flauwvallen is dat normaal??

Discussion in 'Eerste symptomen' started by shortygroove, Apr 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shortygroove

Mar 27, 2010
    25
    0
    0
    dansen plezier maken met mijn man en kindje
    Bergen op Zoom
    Ha dames, ik ben benieuwd wat jullie hier van zeggen! Ik voel me de hele tijd kiplekker, zit goed in m'n en nergens last van, tot vandaag!
    Mijn klas (groep 8 ) was net weg en ik moest snel met wat collega's naar een expositie van het cumenu. terwijl die vrouw aan het uitleggen was, kreeg ik het ineens erg warm, benauwd en voelde langzaam een naar gevoel in mijn maag ontstaan. toen gingen mijn oren suizen en..... ja hoor ik viel flauw. Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? Is dit erg? Wijst dit op een lage bloeddruk of hoort het gewoon bij zwanger zijn? help me!!!
    groetjes Shortygroove

2. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    1,769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    ik zou niet weten of het erbij hoort, maar ik merkte vandaag ook dat ik even moest gaan zitten omdat alles begon te draaien en ook mijn oren soort van dichtgingen/suizen....Daarna ging het weer, maar denk dat als ik was blijven staan ik van mijn stokje gegaan was....
    eerder nog niet meegemaakt,...en ik had ook gewoon gegeten vanmorgen,....was tegen de lunchtijd aan,...dus wellicht moest ik gewoon even iets eten....

Succes meis!

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik had aan het begin van de zwangerschap ook vaak duizelingen. Nu heb ik altijd al een lage bloeddruk, dus ik val eigenlijk niet meer flauw doordat ik zelf al gelijk reageer op de voortekenen.
    Wat ik doe: bij het eerste gevoel van tintelingen, oorsuizen, vlekken zien etc: gelijk op mijn hurken gaan zitten met m'n hoofd tussen m'n knieƫn. Dan rustig blijven zitten tot het echt over is en LANGZAAM weer overeind komen. Mocht je dan toch 'omkukelen' ben je in ieder geval al dicht bij de grond en valt er weinig te beschadigen.
    Maar goed: ik weet zeker dat het bij mij m'n bloeddruk is, omdat ik hier al jaren mee loop. Ik had er aan het begin van de zwangerschap inderdaad meer last van. Inmiddels is m'n bloeddruk trouwens wat aan de hoge kant. Ga je dus niet gelijk te buiten aan drop. ;)

Het kan echt geen kwaad om in deit geval voor de zekerheid even contact te hebben met ha / vk. Hoewel je best kans hebt dat je bloeddruk perfect in orde is als zij meten.

Enne... ik weet niet hoe dat bij jou op school gaat... maar eh... ga je alvast niet meer op krukjes, tafels, kasten e.d. staan om leuke dingen aan de muur of het plafond te hangen. Want als het dan misgaat....

(Sprak de juf die met 17 weken weer doodleuk op ladders klimt om paaseieren aan het plafond te hangen. Maar goed: mijn duizelingen zijn inmiddels voorbij. De eerste weken heb ik het absoluut niet meer gedaan! En tegenwoordig pak ik inderdaad de veilige(re) ladder ipv via een stoel of kruk op een tafel of kast te klauteren... Er zit dus al verbetering in!)

4. Esila

Esila Fanatiek lid

Sep 17, 2006
    2,389
    831
    113
    Het is vervelend maar niet erg. De kans is groot dat het kwam door lage bloeddruk (of misschien door lage bloedsuiker).
    Lage bloeddruk komt veel voor bij zwangerschappen, heb er zelf ook veel last van. (bij mn vorige zwangerschap ben ik ook 1 keer flauwgevallen en dat was ook met 5 weken, daarna voelde ik het altijd wel aankomen en ging gauw zitten).Als je er last van hebt kan wat zouts eten helpen.

5. brenda1978

brenda1978 Actief lid

Oct 12, 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    Nee het is niet "normaal" haha maar wel veelvoorkomend!...kan door beide komen en als je het beide hebt, dus EN zwanger EN een lage bloeddruk is 1+1=2
    kan ook komen door bv verkeerde ademhaling.. als in "hyperventilatie" hoef je niet eens door te hebben, heb het zelf ook jaren gehad.. aantal keren flauwgevallen omdat ik onbewust verkeerd ademde..en dus me hersens teveel of soms te weinig zuurstof kreeg

als het vaker gebeurd kun je altijd even aan de bel trekken bij je HA..

6. shortygroove

Mar 27, 2010
    25
    0
    0
    dansen plezier maken met mijn man en kindje
    Bergen op Zoom
    bedankt meiden groetjes shortygroove

7. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik zou er in elk geval wel voor zorgen dat je iets zouts of zoets bij de hand hebt, snoepje of cup a soup ofzo. Als je dan iets voelt opkomen moet je eens uitproberen of het helpt als je iets pakt. Bij mij werkt dat in elk geval wel. En je moet het zo ie zo wel aangeven bij je vk hoor.

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Het schijnt vaker voor te komen bij vrouwen in het begin van hun zwangerschap. De bloeddruk is dan idd over het algemeen lager. Meld het ander de volgende keer bij de vk.

Share This Page