Ha meiden, Een paar maanden geleden ben ik gestopt met de pil (na ongeveer 10 jaar) omdat wij een grote kinderwens hebben. De 1e ronde nadat ik gestopt was met de pil was raak, ik was zwanger, maar dit is helaas niet goed gegaan, dit werd een miskraam. Na mijn miskraam ben ik een paar maanden niet ongesteld geworden. Ik heb toen van de huisarts Primolut gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Toen deze kuur klaar was werd ik 3 dagen later ongesteld. Dit was 1 december. Dit heeft ongeveer 6 dagen geduurt. Wat was ik blij dat ik ongesteld was geworden , zeg! 19 december kreeg ik ineens rechtsonderin mijn buik steekjes, 20 december ook nog die steekjes en een klein beetje het gevoel dat ik ongesteld zou moeten worden en 21 december had ik geen steekjes meer alleen het gevoel dat ik ongesteld zou moeten worden. Een dag later waren de steekjes weg en het gevoel weg. Deze 3 dagen had ik wel meer afscheiding / slijm. Meiden ik vraag dit omdat ik eigenlijk nog nooit een eisprong heb gevoelt omdat ik zo lang aan de pil ben geweest. Toen ik zwanger raakte heb ik dit niet gehad. Sorry voor mijn lange verhaal . Bedankt voor jullie antwoorden. Heel veel liefs Divi
Oh, zeker wel. Ik voel mijn eisprong meestal wel heel duidelijk. De laatste keer heb ik 'm echt overduidelijk gevoeld. Ik hoop dat er toen al wat zaadjes op mijn eitje lagen te wachten
Hoi allemaal Gelukkig, ben niet de enige die dat niet weet. Ik ben nu drie maanden geleden met de pil gestopt om te ontpillen en heb nog niet echt duidelijk kunnen zeggen dit is mijn eisprong..... nu heb ik gisteren en vandaag steeds een soort steekjes links onderin mijn buik.... volgens de calculator zou het zo kunnen zijn dat dit mijn eisprong is. Ook ik heb de laatste dagen meer afscheiding dussss misschien is dit dan mijn eisprong.... : WIE kan ons vertellen wat je echt voelt en of wij dat ook voelen.... : Groetjes Pebbles
Goh, lastig uit te leggen. Is misschien ook wel voor iedereen anders. Het voelt bij mij als een soort van doffe plof (alsof er iets openbarst) en daarna voel ik een soort scherpe steek die warmte uitstraalt over mijn hele buik. De ene maand voel ik het beter dan de andere maand.
Ik voel hem echt iedere maand heel duidelijk . Bij mij voeld het aan alsof er een met een naald aan de binnenkant van je buik word geprikt zeg maar . Echt flinke steken die van de zijkant naar het midden (tot onder de navel) toe loopt . Heb af en toe zo een pijn ervan dat ik echt krom sta/zit/lig Groetjes Joyce
Hoi de ene maand voel ik hem heel goed. De andere maand niet. Het voelt alsof het laag in je rug zit het straalt er een beetje naartoe. Moeilijk omdat uit te leggen. OOk een soort kramplinks soms rechts. Nou ja niet uitteleggen dus veel succes jennie72
Gelukkig meiden, dat er antwoord is gekomen op mijn vraag. Hartstikke bedankt. Gelukkig hebben jullie ook wat aan de vraag die ik heb gesteld. Jaa! Dat gevoel had ik. Ineens kwam die steek. Maar wat ik me dan ook afvraag: Ik had de 1e dag die steek, de tweede dag die waren de steken erger als de eerste dag maar ook met menstruatiekrampen en de derde dag alleen maar menstruatiekrampen. Hoort dit er ook bij? Bij mij deed het de tweede dag ook zo zeer. Af en toe greep ik gewoon met mijn hand naar de plek waar ik het voelde. Als dit mijn eisprong is geweest wist ik niet dat het zo zeer kon doen. Ja, dit had ik ook. De tweede dag heb ik even een inlegkruisje gebruikt.
Hoi hoi, Ja Divi, fijn he die reacties. Wel een gedoe met die afscheiding hoor zit je net lekker aan de kerstmaaltijd kun je weer naar de wc... Maar als dit betekend dat alles goed werkt hoor je mij niet klagen. Ik wens iedereen nog een fijne kerst en een vruchtbaar 2007. Groetjes Pebbles
Weet dus niet wanneer eisprong is, maar soms voel ik wat bubbelen zeg maar, net alsof er wat losraakt....
Nou inderdaad. Ik ben blij dat er toch wel meiden reageren op de topic. Ik dacht eerst nee toch wat heb ik nu? Ik word nu toch nog niet ongesteld ? Na de tweede Mk ben ik namelijk drie maanden niet ongesteld geweest, en volgens mijn huisarts heb ik dus ook geen eisprong gehad. Dus vandaar dat ik de kuur Primolut kreeg. Ik hoop nu maar, na de Primolut kuur, dat alles weer goed werkt. Ik word nu, als dit mijn eisprong is geweest, toch wel wat zekerder
Lastig om een beetje zeker te worden van je lichaam na zo veel jaar aan de pil (ik 14 jaar, was toen 17) ik weet echt niet meer hoe het voor die tijd voelde allemaal en van een eisprong was ik me al helemaal niet bewust Ik hoop voor je dat alles na die kuur weer een beetje op de rit is en je een goed jaar tegemoed gaat. Wij gaan in februari "aan de slag" nu nog even verder ontpillen en kijken of alles zo goed blijft gaan als nu.
