3 dagen pw afwisselen met 2 dagen KDV pw niet mogelijk?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Tess11, 11 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik probeer kinderopvang te regelen, maar het wil niet helemaal lukken.

Straks ga ik 4 dagen werken. Woensdag vrij. Mijn vriend is 1x in de 2 weken op maandag vrij. Oma gaat op vrijdag oppassen. Nu willen we dus 3 dagen KDV in de ene week en 2 dagen KDV in de andere week (als mijn vriend thuis is).

Nu heb ik me ingeschreven en krijg ik te horen dat het niet mogelijk is om 1x in de 2 weken een extra dag KDV te regelen. Alleen elke week/ of niet.
    Dit is toch vreemd of ligt het aan mij?

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lijkt me niet zo raar... zij willen ook weten waar ze aan toezijn. Ik kan me goed voorstellen dat zij zeggen dat je of 2 of 3 dagen iedere week opvang moet afnemen.

Misschien een mogelijkheid om een flexibel kdv te zoeken? Daar kun je vaak beter terecht met dit soort wisselende opvang. Of anders kan misschien je vriend iets regelen met zijn werk?

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Bij ons het het kinderdagopvang heb je flexopvang dan heb je opvang op wisselende dagen.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Op mijn vorige werk waren er kindjes die vast een aantal dagen kwamen en 1 keer in de 2 weken op vrijdag....maar ik denk niet dat dit bij elke organisatie het zelfde is..

5. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Dat is hier ook zo. Elke week vaste dagen. Er bestaat wel flexibele opvang, maar daar is het te vol voor dus kunnen ze het niet bieden.
    Daarom gaat Nikki naar een gastouder, die is wel flexibel.

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.771
    2.445
    113
    Bij ons kan dat wel. Onze dochter gaat ook de ene week 3 dagen en de andere week 2 omdat papa 1 dag in de 2 weken vrij is. Hier vinden ze het geen probleem, het is tenslotte ook een vast patroon: alle even weken 3 dagen, alle oneven weken 2 dagen. Het zijn overigens wel altijd dezelfde dagen: ma - do elke week en woe om de week.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Bij de mijne kan het wel, maar dan alleen op de voor hun rustige dagen.
    Dat wil zeggen dat het wel kan als de wisseldag op een woensdag of een vrijdag is, niet op de andere dagen. Want voor die dagen hebben ze een wachtlijst en gaan ze een plek niet half leeg laten.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat je het alleen voor elkaar krijgt als je iemand vindt die juist in die andere week een dag extra kan gebruiken of als je extra betaalt voor flexopvang. Is niet heel raar dat een kdv dit vervelend vindt aangezien het qua planning niet heel handig is.

Misschien oma of om de week 2 dagen te laten oppassen of om de week 1 dag (en dus een week geen enkele dag) zodat je de dagen van de kdv gelijk kunt houden?

Deel Deze Pagina