Hi Ladies, Ik heb mij vandaag aangemeld omdat ik echt even mijn verhaal kwijt wil en ook omdat ik een kinderwens heb! 1 september jl. heb ik een spoedoperatie gehad aan mijn eierstokken, daar bleek een cyste van 10 cm bij 6 cm op te zitten. In eerste instantie was deze cyste alleen te zien middels een echo op mijn rechtereierstok, tijdens mijn operatie is gebleken dat deze op mijn linkereierstok zat, deze was naar achteren getrokken en ging daardoor achter mijn baarmoeder langs en werd zichtbaar op mijn rechtereierstok. Tijdens mijn operatie hebben ze ook verklevingen gevonden en deze bij mijn baarmoeder en eileiders weg gehaald, op dit moment zit het nog bij mijn darmen maar ik heb te horen gekregen dat ze deze niet gaan verwijderen omdat ze bang zijn dat er nog meer verklevingen daardoor gaan komen. Gelukkig heb ik eind september te horen gekregen dat er geen onrustige cellen uit de kweek van mijn cyste zijn gekomen, maar omdat ik hier heel erg van geschrokken ben en ook veel erover heb gelezen heb ik preventief mijn spiraal laten verwijderen, tijdens mijn controle afspraak. Nu hebben mijn vriend en ik een aantal keren onveilig geklust na verwijdering van spiraal, want we hebben beide toch wel een kinderwens. Nu voel ik mij de afgelopen 2 dagen anders dan normaal, ik weet niet of dit komt doordat ik geen hormonen meer heb of omdat ik zwanger ben, ik durf ook nog niet te testen omdat mijn ongesteldheid naar mijn weten nog niet goed op gang is gekomen, wel licht bloedverlies gehad, maar ik herkende het niet echt als ong. bloed. mijn "klachten" de afgelopen 2 dagen zijn: rommelende darmen steken rechts onderin gehad, felle heftige steken hardere borsten, gevoelige tepels hangerig meer afscheiding en daarnaast ook hele gevoelige schaamlippen veel plassen omdat ik niet weet wanneer mijn eisprong is geweest, is het nu al verstandig om te gaan testen en kan het zo snel gaan een zwangerschap?
Vervelend zeg om te horen dat je last had/hebt van verklevingen. Hier helaas ook het geval maar gelukkig wil dat niet zeggen dat een zwangerschap niet mogelijk is ! En een zwangerschap zo snel is zeker niet onmogelijk. Heb je na het verwijderen van de spiraal al een bloeding gehad? Je zou een testje kunnen doen. Als de klachten die jij hebt door een zwangerschap worden veroorzaakt dan zal je dit terug zien op een zwangerschapstest. Indien deze negatief is dan ben ik bang dat je hormonen nog een beetje van slag zijn.
ik ga er ook vanuit dat ik op een normale manier zwanger kan worden.. volgens de gyneacoloog zou dit geen probleem moeten zijn. hopelijk blijven de verklevingen weg of is het in mindere mate aanwezig. Fijn om te lezen dat het niet wil zeggen dat het onmogelijk is ik heb na het verwijderen van de spiraal de eerste 2 dagen een lichte bloeding gehad en daarna een week later nog een keer een lichte bloeding gehad van een dag.. Het kwam bij mij niet echt over als ongesteldheidsbloed, maar mischien was het toch wel. Ik ga zo maar een test kopen inderdaad, het zou mooi zijn een zwangerschap, maar ik ben er erg onzeker over, omdat ik op dit moment mijn eigen lichaam na deze operatie niet herken..
Ik zou inderdaad dan een testje doen, dan heb je in ieder geval duidelijkheid. En mocht de test toch negatief zijn dan zou ik persoonlijk even een menstruatie afwachten. Je cyclus moet dan waarschijnlijk gewoon weer op gang komen zonder de spiraal. Maar ik duim voor een mooie positieve test!