Hallo, ben hier nieuw.. maar wilde graag weten wat verstandig is om te doen op dit moment. Ben nu 4 maanden gestopt met de pil. Gelijk daarna een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Nou had ik afgelopen maand op dag 21 van mijn cyclus (25 maart) wat helderrood bloedverlies en de dag erna heel klein beetje bruin. Daarna helemaal niks meer. Mijn NOD was 2 april. Maar niks te bekennen.... Heb wel last van lage rugpijn.. en in me buik wat steekjes af en toe maar totaal anders als mijn menstruatieklachten die ik normaal heb. Verder heb ik de eerste maanden nadat ik was gestopt altijd last gehad van gevoelige en grotere borsten en tepels in de tweede helft van mijn cyclus. Maar dit verdween weer nadat ik mijn menstruatie had gehad. Dus dat was niks anders dan een voorbode op mijn menstruatie. Deze maand echter heb ik daar totaal geen last van. Ik heb een test gedaan op 2 april (mijn NOD), was negatief.. wat later (20 min.) zag ik wel een heel licht smal streepje, maar aangezien de test ongeldig is na 10 min. ga ik ervan uit dat dit niks was. Vandaag 4 april heb ik 's morgens weer een testje gedaan.. weer pas na 20 min ongeveer zag ik een lichte smalle streep. Wat is nu het verstandigst om te doen? Nog een aantal dagen wachten en weer testen? Of toch maar de huisarts bellen? Alvast bedankt voor een reactie.. Groetjes Amelia
Hallo. Je moet de test aflezen in de tijd die ervoor staat, een streep na 10 of 20 minuten, is niet betrouwbaar. Wacht rustig nog een paar dagen af. Het kan zijn dat je cyclus nu langer is. Test over een week nogmaals, als je niet menstrueert. Groetjes Ineke
Dankjewel voor je reactie! Ik wacht nog tot maandag af.. Dan zal ik nog een testje doen.. Als ik dan woensdag nog steeds niet ongesteld ben (anderhalve week na mijn NOD) dan geef ik toch maar een belletje aan me huisarts