon nog even een paar dagen wachten en dan een testje er tegen aan gooien.

Ben benieuwd!

10. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Eerste rondom nod, veel krampen. Verder niets. Bij de tweede was ik met 10dpo al aan het kotsen.. dacht dat ik buikgriep had :roflmao:

11. Nijntje321

Nijntje321 Actief lid

1 aug 2016
    181
    64
    28
    Wat een verschillen dan hè?

Ik heb de laatste dagen vooral last van extreme vermoeidheid, misselijk in de ochtend en veel maagzuur. Ook opeens veel last van puistjes en lage rugpijn, maar zondag is mijn nod, dus wie weet komt het allemaal wel daardoor.. We zien het wel ben benieuwd. Durf eigenlijk nog niet zo goed te testen omdat het misschien toch net iets te vroeg is..

Deel Deze Pagina