3 dagen overtijd

Discussie in 'De bevalling' gestart door wenrichtwan, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Hallo meiden.

Zoals de titel al zegt ben ik vandaag 3 dagen overtijd ( banner klopt niet meer)
    Dit is mn 2de zwangerschap.
    En ik begin hem nu toch wel beetje te knijpen voor de bevalling.
    Ik ben bang dat zodra de bevalling begint ik de controle verlies., , omdatik weet dat het pijn gaat doen.
    En als het donderdag nog niet begonnen is word ik gestript.
    En ook daar ben ik toch weer een beetje huiverig voor.
    Alle angsten wat ik eerst niet had, lijken nu ineens te komen.
    Of ik het allemaal wel aan kan.
    Herkent iemand dit? En hoe ga jij er mee om?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Makkelijk gezegd maar proberen je er niet druk om te maken. Eerste bevalling was een hel. Inleiding, vacuumpomp, grote knip, totaalruptuur enz.

Ik maakte me gigantisch druk om 2e bevalling. Bij 1e had ik pijnstilling en dat deed al gruwelijk veel pijn, nu wilde ik thuis bevallen. Dit zou ik nooit gaan redden, zou in paniek raken enz. Dacht ik.
    Het viel super mee. Het deed pijn maar ik kon het makkelijk aan. Ik was super relaxted
    Terwijl ik normaal in paniek zou raken. Doordat ik zo rustig was, ging alles ook soepeler en sneller.

En bij allebei gestript. Waar ben je bang voor? Het deed hier iig geen pijn. Het was onprettig en een beetje gevoelig. Maar goed, een bevalling is 1000x erger;)
    Binnen 1 min is het strippen gebeurd

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik word dinsdag gestript als wurm er nog niet is.
    Ik merk dat ik ook de kriebels heb voor de bevalling inmiddels.
    Maar weet je, strippen betekent niet dat je bevalling onmiddellijk losbarst.
    Het is ook een soort proces. Je vliezen breken of je krijgt weeën en beide zullen niet gelijk (bij de meeste vrouwen dan) een helse pijn veroorzaken.
    Lekker makkelijk geredeneerd voor iemand die niet jij bent maar zo bekijk ik het altijd maar.
    Ik heb twee niet makkelijke bevallingen gehad maar kan er nu toch niks aan veranderen. Bevallen zal moeten dus kan ik er maar beter zo ontspannen mogelijk naartoe leven.

Sterkte!

4. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet gestript wil worden hoeft het niet he?!

Ik herken het gevoel wel hoor!! Ik zag ook op tegen een strip poging voor de laatste bevalling. Maar mijn vk zei dat het niet hoefde als ik het niet wilde, uiteindelijk bleek dat ze er ook niet bij kon dus ben ik niet gestript met 41 wk maar toch bevallen de dag erna!

Ik had al af en toe een keer een wee gehad de weekjes voor de bevalling maar toen ik een keer een goede pijnlijke had zo af en toe dacht ik "oei, ga ik dat wel trekken" maar toen het daadwerkelijk begon heb ik daar geen moment aan gedacht! Dus ik denk dat het gezonde spanning is omdat je nooit weet hoe zo'n bevalling verloopt!

Wat strippen betreft, sommige zeggen dat het geen pijn doet maar andere vonden het vreselijk dus de meningen zijn verdeeld

5. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Thanks meiden.

Ben net bij de vk geweest.
    Ik zat nog potdicht. Dus maandag naar de gynaecoloog.
    En dan zien we wel hoe het verder gaat.
    Ik hoop dat de kleine zich nog spontaan gaat melden!

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    je kunt door de angst ook de bevalling stagneren he. Dat had ik ook met de 1e, ik was zo bang voor de bevalling dat ik alles ophield. pas bij 41+4 dagen kwam de bevalling na de 3e strippoging een beetje op gang maar wilde nog steeds niet vorderen. ben uiteindelijk na 8 uur heftige weeen naar het ziekenhuis gereden voor een prik die zou zorgen voor ontspanning. Je zou in slaap raken voor de nacht om te zorgen dat je lichaam even wat rust kreeg. ik had maar 4,5 cm geloof ik. Uiteindelijk werd ik na 2 uur alweer wakker met 10 cm. Kun je nagaan hoe heftig je lichaam reageert op jou angst.

Het is natuurlijk heel makkelijk gezegd maar echt het beste om je er gewoon bij neer te leggen. Het moet er toch uiteindelijk wel uit toch! de bevalling viel achteraf heel erg mee en de 2e bevalling ging ik met alle rust in waardoor die na 4,5 uur klaar was. Nu ben ik ook hoogzwanger en kijk er eigenlijk wel naar uit. Wil die kleine zo graag in mijn armen en de bevalling is voor mij nog maar een bijzaak. Het doet pijn en daarna heb je een mooi kind in je armen! Nou kom maar op!!

Sterket meis!!

7. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Dankjewel! Ben nu gelukkig ook weer wat rustiger.
    Moet het gewoon op me af laten komen.

Deel Deze Pagina