Hoi meiden, Momenteel zit ik een beetje met een dilemma. Ik heb aardig wat symptomen die erop duiden dat ik zwanger zou kunnen zijn. Op 1 september had ik ongesteld moeten worden, maar inplaats daarvan, had kreeg ik op 31 augustus last van veel bruine afscheiding met hier en daar een druppeltje licht-rood. Normaal ben ik zo'n 6 dagen ongesteld, maar nu duurde de bruine-afscheiding-periode maar 3,5 dag. Sindsdien heb ik ook last van een aantal lichamelijke klachten, zoals: - Gek gevoel in mijn onderbuik; soms wat krampjes, soms een soort gevoel van vlinders in je buik. - Zeurend gevoel in mijn onderrug, vooral als ik lang gezeten heb. - Constante hoofdpijn, als zo'n twee weken lang. - Ongelofelijk moe. - Pijnlijk gevoel net iets onder mijn onderste ribben, soort spierpijn. - Duizeligheid en licht in m'n hoofd. - Misselijkheid na ongeveer alles wat ik drink. - Afkeer naar sommige luchtjes die ik normaal al niet lekker vind (vis en zo). - Veel dikke, witte afscheiding (sorry voor het onsmakelijke beeld, haha). - Uitbraak van puistjes in m'n gezicht en hals. - Naar mijn gevoel een beetje pijnlijke borsten; is een beetje moeilijk te zeggen, omdat ik een paar jaar geleden een borstoperatie heb gehad. Al met al, een aardig lijstje dus. Maar nu is er een nadeel; ik heb een paar dagen geleden een test gedaan, en die was negatief Wat denken jullie? Zou ik alsnog zwanger kunnen zijn, ondanks de negatieve test? Heb wel gehoord dat het toch vaker gebeurd dan je zou denken, dat een test negatief is en bij sommige vrouwen ook blijft. Verder heb ik geen extreme verlangens naar een kind, dus het lijkt me ook niet dan mijn lichaam me voor de gek houdt. Dus ik zou graag jullie meningen horen Liefs, PunkyPenguin
Heb je voorheen de pil geslikt en ben je pas gestopt daarmee? Jou klachten kreeg ik namelijk toen ik net stopte met de pil. Dit duurde ongeveer twee maanden. Nu ben ik zwanger en voel ik bijna niks, haha! Je zou 1 sep ongesteld moeten worden, dus de tijd dat je ei sprong was, met je test gisteren (14 dagen later) zou dan wel positief moeten zijn of in ieder geval een licht lijntje aangeven. Maar dat is wat ik uit ervaring weet. Anders even maar de huisarts en bloed laten prikken. Succes!
Bedankt voor je reactie, Mauw. En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! En super dat je eigenlijk nergens last van hebt! Wat wil je nog meer, haha Ik slikte de pil, maar tijdens de laatste strip ben ik wegens vakantie, drukte en een jetlag een aantal keer vergeten hem in te nemen. De gekke symptomen begonnen al voordat ik weer moest beginnen met de volgende strip, maar vanwege de symptomen ben ik daar niet mee begonnen.. Denk dat ik anders afwacht wat er met m'n volgende ongesteldheid gebeurt.. Mocht die nog steeds gek zijn, ga ik even langs de huisarts. En in de tussentijd goed voor mezelf zorgen, just in case
Dit klinkt meer als ontpillen. De maanden dat ik wel eens een pil(len) vergat, reageerde mijn lichaam er ook heel heftig op. En je geeft al aan dat je niks meer slikt op dit moment, dus je lichaam is gewoon aan het ontpillen en bezig om een normale cyclus op gang te laten komen. De maand voordat ik officieel stopte met de pil, slikte ik de pil heel slordig. Ik ben meer dagen vergeten, dan ik heb ingenomen. Dus mijn ongi was ook alleen bruin bloed verlies en vanaf dat moment ook alleen maar dezelfde klachten gehad als jou, totdat mijn cyclus normaal op gang kwam.