29 of 30 dagen, wat vinden jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ice, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Misschien een beetje een domme vraag, of vragen naar de bekende weg (sorry dan daarvoor :oops: ), maar ik vroeg me af:
    mn 1e cyclus was 28 dagen, nu ik vandaag ongi ben geworden was mn 2e 30 dagen. Wat hou ik aan voor mn banner enzo (ivm vruchtbare periode ;)) t gemiddelde van 29 dagen, of mn langste van 30 dagen?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Altijd je langste cyclus....30 dagen dus!
    Succes meid!
    Elmo
     
  3. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ow... ik had begrepen dat je het gemiddelde aan moest houden? maar kan t mis hebben hoor...
     
  4. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    ja dat dacht ik ook?
     
  5. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Ik eerlijk gezegd ook. Heb van deze 3 maanden nu de kortste aangehouden omdat ik dat ook eerder had gevraagd maar nu weet ik het niet meer? Mijn kortste was 33 en het gemiddelde 34 en dan de langste nu 37. Hmmm... best wel verwarrend allemaal.
     
  6. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Mbt je vruchtbaarheid is dat een kwestie van gevoel volgens mij. Die banner neemt ook maar gemiddeldes. Klopt dus bij lange na niet.

    Maar om jezelf niet gek te maken mbt overtijd zijn zou je het beste de langste cyclus in je banner kunnen zetten.
     
  7. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Mee eens, maar hou de vruchtbare dagen wel ruim. Dus als je met de vruchtbaarheidscalculator rekent zou ik van zowel de kortste als de langste cyclus de dagen berekenen en benutten. Dan zit je nooit mis! :)
     
  8. Niet meer actief

    Het is inderdaad het beste om de langste cyclus aan te houden en wel om de volgende reden:

    Stel dat je nu na 30 dagen menstrueerde en je zet je banner op 29 dagen, omdat dit het gemiddelde is. Als je nu de volgende keer na 29 dagen nog niet menstrueert denk je vast dat je zwanger bent, maar gaat dan voorbij aan het feit dat je al eens eerder pas later menstrueerde en dat 30 dagen dus ook een normale cyclusduur voor je is.
    Omdat de data nu wel heel dicht bij elkaar liggen lijkt het nogal kort door de bocht, maar er zijn ook situaties waarin je bv. cycli hebt van 27 dagen en cycli van 33. Als je dan van het gemiddelde uitgaat, maak je jezelf blij met een dode mus op de 30e dag door te denken dat je zwanger bent en dan vervolgens bijvoorbeeld op de 33e toch ongesteld te worden.
    Snappie?
     
  9. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Ik denk idd dat je voor het zoeken van je vruchtbare dagen niet enkel moet uitgaan van de banner, maar meer naar je lichaam moet luisteren en vooral kijken (vruchtbaar slijm, evt. temperatuur nemen,...).

    Voor het bekijken of je al dan niet overtijd bent, hou je vanzelfsprekend altijd je langste cyclus aan.


    karo.
     
  10. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik zou om zwanger te willen worden (dus om te weten welke dag je vruchtbaar ben) uitgaan van beide dagen....

    Maar om dalijk te bepalen of je over tijd bent zou ik de langste cyclus aanhouden, dan maak je jezelf niet gek! ;)
     
  11. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    je zou het evt van een paar maanden hier in kunnen vullen,
    dan krijg je vanzelf je cyclus
     
  12. mobius

    mobius Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Die nemen ook het gemiddelde want dan zou ik gisteren al mijn NOD gehad hebben, is pas morgen. Ga toch nog niet hopen hoor. wacht gewoon af. :evil: :evil: :evil: zullen morgen wel komen :(
     
  13. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Klus altijd om de dag..zit je altijd goed....
    Of het goed is voor je relatie...das een tweede ;)

    Om te testen zeker de langste aanhouden maar om te klussen moet je natuurlijk wel op tijd beginnen :-D
     

Deel Deze Pagina