Hoi Pebbles, Het is inderdaad lastig om zeker te worden van je lichaam als je erg lang de pil hebt geslikt. Ik was 14 toen ik aan de pil begon, omdat ik echt ziek was als ik ongesteld moest worden. Mijn cyclus was toen erg onregelmatig. De ene maand werd ik wel ongesteld, de andere maand weer niet, en ga zo maar door. Net als wat jij zegt, ik weet ook niet meer hoe het die tijd voelde. Het is al zo lang geleden en ik was er helemaal niet van bewust wanneer ik mijn eisprong had en/of hoe dat voelde. In april dit jaar ben ik gestopt met de pil omdat ik er achter kwam dat ik zwanger was, ondanks dat ik de pil slikte. Maar dit is helaas fout gegaan. Mijn cyclus was toen 2 maanden wel regelmatig, nadat ik gestopt was met de pil. In Juni raakte ik opnieuw zwanger maar dit is in augustus fout gegaan. Ik ben toen gecurreteerd en sindsdien ben ik ook ruim 3 maanden niet ongesteld geworden. Ik heb toen van de huisarts Primolut gekregen. Deze moest ik 14 dagen slikken, 3x per dag. Gelukkig werd ik na deze kuur ongesteld. De huisarts vertelde mij toen dat als ik deze kuur af heb gemaakt de kans groot was dat mijn cyclus regelmatig zou worden. Dus daar hopen we maar op. Had jij dat trouwens ook nadat je was gestopt met de pil, dat je menstruatie veel heftiger was? Meid ik hoop dat alles bij jou goed blijft gaan en dat je lichaam snel ontpilt is. Ik hoop dat het jaar 2007 voor jullie ook heel goed nieuws brengt. Hou je me op de hoogte? Heel veel liefs Divi
Hoi Divi, Ik denk inderdaad dat alles wat je voelde in combinatie met je slijmverlies te maken heeft gehad met je eisprong. Mijn vorige cyclus was de tweede cyclus na mijn curettages (ik mocht de eerste niet zwanger worden) en ik merkte dat ik veel meer slijmverlies had tijdens de eisprong dan gewoonlijk. Tijdens de eerste cyclus heb ik ook buikpijn gevoeld bij de eisprong en ook vlak voor de menstruatie. Volgens mij is je lichaam gewoon een beetje van slag na een curettage en reageert het wat heftiger op dat soort dingen. Als je over 14 dagen ongesteld wordt (liever niet natuurlijk ) dan weet je dat het je eisprong is geweest. Ik kon dat toen terugrekenen en het heeft mij veel meer inzicht in mijn cyclus gegeven. Maar ik duim natuurlijk voor je dat je zwanger bent. Liefs, Marla
Hi Divi, Wat ongelooflijk rot dat het twee keer mis is gegaan zeg, ik moet er niet aan denken... Ik hoop echt voor je dat je cyclus regelmatig wordt, of dat je lekker hardstikke zwanger bent straks. Ik ben in september gestopt met de pil en heb een cyclus van 28,26,en 30 dagen achter de rug. na alles wat ik in het begin hier gelezen had snap je wel dat ik zat te juichen op de wc toen ik de eerste keer na 28 dagen ongesteld werd, ik moest mijn vriend even uitleggen waarom ik zat te juichen hahahah Die eerste menstruatie was inderdaad behoorlijk heftig, dat was voor ik met de pil begon ook zo (dat was ik nog niet vergeten) Daarna viel het reuze mee en bij de laatste amper last gehad, voor mij ook weer iets om onzeker van te worden hahahaha. Maar nu heb ik volgens mij mijn eisprong gevoeld en het slijmverlies kwam er behoorlijk mee overeen. Ik moet ook zeggen dat ik tot nu toe een prettig gevoel heb bij het ontpillen en het eigenlijk opnieuw "leren kennen" van mijn lichaam me zekerder maakt. Al ben ik me er ook wel van bewust dat dat straks als we voor een kindje gaan best wel weer kan veranderen. Heb jij trouwens veel last van het ontpillen gehad? ik eigenlijk niet, het enige wat er anders is is dat ik een vettere huid heb terwijl die altijd behoorlijk droog was, maar als dat het ergste is mag ik wederom niet klagen na alles wat ik hier al gelezen heb... Wie weten bij jullie allemaal dat je graag zwanger wil worden? Bij ons weet alleen mijn beste vriendinnetje en haar vriend dat ik gestopt ben met de pil en dat we in feb. voor het echie willen gaan, ik kon het niet voor me houden en nu kan ik het er af en toe ook met haar over hebben en dat is fijn. Verder weet niemand het al zijn er wel heeeelll veeeelll nieuwsgierig hahahah. Volgens mij lopen wij aardig gelijk met onze cyclus, ik moet rond 7 januari weer ongesteld worden. Ik ga even kijken of ik ook een banner kan maken ben niet zo handig.... Groetjes en liefs van pebbles
Hoi Divi, Oh we lopen geloof ik niet gelijk... Weet jij hoe je de texst onder de banner kunt veranderen? Ik wil dat van het testen er nog niet onder hebben eigenlijk, zo ver zijn we nog niet. Groetjes Pebbles