He Orrenzo, Ben bang dat het klopte wat je zei.. ik zag net mijn tampon en er zat haast niks in.. misschien blijft het bij die ene bloeding vanmorgen? Klopt inderdaad wat je zegt van om de dag.. we zullen het proberen haha. Ben super misselijk en duizelig.. Naja we zien het wel.. gebeurd is gebeurd.
haha sorry ik moet even lachen want dan kunnen we elkaar een hand geven. Ik dacht dat ook.. kat in het bakkie.. haha maar niks is minder waar.... Ik ken verhalen van mensen die er onwijs mee bezig waren en ivf behandelingen hebben gehad etc.. tot ze zoiets hadden van bekijk het maar.. we nemen wel een hond of zo.. En toen ze zich erbij neer gelegd hadden hup zwanger.. Elke afgelopen maand was ik er ook heel erg mee bezig wat voelde ik.. wat is nieuw en telkens een teleurstelling.. En gek genoeg de laatste keer heb ik alleen gedacht van okay laat ik die ovulatiekalender is proberen.. 2 keer mijn man gestrikt en daarna (eerlijk) niet meer bij stil gestaan.. Ook niet toen ik vermoeid was en totaal geen energie meer had.. had echt zoiets van volgens mij word ik ziek.. en ik was ook verkouden. Toen ik een contactbloeding had dacht ik gelijk aan het erste.. dus gelijk uitstrijkje laten maken.. maar de huisarts zag niks raars.. Ik was toen ook net 1 dag overtijd en dacht van.. hmm.. ik kon wel eens zwanger zijn.. (vooral omdat ik die contactbloeding 1x eerder had gehad tijdens het wisselen van de pil) Maar voor die tijd was ik er niet meer mee bezig zo van mijn lichaam houd me wel vaker voor de gek dus zal wel niet.. Als je er te veel mee bezig bent kun je het onbewust ook tegen houden... ik heb het zelf nu min of meer verhalen en ik ken twee mensen die dat ook hadden ervaren... Laat het op je af komen en niet te vroeg gaan testen hahahaha
hahaha zo te lezen zal om de dag moeilijk worden met jullie temperament volle kararkter hihihi.. grapje.. Ik weet wel dat in mijn eerste zwangerschap toen ik 18 was.. ook dacht ongesteld te worden en ik had idd een klein rond helder rood vlekje in mijn maandverband en stopte toen ook.. kan innestelingsbloed zijn.. in mijn geval van toen was dat het ook.. Maar nu heb ik er helemaal geen last van gehad.. ja heel licht roze op wc papier maar dat is haast te verwaarlozen.. Het kan ook een voorbode zijn op je komende ongi. Kijk het nog 2 dagen aan of het doorzet.. en anders zou ik alsnog een test doen.. duim voor je...
He Orrenzo, Ja echt heel raar, heb nu expres weer maandverband ingedaan dan kan ik beter in de gaten houden of ik menstrueer. Maar zoals ik zei had ik echt enorm veel pijn, huilen.. niet kunnen zitten of liggen.. overgeven, idee van flauwvallen, dat kan toch geen innesteling meer zijn.. zo veel pijn en ik heb wel 3 flinke druppels helder bloed gehad. Nu nog steeds niks.. Ik had even gegoogled en daar vond ik dit: stel het was een miskraam' dan blijft het hcg hormoon nog wel even in je bloed.. dus als je test dan kan die positief zijn terwijl het vruchtje weg is.
Faith24 voor jou is het dus nog even spannend begrijp ik. Het kan zijn dat je menstruatie morgen doorbreekt en dit een voorbode is, maar als het bij die paar druppels bloed blijft zou ik morgen toch nog eens testen. Jij bent toch ook al overtijd? En mocht het een miskraam zijn zo vroeg dan krijg je een gewone menstruatie, (dus meer dan een paar druppels) en is je hcg vrij snel weer weg, zowel bijna meteen. (gezien het feit dat je van de week nog negatief teste toch?) Nog even duimen voor jou!
Ik dacht ook gewoon an het feit dat je zoveel verhalen hoort van mensen die éénmaal hun pil vergeten zijn en BAM het was al raak, dan denk je toch echt van dit wordt een makkie, maar niet dus Ik zal proberen om het van mij af te zetten, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan Ik kan je wel vertellen dat ik de eerste ronde echt elke dag zenuwachtig rondliep, maar die fase ben ik voorbij, want het 'nieuwe' is er vanaf.
