Wie is er ondanks een korte lf toch zwanger geraakt? Ik heb zelf helaas een lf van 5 à 6 dagen. Voor de zwangerschap van mijn dochter was dit altijd ongeveer 10 dagen. Volgens de huisarts moet ik het nog maar even aanzien, willen pas doorverwijzen naar een gyn als het na een jaar nog steeds zo is.
Ik kan je helaas niet verder helpen. Hier een lf van 10 dagen wat ik best kort vind ben nu met tarwekiemolie begonnen om zo mijn lf wat te verlengen
Ik vind 5-6 dagen extreem kort. Volgens mij moet een LF toch minstens een dag of 10 zijn. Als ik jou was zou ik willen dat mijn progesteron bepaald werd, om een tekort uit te sluiten.
Je hebt nu al 5 rondes een lf gehad van 5 of 6 dagen? Dan zou ik aandringen bij de huisarts dat er nu naar gekeken word. Met een lf van 5-6 dagen is het onmogelijk om zwanger te worden. Rond die dagen begint pas net de innesteling. Nog voordat het echt kan beginnen word je al weer ongesteld.
Hier een lf van rond de 8 dagen, maar wel een gewone cyclus van 28-29 dagen. Ik heb het ook aangegeven bij mijn huisarts en ik moest maar afwachten (beetje dezelfde reactie als bij jou). Vervolgens ben ik begonnen met tarwekiemolie de volgende cyclus (vanaf het moment dat ik een positieve ovulatietest had). Die cyclus ben ik zwanger geworden, maar helaas wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Ik had een LF van 8-10 dagen. Ben 2x snel zwanger geworden. Maar 5-6 dagen lijkt mij ècht te kort hoor... Geloof dat 8 of 9 dagen echt minimaal is.
Thnx allemaal. Ik gebruik al VSM mama en tarwekiemolie. Afgelopen maand lf met 1 dag verlengd daardoor. Al het nu niet raak is dan toch maar weer contact opnemen met de huisarts en aandringen dus op doorverwijzing naar de gyn.
Je kan een jaar wachten maar wanneer je LF tekort is dan is het zo goed als onmogelijk om zwanger te worden. Die wachtijd van een jaar die huisartsen aanhouden is bedoeld voor mensen waar niet direct een aanwijsbare reden is voor het niet zwanger raken. Bij een tekorte LF is het al duidelijk dat onderzoek nodig is en dat doorverwijzing geïndiceerd is. Hier gaan huisartsen dus heel vaak de fout in. Zou me niet weg laten sturen als ik jou was.
Hier precies hetzelfde. Ik heb ook altijd een lf van 5/6 dagen. Dr wilde mij ook nog niet doorsturen. Dus ben Toen teunisbloem en tarwekiem olie gaan slikkende Toen werd mijn lf 8 dagen. Nu inmiddels meer dan een jaar bezig is er pcos vastgesteld En heb nu clomid om mijn eisprong op te wekken (Hoewel ik denk dat mijn lf het probleem is) En toen had ik ineens een lf van 10 dagen. Progesteron was gestegen naar mijn eisprong. Maar arts Gaf niet aan hoeveel het was. Dus weet niet of het ook echt genoeg gestegen was.