Ik heb weleens gelezen dat de eisprong met seizoenen te maken heeft. Klopt dat bij iedere vrouw? Eisprong in de herfst en winter zou in de late middag of avond zijn. En eisprong in de lente en zomer in de nacht of vroege ochtend. Is het handig om hier rekening mee te houden met het zwanger worden en het tijdstip plannen van klussen?
De menstruele cyclus [gezondheid.be] Cyclus en vruchtbaarheid | Peuteren.nl De menstruele cyclus | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Ik zie het staan op diverse informatieve sites. Er zal dan toch wel een kern van waarheid in zitten. Google maar eens op "eisprong seizoensgebonden".
Het leek mij altijd heel erg bizar tot ik een vrouw ontmoette die het volgende vertelde: Ze heeft heel lang gedaan over alledrie haar kinderen. In onderzoeken bleek later dat zij maar in 1 bepaalde periode in het jaar een eisprong kreeg... Alle 3 haar kinderen zijn dan ook in oktober geboren... Er zal dus wel een waarheid in zitten. Maar of dat bij alle vrouwen zo is durf ik ernstig te betwijfelen!
Bij mij springt 'ie de laatste maanden volgens mij 's avonds. Zal het zo in de lente even bijhouden maar voor het klussen maakt het inderdaad niet zo uit.
Ik heb het ook gelezen en kan me er wel iets bij voorstellen. Met mogelijke afwijkingen op het tijdstip dan. Ik vind het nl ook typisch dat veel vrouwen hun eisprong 'altijd' voelen, dan springt het dus nooit in de nacht/hun slaap??
Ik had het ook gelezen en denk dat het de oorzaak is dat mn ovu soms net niet knalt maar wel mn piek aangeeft. Dus voor ovulatietesten is het misschien wel goed om te weten..
Ja dus toch, ik had ook al zo een vermoeden dat er een kern van waarheid inzit. Ik heb t inderdaad ook van die informatieve websites. Maar voor t klussen zal t dan niet uitmaken omdat het eitje een dag leeft. ik dacht trouwens dat een eitje 12 tot 24 uur leeft, maar dat klopt dus niet?
Het lijkt wel dezelfde tekst te zijn, op drie verschillende plekken. Nooit van gehoord en lijkt me sterk. Volgens mij is iedereen verschillend en is dat nu juist bij tijden het probleem...aan de andere kant, waarom niet....maar who knows (ik niet in ieder geval )