Hoi Ik ben sinds 20 mei gestopt met de pil. 25 mei ongesteld en vervolgens 29 dagen later weer op 24 juni. Nu nog steeds niet (ben inmiddels 4 dagen overtijd). Heb gister met 2 testen getest (CB en Kruidvat) beiden negatief. Dacht vanochtend ongesteld te worden, krampen maar er kwam niets. Verder heb ik sinds vandaag steken in mijn rechterlies. Ook heb ik zere borsten en last van zuur, maar dat kan natuurlijk ook bij het ontpillen horen Wat nu? Volgens de vK op deze site moet ik afwachten en is het ontpillen. Ik voel me alleen zo kriebelig door mijn hele lichaam, ook op momenten dat ik er niet mee bezig ben. Tevens ben ik bang dat ik mogelijk een hormoonstoornis heb. Heb zwaar overgewicht, BMI van 35. Wat zijn jullie adviezen, nog een test zoja wanneer, huisarts bellen, afwachten??
herkenbaar. ontpillen. bijna de zelfde klachten als dat je zwanger bent en je cyclus kan langer/korter duren
Mijn eerste cyclus na de pil was echt goed ook (30), waarbij ik nog dacht toen goh dat ontpillen valt wel mee. Waarna er twee lange van rond de 120 volgde en nog twee van 60. Dus probeer de test te geloven, ik had er toen ook moeite mee. En aangezien je nu al aan het proberen bent om zwanger te raken zou ik eerder naar de dok stappen maar ik zou zeker nog 1 maandje wachten hoor. Ik was toendertijd (2007) nogniet aan het proberen om zwanger te raken dus ik gaf het gewoon de tijd. Liefs
Hoi Chai Bedankt voor je reactie. Hoe is het bij jou afgelopen, je hebt het over 2007, inmiddels al moeder of nog niet? En had de lange cyclus bij jou een oorzaak of enkel ontpillen?
thja het lichaam kan rare geintjes uithalen hoor, kijk ook maar naar mijn onderschrift, zat het 1e jaar geen regelmaat in, ik zou gewoon nog even afwachten. ontpillen kan best een half jaar of langer duren. de huisarts stuurt over het algemeen je alleen door als je minimaal tussen 6 maanden en 1 jaar bezig zijn tenzij je dus extreem lange of korte cyclussen heb, of extreem wisselend, of al op de hoogte bent van een afwijking. te minste zo heb ik het wel begrepen van alle dames hier. verder zou de huisarts het ook aanraden om iig iets af te vallen, dat is ook beter voor de vruchtbaarheid. verder hou je cyclussen goed bij op papier. dan kan je ze met elkaar vergelijken. succes
Tja, ook hier viel de eerste ronde nog wel mee (35 dagen).. maar zie mijn handtekening.. daarna dus meer dan 70 dagen! Ik ben nog niet naar de dokter geweest, misschien na de zomer (ben dan 9-10 maanden bezig). Wat wel helpt (voor mij) is temperaturen. Dan weet je dat je ei is geweest en dus wanneer je je een ongi kan verwachten. Want elke week testen daar word je niet gelukkig (en arm) van.. Ik ben er deze ronde ook ovu-testen bij gaan gebruiken, omdat je temp alleen achteraf vertelt dat je vruchtbaar was. Bovendien zal de dokter in de meeste gevallen ook temp-kaartjes willen zien dus dan heb je die alvast! Succes!