koperspiraal, en zwanger?????

Discussion in 'Anticonceptie' started by mijn2kids, Jun 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

Aug 16, 2008
    119
    0
    0
    hallo allemaal

wie o wie kan mij helpen.

ik ben 21 april ongi geweest, toen heb ik op27 april een koperspiraal gekregen (omdat ik niet tegen de hormanen in de pil kan).
    toen ben ik 21 mei weer ongi geworden, gewoon optijd en net zo normaal als anders.
    maar nu ben ik tot op heden nog niet ongi, maar heb geen rare dingen alleen dat ik vaker naar de wc moet om te plassen, en veel last heb van luch (winderigheid sorry:)).
    ik ben al moeder van 2 kids, maar 2 totaal verschillende zwangerschappen gehad, zou ik nu zwangerkunnen zijn, of iets anders.
    graag tips of jullie reactie.
    alvast bedankt.

gr een onzekere meid

2. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

Aug 16, 2008
    119
    0
    0
    is er nu helemaal niemand die mij kan helpen??????

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Er zijn vast mensen die je kunnen helpen, misschien moet je wat meer geduld hebben ;)

Misschien is het handig om een test te doen? Aangezien niemand in zijn glazen bol kan zien of je zwanger bent.
    En als dat niet zo is zou ik contact opnemen met je huisarts, zeker als je cyclus regelmatig is en je dus echt overtijd bent.

Succes!

4. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

Aug 16, 2008
    119
    0
    0
    hallo mensen.

ik ben tot op heden nog niet ongi, ik heb de gyn gebeld, en ik kan donderdag even komen om een echo te maken, maar verder zei die niets, dus ben heel erg benieuwd.

is er iemnd die ondanks de koperspiraal toch zwanger is geworden.
    ik heb eigelijk helemaal geen kwaaltjes, alleen iets gevoeligere (.)(.)
    en iets vaker plassen.
    heeeeeeeeel graag reacties, hoe jullie eroverdenken(verhaal hier boven) ben een beetje radeloos.

alvast bedankt.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik denk dat niemand er iets over kan zeggen.
    Een testje kopen lijkt me een goed idee. Dan weet je gelijk of je zwanger bent.

6. babystuff

babystuff Actief lid

May 20, 2009
    180
    0
    0
    Hallo, is het zo dat je een mirena spiraal hebt??

Zoja, dan is het zo dat bij veel vrouwen de menstrutie wegblijft.
    De eerste x kon nog zo zijn dat je lichaam niet gewend is aan de spiraal en toch ongesteld word.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

Liefs babystuff

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze heeft toch een koperspiraal. Volgens mij kan het best zo zijn dat het lichaam nog moet wennen aan het spiraal. Denk niet dat je zwanger bent, heb je nu al eens een test gedaan dan?

8. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

May 16, 2009
    1,199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    ik ben zwanger geraakt door het spiraal in januari hellaas een bbz omdat het ei te traag werdt van het koper om optijd in mn baarmoeder te komen..maar bij sommige gaat t gewoon goed..

9. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

Aug 16, 2008
    119
    0
    0
    ik heb vorige week een test gedaan toen ik net overtijd was, maar die was negatief.
    verder heb ik nog geen test gedaan, ik heb op internet ff rondgeneust en daar stond, dat als je met een koperspiraal 2 weken of meer overtijd bent je gelijk de gyn/ha moest bellen om een zwangerschap uit te sluiten. dus dat heb ik maar gedaan. en ik las toen ook best wel veel verhalen over vrouwen die zwanger zijn geraakt door de koperspiraal heen, en ik ben bij mijn zoon zwanger geraakt door de pil heen, dus dat was ook een verrassing, daarom dat bij mij dan vraagtekens gaan komen.
    maar goed zodra ik meer weet laat ik het jullie weten

10. Trees

Trees Niet meer actief

Je lichaam hoeft niet te wennen aan een koperspiraal omdat het zonder hormonen is.

Ben jaren geleden ook ooit zwanger geraakt met een koperspiraal. Naja zwanger kan je het niet echt noemen, want drie dagen later werd ik alsnog 'ongesteld'. Te pril om het een miskraam of zwangerschap te noemen. waarschijnlijk door het spiraal een mislukte innesteling.

