Moeilijker zwanger raken na keizersnee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angeltje24, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    In ben in december gestopt met de pil omdat we heel graag een 2e kindje willen. 2,5 geleden is onze dochter met een geplande keizersnede ter wereld gekomen. Ik heb mij laten vertellen dat je na een keizersnede moeilijker zwanger zou kunnen raken.
    Nu ben ik nog maar net 3 maanden gestopt (1e hebben we ook een half jaar over gedaan) maar ik ben toch heel benieuwd of er dames zijn die meer moeite hebben met zwanger raken van de 2e na een keizersnede.

Liefs,

31,27,?

2. Alita

Alita Niet meer actief

nee heb ik nog nooit gehoord, waarom ook eigenlijk?
    Het enige wat ze zeggen dat je een jaartje moet wachten ivm de wond tot een volgende zwschap..

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Er is mij nooit wat verteld daarover door de gyn,
    En ik werd zwanger 8 maanden na de k.s van Justin, ik denk dat het meer te maken heeft hoe je lijf is hersteld en niet zozeer met het ks verhaal

4. Ik heb geen idee. Heb zelf ook een keizersnede gehad, dus ik lees graag even mee:)

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Wel dat je beter even kunt wachten inverband het herstellen van de wond. Mijn gyn heeft hier ook niks over gezegt.

6. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Juist omgekeerd, bij de eerste heeft het 1,5 jaar geduurd en zij is met een keizersnee geboren, bij de tweede na 2 maanden raak. Heb hier dan ook nog nooit van gehoord (wel idd dat je ivm de wond beter een jaar kunt wachten).

7. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ik had er ook nog nooit van gehoord en het was mij ook niet verteld door gyn.
    Ik hoorde het op tv voorbij komen...

Als ik het zo lees hoef ik mij dus geen zorgen te maken...

8. Alita

Alita Niet meer actief

nee meid.....kan gewoon!!

9. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    Ik heb 1,5 jaar geleden ook een geplande keizersnede gehad, en we zijn in maart alweer 6 maanden bezig voor een tweede kindje. De gedachte dat je na een keizersnede minde snel zwanger raakt spookt bij mij af en toe ook wel door mijn hoofd moet ik eerlijk zeggen..

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Het moeilijker zwanger raken zal niet door de keizersnee zelf komen. Je lichaam geeft zelf wel aan wanneer het er weer klaar voor is zei de gyneacoloog. Maar ik ben iets meer dan 2 jaar na mijn keizersnee in de tweede ronde zwanger geraakt ,helaas is ons meisje bij 38 wk zwangerschap overleden in mijn buik, zij is ook met een keizersnee gehaald. Maar na een gesprek met de gyneacoloog zijn wij er na 4,5 maand weer voor gegaan en zijn wij gelijk in de eerste ronde zwanger geraakt. Helaas heb ik dit weekend een miskraam gehad.

maar volgens mij wordt je dus niet moeilijker zwanger door de keizersnee zelf.

Iedereen succes met zwanger raken!

11. Och Hartediefje, wat een naar bericht lees ik hier... Heel veel sterkte! Hoe gaat het met je? Klote natuurlijk... Heel veel sterkte en succes!

Mocht je er weer aan toe zijn, je bent natuurlijk altijd van harte welkom om weer mee te kletsen bij ons ouwe van dagen topic zwanger worden!

12. mamavanbrandon

17 nov 2009
    627
    0
    0
    Ik kom net van de dokter af, en die vertelde mij dat je wel degelijk minder vruchtbaar kan worden na een keizersnede. Hij heeft dit zelfs nog voor me opgezocht en laten lezen.. :(

13. Ben je bij de dokter geweest of bij een gyn? En wat zou de reden zijn dan???

14. mamavanbrandon

17 nov 2009
    627
    0
    0
    ik ben bij de dokter geweest. Hij heeft het uit een verslag/onderzoek van een gyn gehaald..
    Het HOEFT niet altijd zo te zijn, maar bij een keizersnede was 25% meer kans op onvruchtbaarheid dan bij een vaginale bevalling..
    Was er een beetje door overdonderd, en ben vergeten te vragen wat er precies de reden voor was..
    Wij moeten het in ieder geval nog een paar maanden zelf proberen en dan kunnen we mss door naar de gyn..

15. Mmmm nou dat klinkt niet fijn:( Ik heb 11 maart een afspraak bij de gynaecoloog, ik zal het hem ook nog eens vragen! (En ik zal ondertussen eens googelen, misschien word ik daar wat wijzer van!) Misschien heeft het wel te maken met de kans op littekenweefsel ofzo???

16. mamavanbrandon

17 nov 2009
    627
    0
    0
    ik heb ook een beetje zitten googlen, en de ervaringen die ik tegen kwam zijn heel wisselend. Er waren vrouwen die na de ks snel weer zwanger werden maar ook een aantal waarbij het absoluut niet meer zonder hulp lukte.. Word er een beetje bang van

17. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    hallo

ik heb zelf in dec 06 een keizersnede gehad. we zijn nu bezig voor een tweede kindje al best lang. ik heb vorig jaar juni een miskraam gehad. ik heb nog nooit gehoord dat je na een keizersnede minder vruchtbaar zou zijn. ik ken genoeg vrouwen die gewoon weer snel zwanger zijn geworden.

Deel Deze Pagina