Hallo Dames, Inmiddels zijn wij al ruim een jaar aan het proberen om zwanger te raken. In eerste instantie zouden wij na 1 jaar worden doorgestuurd voor verder onderzoek. Wij hebben inmiddels besloten om in juni te trouwen, en na het trouwen te starten met de medische molen. Het liefst trouw ik niet in de eerste 3 maanden zwangerschap, maar om nu weer condooms e.d. te gebruiken vind ik ook zowat, aangezien een kindje meer dan welkom is. Overigens wordt de trouwjurk pas op het laatste moment op maat gemaakt, ivm evt. zwangerschap. Dus daar hoef ik het niet voor te laten. Weet iemand of er bij fertiliteitsklinieken wachtlijsten zijn? Wat zouden jullie doen, even een paar maanden voorbehoedsmiddelen gebruiken of gewoon verder gaan met proberen? Ik hoor graag jullie ervaringen. liefs
IK zou er vooral voor (blijven) gaan. Mocht je toevallig wel zwanger raken, so be it! Ik heb mijn leven veel te lang 'on hold' gezet met van alles en nog wat.. studie, afvallen enz. want wat als ik zwanger zou zijn? Of juist niet? Wat dan? Het heeft jaren mijn leven bepaald. Nu ben ik zover dat ik denk 'tja, dat zie ik dan wel'... als je het dus aan mij vraagt dan zeg ik; lekker gaan trouwen (gefeliciteerd en leuk, wij trouwen in augustus!) en daarnaast, verder gaan met proberen.
ik persoonlijk zou gewoon door blijven gaan. vooral niet stoppen en vooral niet aangeven bij de kliniek. Voor hetzelfde geldt duurt het ook nog langer. geef mij dan maar een zwangere buik in een jurk Zo zat ik ook begin vorig jaar ivm onze geplande lange reis naar afrika... moet ik wel gaan niet gaan, nu boeken later boeken.... nou ik ben toen wel gegaan een reis om nooit te vergeten... helaas is het nu al 11 maand later en nog steeds niet raak... achteraf gezien had ik er dus helemaal geen rekening mee hoeven en kunnen houden... Succes!
Proficiat dat je gaat trouwen! Ook hier lopen onze zwanger-worden-plannen en trouwplannen wat door elkaar. Wij zetten geen van beiden on hold. Gewoon ervoor gaan! Zeker als jullie al ene jaar aan het proberen zijn, zou het zonde zijn om een kans op zwangerschap te missen. Ga ervoor! Veel plezier (met beide!)
Ik zou er gewoon voor blijven gaan net wat er al gezegd word wie weet hoe lang het gaat duren voor je zwanger ben. Ik heb zelf 6 jaar lang mijn leven on hold gezet voor ik zwanger was van onze zoon. Ik hoop dat je snel zwanger ben en dat je met een mooie dikke buik mag trouwen is toch ook wel speciaal kan je later tegen je zoon of dochter zeggen dat hij/zij erbij is geweest
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ja, het blijft mij ook dagelijks bezighouden en plannen is inderdaad lastig. Maar ik ben een beetje klaar met mijn leven "on hold" zetten. Ik hoop dat ik met de bruiloft in zicht, me minder bezig ga houden met het zwanger worden en dat het dan toch gaat lukken Mijn verstand zegt dat ik me er niet druk om moet maken, maar mijn gevoel zegt wat anders Hopelijk krijgen jullie ook snel een positieve test in jullie handen!
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan toen wij gingen trouwen, alleen waren wij al ruim 2 jaar bezig met zwanger proberen te worden. Ik heb ervoor gekozen om wel door te gaan, gewoon omdat ik elke maand en elke kans wilde aangrijpen. Maar nu ik dan eindelijk zwanger ben ben ik toch heel erg blij dat ik al getrouwd ben en die mooie dag goed verlopen is. Ik ben namelijk zo ontzettend misselijk geweest (en nog steeds) dat ik er niet aan had moeten denken nu mijn bruiloft te vieren. Succes met dit dilemma, het is een lastige keuze.
Ha meis, wat akelig dat je er al zo lang op moet wachten. Leuk een bruiloft in het vooruitzicht te hebben!! Ik persoonlijk zou er voor open blijven staan, je kunt je nu focussen op de bruiloft zodat je afleiding hebt. Ik zou het niet actief gaan proberen maar er gewoon voor open staan, het zou toch gaaf zijn als je ''met zn 3en'' trouwt?! Een kers op de bruidstaart Maar uiteraard kunnen wij niet voor beslissen, dat is aan jou. Doe waar je je fijn bij voelt, het enige nadeel zou kunnen zijn, dat je je (als je wel zwanger word) op je bruiloft erg misselijk/moe oid voelt. Ik had daar bij mijn laatste zw.schap (helaas miskraam) echter zeer weinig last van! Succes met je beslissing en geniet van je trouwdag!
Wij hebben vorig jaar in mei besloten om dit jaar in mei te gaan trouwen en zijn nooit gestopt met onze kinderwens. Ik kan echt niet een paar maanden stoppen. Ik dacht dat zie ik dan wel weer als ik m'n jurk niet meer pas. In de jurken worden idd op het laatste moment nog ingenomen.
Wij zijn in april 2013 verloofd en in juni 2014 getrouwd, wij waren ook al een poosje bezig voor een kindje... Uiteindelijk zouden we in januari/februari starten met de IUI, maar ik was uiteindelijk spontaan zwanger en dus 7 maanden dat wij gingen trouwen...! Het is zwaar zo een hele dag, maar ook zeer bijzonder om met z'n 3-en te trouwen. Ik zou zeggen als het gebeurd moet het zo zijn!
Hier int kort, 1e poging zwanger, super dan trouwen we na de geboorte. Helaas miskraam. Er maar weer voor gaan, 'waarschijnlijk word ik weer zo snel zwanger, trouwen we daarna..' Right, n klein jaartje later, weer zwanger. Mooi, trouwen we na de geboorte. Helaas weer mk. Vervolgens weer blijven proberen. Toch maar de keus gemaakt om de bruiloft door te zetten. Maar voorzichtig aan doen kon ik in 1e instantie niet over mn hart verkrijgen. Toen, nieuwe baan. De combinatie van bruiloft en baan zetten me toch aan het denken : misschien toch ff rustig aan, anders ben ik 8 maanden als we trouwen, hmmm. Wat denk je, net als ik dat denk en de beslissing neem ff gas terug te nemen heb ik een vroege eisprong. Pats boem zwanger en nu 18 weken. Oplossing bij ons: trouwen voor de wet doen we tijdens de zwangerschap, trouwen voor de kerk en het GROTE feest stellen we lekker uit. Wat ik wil zeggen: lekker plannen die bruiloft! Je kan beter plannen bijstellen dan zonder plannen leven. Voor dit soort zaken is altijd een oplossing! Succes!!
Bedankt voor jullie reacties! Bruiloft gaat ook gewoon door. Zwanger of niet..nu in ieder geval nog niet. Gezien mijn temperatuurkaarten van de laatste maanden ontdek ik ook geen eisprong. Dus de kans is zeer klein Op zwangerschap.. en anders zijn wij heel blij
Jullie hebben groot gelijk! Linksom of rechtsom heb je dan iets om naar uit te leven. Veel plezier met de voorbereidingen!