Heb je na het plaatsen van je spiraal wel een controle-echo gehad? Mij werd altijd aangeraden om tot de controle-echo veilig te vrijen, omdat het spiraal nog kan verschuiven waardoor het onveilig is. Om deze reden heb ik ooit een spiraal opnieuw moeten laten plaatsen na 6 weken. En als je zwanger bent, moet je nu trouwens wel een positieve zwangerschapstest hebben. Als ik jou was zou ik gewoon nog een keer testen en dan heb je meteen zekerheid. Spiraal of niet de test wordt gewoon positief als je al twee weken overtijd bent. Succes ermee.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ga twijfelen of ik nog wel een koperspiraal zal nemen

12. Trees

Trees Niet meer actief

De koperspiraal is voor 99,5% betrouwbaar. De pil is bijv. 99,9% betrouwbaar. Er is geen enkel ac dat 100% betrouwbaar is. Zelf heb ik 6 jaar een koperspiraal gehad en heb er één keer een bevruchting mee gehad. Als ik naga dat ik al zwanger raak als Treesman naar me knippert (6x de 1e ronde raak :$), vind ik het eigenlijk nog heel weinig en was het met de pil waarschijnlijk ook wel een keer gebeurt. Zelf zou ik er zo weer voor kiezen. Heerlijk zonder al die extra hormonen in mijn lijf!

13. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

Aug 16, 2008
    119
    0
    0
    nee ik heb nog geen controle echo gehad die zou ik dus 5 nov krijgen (beetje laat hoorde ik toen ik naar de ass van de gyn belde), maar goed ik denk dat ik dan maar ff een testje ga wagen, ff kijken of ik er vandaag nog tijd voor heb. ik hou jullie op de hoogte, en bedankt voor der reacties, en trouwens verder bevalt mijn koperspiraal supergoed, heb me nog nooit zo goed gevoelt als nu zonder hormonen, als hij aan vervanging toe is doe ik het zeker weer, en ook alben ik zwanger, na de bevalling zou ik hem zo weer nemen, maar goed eerst maar afwachten of ik wel zwanger ben, heb zelf een beetje een gevoel van niet maar we zullen zien.

14. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

May 16, 2009
    1,199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    ik neem er geen meer...
    een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dankzij dat geval
    mja ik mocht geen pil of iets met hormonen dus nam ik dat en toch zwanger geraakt

15. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

Aug 16, 2008
    119
    0
    0
    nou mensen

ik ben vanmorgen bij de gyn geweest.
    ik was al behoorlijk overtijd, en alle testen waren negatief, nu ben ik vrijdag (tuurlijk toen mijn broer ging trouwen, zucht) de duivels doorgekomen, maar dat was zondag al weer weg, n dat vondik vreemd, maar goed ik had toch al zoiets van moet maandag toch heen.
    ik dus vanmorgen alles uitgelecht aan mijn gyn, en hij dus ff kijken met een echo, en wat zag hij......... de spiraal was verzakt hij zat in mijn baarmoederhals, ipv in de baarmoeder zelf, dus ik had gewoon zwanger kunnen worden, als ik niet had gebeld, dus hij heeft hem eruit gehaald, en nu moet ik wachten tot ik weer ongesteld word en dan krijg ik de mirena.
    dus alles is gelukkig wel goed afgelopen, maar de gedachten dat als ik niet gebeld had en gewoon was door gelopen ik dus ook zwanger had kunnen worden.

16. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    :$ Gelukkig voor je dat je er nog op tijd achter bent gekomen! Wat eng lijkt me dat zeg!

17. Trees

Trees Niet meer actief

Gelukkig dat je er tijd bent achtergekomen, maar vind het wel slordig van je gynaecoloog dat je niet na 6 weken een controle-echo hebt gehad. Hier in het ziekenhuis is het standaard 4-6 weken veilig vrij-en, dan een controle-echo en dan pas wordt het spiraal 'goedgekeurd'. Het komt namelijk wel vaker voor dat het de eerste weken verzakt. Mijn tweede spiraal idem dito en deze is tijdens de controle-echo meteen verwijderd.
    Succes met de Mirena!

Share This Page