piek ovutest missen tijdens de nacht??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ann1, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden even een vraagje.
    Ik ben met ovu testen van sensitest aan de gang gegaan.
    - 24ste, rond 23.00u negatief, geen teststreepje
    - 25ste rond 23.00u een iets lichter streepje dan de controlestreep.
    - 26ste rond 12.00u een iets lichter streepje dan controlestreep (net als de 25ste)
    - 26ste later op de dag teststreepje heel erg licht.

Had trouwens ook van dat kleefslijm rond die dagen

Zou ik de eisprong in de nacht van 25 op 26 mei gehad kunnen hebben? Dat ik de piek zodoende net gemist heb? Ik ben vanaf de 19de begonnen met testen en had dus maar 2 dagen dat het teststreepje te zien was. Ik dacht dat dat meer dagen zou zijn....
    Heb je altijd zeker een eisprong vooraf aan je menstruatie?

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ik heb ook probleem met sensitest

gisteren avond best goed te zien vanmiddag weer heellicht

snap er niks van

3. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh okee. En met het tempen heb je de eisprong nog niet gevonden? (ik weet niet hoe dat tempen werkt)
    Mogelijk bij jou de eisprong afgelopen nacht geweest...

4. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ik temp niet vanaf het begin dus helaas wee tik dat niet

heb nu 2 ochtende mijn temp genomen gisteren en vandaag

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb al mijn cyclussen (dit is nummer 7) getest met sensitest en alle keren had ik echt 2 dagen een dikke streep (niet altijd precies even donker als de controle lijn). Zodra ik verandering zag komen in de streep ging ik 2x daags testen om mooi het toenemende en aflopende streepje te zien.

Tegelijkertijd deed ik temperaturen. Eerst netjes de hele cyclus rond, nu alleen voort in mijn 'ei periode', weet voort hoe mijn cyclus/temperatuur er ongeveer uit ziet. En iedere keer klopte de testjes en kwam mijn ei 1 of 2 dagen na de donkerste positieve test.

Hopelijk vind ik mn ei eer daags ook weer ;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Lh kan je het beste testen rond het middag uur maar als die positief is dan is dat 24 tot 48 uur voor je ei. 36.8 en 36.9 vind ik wel erg hoog voor een temp voor je ei dus ik denk dat je wel je ei al hebt gehad maar omdat je niet elke dag tempt kan ik dat niet met zekerheid zeggen

7. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    debby had je dat tegen mij ja hoog he zoiets dacht ik dus ook

8. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    ann1 als ik jou was zou ik zo gauw de teststreep iets gaat verkleuren ook 2x per dag gaan testen. Best kans denk ik dat je je ei gemist hebt.

Ik heb deze ronde trouwens ook met sensitest ovu testen gedaan. Ik had op een bepaald moment dat de teststreep wat donkerder werd en toen de dag erna een hele lichte streep, nauwelijks te zien. De dag daarna een goede positieve test.
    Dus eigenlijk even een dipje en daarna een mooie positieve.
    Misschien heb jij of andere ook wel zo iets. Gewoon door blijven testen.

9. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Is niet waar hoor, ik heb ook altijd 36.8/36.9 voor mijn ei. Erna 37.2/37.3. Ieder heeft zo z'n eigen lichaamtemp!

@Ann1: het zou inderdaad kunnen dat je de vet positieve test gemist hebt, volgende keer 2x per dag testen als de streepjes donkerder worden!

10. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Loki.ukkepuk, vlijtigliesje. Ik lees dat bij Loki de dikke streep niet altijd gelijk was aan de controlestreep? Bij bij was het ook maar een klein beetje lichter. Zou dat toch voldoende geweest kunnen zijn?

