pfff wordt er even gek van hoor. mijn dochtertje heeft nu vanaf maandag eigenlijk niet meer echt goed gepoept. gister een paar harde keutels en vanochtend ben ik met haar naar de huisarts geweest omdat ik las dat ze met flesvoeding 1x per dag moet poepen. deze constateerde een normale peralstatiek en haar buik was niet hard of wat. hij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. komt vanzelf weer op gang. ok. kindje is ook heel lief, huilt weinig is rustig etc. heb dus ook niet het idee dat ze er last van heeft. maar nu vind me moeder dat ze Te rustig is. ja als mijnh ma overdag aankomt slaapt ze vaak maar s'avonds is ze echt wel van half acht< half negen tot twaalf uur aan de gang. ze huilt dan wat, weer even stil, flesje speen erin eruit. kortom gewoon normaal lijkt me. ze drinkt verder alles op wat ik er geef. vaak zelfs erg gulzig. plast goed en ok ze slaapt veel maar ja? ik wordt er zenuwachtig van.... is ze nu wel of niet goed? oh ja ook nog iets abnormaals waarschijnlijk... ze krijgt s'avonds om half twaalf de laatste fles en slaapt tot zes uur de volgende ochtend....
ik zou me geen zorgen maken. ze mogen gerust een keer een dag niet poepen, hebben wij volwassenen ook wel eens
Ik zou me niet te veel zorgen maken hoor. Dit is de derde dag dat ze geen ontlasting heeft. Dat komt vandaag of morgen vast weer op gang. Wat betreft het door slapen heerlijk toch. Geniet ervan.
Ik zou me zeker geen zorgen maken, gisteren heeft ze dus nog gepoept. En wat betrft het slapen... ja ze is pas 3 weken! Zulke kleine kindjes slapen en eten alleen nog maar zowat.
[/quote]oh ja ook nog iets abnormaals waarschijnlijk... ze krijgt s'avonds om half twaalf de laatste fles en slaapt tot zes uur de volgende ochtend....[/quote] Onze dochter sliep ook met drie weken door. Half elf de laatste fles en dan slapen tot een uurtje of acht. Gewoon lekker van genieten. Als ze honger heeft meldt ze zich wel.
Gewoon genieten meid van de rust. Als ze zich niet goed voelt, geeft ze het wel aan, of zie je het wel aan haar. En je hebt nu eenmaal drukke baby's en rustige baby's . Mijn collegaatje zei het net tegen me : Goh wat blijft ze rustig zitten in haar stoel?! Haar kindje is 1 maandje ouder en blijft dus echt niet rustig in de maxicosi zitten. Nou Fae is inderdaad wat rustig. Wat lui misschien zelfs ook. En ik kan haar ook gerust een half uur tot een uur (als ik echt uitgeput ben) in de wipstoel voor de tv zetten. Terwijl andere kindjes continue bezig gehouden moeten worden. Dus: Zoveel kindjes, zoveel verschillen. En het is allemaal goed! Probeer je niet te veel aan te trekken van anderen en kijk naar je kindje. Jij ziet haar het meest tenslotte en kent haar het best.
nou hier komt een verhaal hoor! om elf uur kreeg ze nog een beetje melk( had de fles van tien uur verdeeld om 9 en 11 uur omdat we dus om tien uur naar de dokter moesten0 en mw begon ineens verdacht rood aan te lopen... dus ik dacht ik ga met haar naar boven, doe ik haar broekje uit heeft ze wat meer de ruimte. dus mw begint heerlijk te poepen was gewoon een opluchting om te zien voor dat kleintje. op een gegevn moment denk ik dat ze klaar is, haal de luier weg en............... mw begint opnieuw en te plassen! nee meiden echt tegen de muur aan! een boog van hier tot tokio! ik heb er een foto van gemaakt anders gelooft niemand dit hier vanavond ze begon ook weer te poepen en echt alles zat er onder. romper, aankleedkussen, dr voeten alles! dus heb r daarna maar lekker in badje van stiekem 39 graden gedaan en ze vondt het heerlijk..... wilde er zelfs na een paar minuten nog niet uit. nu ligt ze heerlijk te slapen ( ja alweer) nadat ze op haar gemak heeft liggen kijken hoe mama de poep overal heeft uit staan speolen en de muur heeft schoon gemaakt. ben erg opgelucht dat ze nu gepoept heeft. had er de muur zelfs opnieuw voor willen sausen hahahaha liefs henkie
Fijn haha en over dat badje: Hier gaf de kraam gelijk aan dat 38/39 graden het lekkerste was hoor. Ook al staat op de babythermometer bij 37 graden, dat het de ideale temp is . En nu doen we het gewoon lekker op gevoel. Maar dat durfde ik in het begin ook niet hoor.
Haha, zo zie je maar weer, het komt allemaal goed, maar wel op haar manier Ik zit hier gewoon hardop te lachen, probeer me de bende voor te stellen. Had vanochtend toevallig ook zoiets hier. Onze dame had lang niet meer "buiten de luier" geplast en dus werd ik wat minder opmerkzaam. Niet handig, want vanochtend deed ze DRIE keer een plas terwijl ze op de commode lag. Gelukkig niet op de muur, maar wel alles eronder... Over dat poepen hoef je je dus geen zorgen te maken. En wat dat slapen betreft: hang de vlag uit! Lekker toch, dat ze nu al doorslaapt? Geniet er van, er zijn massa's mama's die wat dat betreft wel met je willen ruilen hoor. Ikke niet hoor, ons meissie was niet zo snel, maar toch wel na een week of vijf, dat vond ik ook al mooi. groetjes!
Wat je als moeder al niet "dwars" kan zitten he: je kindje heeft nergens last van, maar jij.... En dat te rustige volgens je moeder... Jij weet het beter hoor, je bent 24u per dag met de kleine. Vertrouw op je eigen gevoel. Ik vind het in ieder geval niet raar klinken. Lekker laten slapen, en als ze verder alert is, wat huilt en zo, lekker rondkijkt PRIMA!
ja ikzelf denk dat ze prima in orde is maar gewoon rustig. we hebben een jukebox in huis en als ik ze daar naast leg in de kinderwagen kan ze rustig een half uur naar die lichtjes en belletjes kijken. beter als de boel bij elkaar krijsen toch?( wat ze overigens ook kan als de fles te lang duurt naar haar zin of als ze verschoont wordt)
Het klinkt mij heel normaal in de oren hoor! Nica was ook overdag rustig en 's avonds drukker. ( alleen slaapt zij nog steeds niet altijd door, je bent gewoon een bofkont!) Nu is ze ook overdag meer wakker. En zij poepte dus ook niet zo goed, vrij hard en had daar ook last van (darmkrampjes). Ik ben toen wat meer water in de fles gaan doen, maar niet meer voeding. Zodat ze wat meer vocht binnen kreeg. En ik ben poeder gaan halen bij de reformzaak met darm bacterien (soort yakult). Oja en ik ben Nutrilon omneo gaan geven. Ze heeft nu geen last meer van darmkrampjes (alleen de omneo hielp niet voldoende vandaar ook dat poeder). En ze poept 1x per dag en soms slaat ze 1 dag over en het is niet meer hard. Wat kan je als moeder gelukkig zijn als je baby poept hè?! Wie had dat ooit gedacht.. bar