Hey Faith24, Dit is lastig wat jij hebt. Je gaf al eerder aan dat je veel last hebt van menstruatiepijn. Maar zoals ik het nu lees is het nu echt buitensporig veel pijn.. Ik weet als het zou duiden op een miskraam je dan juist heel veel bloedverlies zou moeten hebben. Maar dan is het zoals Leonizzie zegt gewoon een menstruatie moeten zijn.. omdat het dan eigenlijk te vroeg is. Ik zou idd even een test doen. want misschien is er wel wat anders aan de hand. Zelf heb ik nooit heel erg last van menstruatiepijn. en nu ik zwanger ben voel ik nog steeds een beetje dezelfde klachten als een menstruatie.. Ik zou er niet te lang mee rondlopen en even een bezoekje aan de huisarts doen. Sterkte en hou me op de hoogte
Klinkt heel raar.. maar hoe vaker je teleurgesteld wordt.. hoe minder je er van verwacht.. en dan kan het zomaar gebeuren.. Maar nogmaals je verhaal klinkt bekend.. ik dacht ook oeh nu ben ik gestopt met de pil dus 1x vrijen zonder pil.. nou kan niet missen hahaha... en idd het is heel makkelijk gezegd van laat het los.. je moet het ook kunnen!!! dat zijn 2 verschillende dingen. komt goed
Orrenzo, gefeliciteerd!! Wat een mooie verrassing Lees even mee met dit topic, ben zelf ook over tijd inmiddels. Faith, wat vervelend dat je zo'n last hebt! Hopelijk heb je gauw duidelijkheid. Uitgaan van een miskraam vind ik altijd een beetje heftig.. dat zou ik pas doe na een positieve zwangerschapstest.
Sorry, maar dat is werkelijk de grootste kolder die ik ooit gelezen heb. Weet je wel hoezeer je de mensen in de MMM daarmee kwetst? Hoop voor jou dat je nooit vruchtbaarheidsbehandelingen mee hoeft te maken.Want dan piep je wel anders. O ja, vandaar dat gynaecologen in het ziekenhuis mensen ook altijd op vakantie sturen, want dan ben je er niet zo mee bezig en vast zo zwanger! Of je moet een hond nemen.....pfffff. Dat handjevol mensen wat heel toevallig zwanger wordt in een rustronde van IVF is niet groot hoor! Toeval is het inderdaad. En het heeft er niks mee te maken of je er al dan niet veel mee bezig bent.Sterker nog: bij de meeste mensen in de MMM is er een MEDISCHE oorzaak en dat is al erg genoeg. Want zeg nou eerlijk. Denk jij dat een zaadje denkt: ze is er teveel mee bezig, laten we het eitje maar niet bevruchten..... Misschien een tip: lees het boek Open Zenuw eens. Daar steek je een hele hoop van op. Ik hoop dat iedereen hier snel zwanger is en dat jullie vruchtbaarheidsbehandelingen bespaard blijven.En hou je er lekker mee bezig. Dat maakt echt niks uit!
Ik weet zeker dat Orrenzo dit zo niet bedoeld. Gewoon omdat je zo vaak op internet en forums (niet enkel deze) te lezen krijgt dat mensen begonnen zijn met een behandeling en het niet lukte, maar dan toch spontaan zwanger geraken. Dit ook voor het op vakantie gaan. Ik heb in mijn omgeving al zo'n verhalen gehoord en op internet en dat zijn gewoon de verhalen die opvallen en die je bijblijven. Vandaar dat dit soms een vertekend beeld geeft. Ik heb ook daarnet gezegd dat ik het gevoel heb dat veel mensen de pil éénmaal vergeten en meteen zwanger zijn, maar dat zijn ook gewoon verhalen die opvallen en je bijblijven. Je moet het zeker niet verkeerd opvatten, want het is niet slecht bedoeld.