Ja dat wilde ik inderdaad ook doen ja, meerdere keren per dag testen.
    Maar mijn eerste test waarbij de teststreep zo kleurde was op 25-05 om 23.00 uur 's avonds.(op 24-05 was het nog knal negatief) Daarna op 26-06 om 12.00u. Dat was ongeveer dezelfde uitslag. En dus later op de dag duidelijk veel lichter.
    Ik denk dat de piek eraan zat te komen op 25-05. Dat die in de nacht is geweest. En daarna alweer dalende was. Vandaar dat de test de dag erna eerst gelijk was en daarna zo laag.
    Ik heb niet vroeger getest op 26-05, omdat het met ochtendurine niet goed is, dus wilde ik langer wachten.... Niet zo'n goede keus misschien.
    Volgende keer kan ik ook langer doortesten, maar vond dat zo zonde.
    Had trouwens dat doorzichtige trekslijm op de 24ste en vooral de 25ste.

En het is volgens mij ook niet altijd zo dat iedere vrouw na een positieve test 24 tot 48 uur het meest vruchtbaar is. Heb bij iemand eens gelezen dat het bij haar 6 uur was.

11. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Je hebt je eisprong pas 24-48 uur NA de positieve ovutest (lh-piek).
    Dus als jij vermoed de piek in nacht 25-26 mei te hebben gehad, dan heb je je eisprong rond de 27e (pas) gehad!

en nee, je hebt niet altijd een eisprong voorafgaand aan een menstruatie, soms springt het eitje niet (en verdwijnt weer) maar heeft je lichaam wel het slijm opgebouwd waardoor er dus een ongi komt.
    De ovutest ziet dan wel een piek, dus kan wel posi zijn, maar dat is nooit een betrouwbaar iets om er ook daadwerkelijk vanuit te gaan dat hij gesprongen is.
    Je temp is daarintegen veel betrouwbaarder (mits je het wel op de goede manier doet - tempmethode). Een temp kan met zekerheid aangeven of je eisprong is geweest!

12. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie! Eigenlijk wist ik dat al wel ja. Als je die piek hebt moet je gaan klussen, tot 2 dagen erna ofzo.
    Waarschijnlijk moet ik 7 juni ongesteld worden. Is dat dan niet een beetje te snel als 27 mei de eisprong is geweest? (als die dus uberhaupt is geweest)
    Wat voor ovu uitslag heb je tijdens je eisprong? Een licht streepje of helemaal niks?

Temperaturen kan ik helass niet. Ik dat nooit op hetzelfde tijdstipt doen.

13. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    tijdens de ovu heb je als het goed is een negatief resultaat (licht of geen streepje).
    Als je op 27 mei je ei hebt gehad, dan heb je 14 dagen later je nod en dat is dus op 10 juni!

Succes

14. Ann1

Ann1 Lid

2 mei 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af, wanneer je je LH piek bereikt hebt, heb je dan BINNEN 24-48 uur je ei, dus kan ook binnen bv 6 uur zijn. Of OVER 24-48 uur.
    Ik heb nu zoveel allemaal gehoord dat ik het helemaal kwijt ben....

Waarschijnlijk ben ik erg eigenwijs, maar is het volgende niet mogelijk?
    - 24-05 negatief
    - 25-5 23.00u LH richting de piek aan het gaan (t streep iets
    lichter dan c streep)
    - nacht 25-05 op 26-05 LH piek
    - 26-05 12.00u LH aan het afnemen, piek is geweest (t streep iets lichter dan op 25-05) (binnen 24u ei)
    - 26-05 17.00 (t streep heel erg licht) ei of de ei zit er aan te komen.

Het draderig slijm was op precies dezelfde cyclusdagen als vorige keer en het dikkere korrelige afscheiding ook...
    Toen had ik een cyclus van 28 dagen.

AstridDi, bedankt voor je reacties! Ik zag dat jij ook doet pendelen of zoiets, haha. Heb daar nog niet zoveel kaas van gegeten. Zou je dat voor mij eens willen doen? Of gaat dat niet op deze manier?

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    euh.. en als je ruim na je eisprong op een ovutest een redelijk donker streepje hebt?? (lichter dan C, maar heul duidelijk )???? ik had ook 26/27 mei mijn ei.. en vanmiddag een behoorlijk donkere ovutest...

Deel Deze Pagina