Groeiende baarmoeder

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kokosnootje, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kokosnootje

8 aug 2016
    71
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal..

Ik heb een vraagje.. een vriendin van mij is zwanger en stelde mij de vraag wanneer haar baarmoeder begint te groeien of althans wanneer ze het begint te voelen ?

Toen ik vorige jaar zwanger was had ik vanaf mijn nod een ongesteldheidsgevoel tot aan 6 weken.
    Zij daarentegen geeft aan helemaal nig niks te voelen, althans niet constant, af en toe wat "spanning" maar verder niet veel.
    Wel zegt ze 4 x per nacht naar de toilet te gaan en last heeft vam haar onderrug. Afscheiding niet heel veel maar wel aanwezig en de testen zijn duidelijk positief.

Gezien het bij mij vorig jaar anders was en dat mijn eerste zwangerschap was heb ik er niet zoveel verstand van. Heb wel geprobeerd samen met haar het eea op te zoeken maar we vinden er weinig over.

Volgens mij is die ongesteldheidsgevoel het gevolg van je baarmoeder die groeit, toch ? Is dat normaal dat zij dat niet zo sterk heeft ?
    Is dat standaard altijd ?

Zij is overigens 4 weken 3 dagen ofzo zwanger dus zit in de 5e week.
    Ik hoor het graag van jullie zodat ik haar weer msschn een beetje kan geruststellen !!

Thanks ladies !!

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat nu nog niet is, kan morgen wel gebeuren. De een heeft er wat meer last van dan de ander. Ik had het tot 2 dagen terug ook vooral in mijn onderrug en nu is het over in combinatie. Maar kan ook uren weg weg zijn.
    Weet niet of het de eerste is? Bij mijn eerste merkte ik het ook nog niet zo. Maar nu al enorm. Misschien is dat ook een verschil.

Hoop hier niet dat ik over 3/4 weken al een een buik heb😳

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier vanaf de 10e week regelmatig wat spanning. Sinds deze week zit mijn broek s avonds ook echt te strak! Op de echo zag de vk gister dat de baby toch al flink wat ruimte inneemt, ong. de helft van de baarmoeder! Maandag ben ik 11 weken..

4. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Ik weet dat toen ik zo pril zwanger was ik een warm gloeiend gevoel in mijn buik had.
    Viel vooral op wanneer ik savonds in bed lag.
    Of het groei vd baarmoeder was weet ik niet.
    Ik vond het een fijn en speciaal gevoel, ook omdat ik het herkende vd vorige zwangerschap.

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Denk dat je ook niet teveel moet vergelijken.
    Tijdens mijn vorige zwangerschap heb iker niks van gemerkt, maar tijdens deze heb ik vanaf week zes al dat zeurende gevoel. Hetzelfde lijf, maar beide keren toch anders...

Deel Deze Pagina