Het spijt me als ik je hiermee gekwetst heb.. Je hebt gelijk ik heb niet de waarheid in pacht... Ik spreek puur uit ervaringen van mensen om mij heen.. die er heel veel mee bezig waren en zelf dachten van okay het lukt niet.. Dus kochten ze een een hond om de pijn te verzachten.. En toen ze zich er niet meer mee bezig hielden waren ze in 1x zwanger. ik zeg hiermee niet dat iedereen waarbij het niet lukt een hond moeten kopen!!! Het gaat ook niet om het zaadje dat denkt van kom laat ik er niet ingaan want men is er veel mee bezig!!! Dat vind ik pas Kolder!! Het heeft met stress te maken als je er te veel mee bezig bent veroorzaak je stress in je eigen lijf.. en stress doet een hoop rare dingen met mensen... Ik heb stress ervaren waardoor mijn menstruatie 2 maanden uit bleef want toen was ik bang om juist zwanger te zijn.. dat kan stress met je doen!! maar goed dat is iedereen zijn eigen idee en mening en zeker niet mijn bedoeling om jou of anderen ermee te kwetsen!!!
Thanks Brunette.. Zo was het idd niet bedoeld.. Ik ken het idd niet en ik hoor dan bij de gelukkigen.. het enige wat ik probeer is tips te geven want ik gun iedereen haar geluk!!! En ik blijf hier ook even op want ik ben zo benieuwd hoe het straks met de mensen waarmee ik contact heb gaat..
Dat weet ik. Hoop doet leven! Je mag gerust denken dat het de eerste ronde raak zal zijn of dat een hond kopen helpt (vond die wel grappig). Als alle mensen op dit forum geen hoop meer zouden hebben dan zaten we allemaal aan de anti-depressiva (niet slecht bedoeld hé voor de mensen die meelezen) Mij heeft het zoveel hoop dat jij en zoveel anderen zwanger zijn geraakt en mijn posironde komt ook wel.
Beste Orrenzo en Leonizzie, Dankjewel voor jullie reacties. Ik ben bang dat het toch een menstruatie is.. even vandaag aankijken. Ga maar gewon weer door met het normale leven ben wel ontiegelijk moe maar dat kan ook door alle heftigheid van gister komen, al die pijn.
hahaha tuurlijk komt jou posironde echt nog wel!!!! Daar duim ik gewoon keihard voor hahaha nee ik zeg niet dat een hond kopen helpt .. een kat misschien wel! hahaha flauw.. Ik snap behappy wel een beetje.. er zijn idd mensen die (mischien) onvruchtbaar zijn of waarvan ze de oorzaak niet kunnen vinden waarom het niet lukt, en dan komt zo'n opmerking als van: je moet moet er niet te veel mee bezig zijn.. keihard over.. Ja dat klopt.. maar aan de andere kant je kan niet van iedereen op dit dit forum weten waarom het niet lukt wat er aan de hand is.. Je kan bijv. 10 tips geven en diegene kan dat wel 100 keer geprobeerd hebben en ja dat kan frustrerend zijn... Maar goed!! ik kan daar geen rekening mee houden dat mensen boos worden als ik probeer advies te geven... Bij mij werkte het wel.. door er niet mee bezig te zijn.. maar goed dat kan in 10 tallen gevallen wel anders zijn dat weet je niet.. Maar je geeft tips uit je eigen ervaring.... Dus voor jou geld ook.. je hoeft het niet te doen.. de hond kopen bedoel ik Blijf je lekker wel volgen hihi
ik vind het ronduit k.t voor je... vooral ook die pijn erbij!! Nogmaals ik ken dit niet.. waarom heb jij die pijn dan elke keer zo heftig? Is daar een andere oorzaak voor of ben je gewoon overgevoelig? Sterkte meid!!!
Heey meiden heb ook even meegelezen. Gefeliciteerd orrenzo. Faith ik duim voor je. Ik ben zelf nu ook 2 dagen overtijd ben een btje misselijk en rommelende darmen en pijn in me onderrug. Ik had trouwens woensdag een btje bloed met afvegen dacht toen eigenlijk dat me ongi begon maar niks Ik heb gister een test gedaan die was nog negatief maar zit nu ook pas op 12 dpo ( me lf is kort) dus ga nu pas zondag weer testen als ongi gewoon lkkr wegblijft.
Hee wat super , gefeliciteerd!!! ik heb ongeveer de zelfde klachten en ook nog zeer pijnlijke borsten, maar ik ben al 3 maanden niet ongesteld geweest, dan krijg ik toch ook geen eisprong? dus kan ik toch niet zwanger zijn of wel???? Hoop et zo!!! jij een fijne zwangerschap meid!
Heb al op het forum gelezen dat je wel een eisprong kan hebben ook al blijft je menstruatie uit. Ik weet er zelf niet meer van...