ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Isken, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isken

Isken Lid

24 aug 2012
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames

Het is ondertussen een tijdje geleden dat ik hier geweest ben. Vorig jaar in augustus 2015 gingen wij uiteindelijk voor een 2de kindje na heel wat gezondheidsperikelen. Het noodlot sloeg toe en kort erop verloor ik mijn papa van 63 jaar aan zeer agressieve longkanker. Hij is op 11 dagen afgetakeld. Ons gezin en mijn mama waren gebroken. Hier kan je je uiteraard nooit op voorbereiden, maar zelfs zijn professoren konden het bijna niet geloven. In september zijn ze nog een maand op reis geweest. Eind september had hij wat pijn aan zijn schouder, onderzoeken geweest begin oktober, op 14 oktober kwam de harde diagnose: longkanker. Op 21 oktober kon hij al niet meer stappen en 31 oktober viel hij in coma door de morfine, 4 november is hij overleden. Dat doet wat met een mens. Ons hoofd stond uiteraard toen niet meer op gezinsuitbreiding. We hebben de tijd genomen om te rouwen en dit een plaats te geven. Het gemis is natuurlijk niet te beschrijven, maar hij zou gewild hebben dat we de draad ook opnieuw opnamen. Daarom ben ik sinds kort weer begonnen met ovulatietesten. Ik word eind december 37 jaar en mijn echtgenoot is 43 jaar. We hebben een dochtertje van 7 jaar. Voor haar heb ik Clomid moeten nemen, ik had namelijk geen eisprong. Na de bevalling bleek dat ik wel terug een eisprong had.

Ik heb lange tijd geen ovulatiestesten gebruikt, ik dacht namelijk perfect dat ik mijn eisprong voelde, niet dus. Door de kruidvat ovulatietesten te gebruiken deze maand ben ik erachter gekomen dat mijn eisprong later komt, namelijk CD 17 (23 augustus had ik een positieve streep op de Kruidvat test) Vroeger heb ik dipsticks gebruikt, maar die waren nooit zo duidelijk. Zie foto's bijlage van ovulatietest deze maand. Ook afgaan op vruchtbaar slijmverlies bleek hier verkeerd. Op de dagen voor de positieve ovulatietest was er namelijk niet zoveel meer te bespeuren ...

Op 26 augustus had ik zo zeer lichtbruin/beige slijmverlies, laten we zeggen, inlegkruisje vol. Idem dito op 27 augustus. Daarna niets meer.
    Volgens mij waren dit restanten van de ovulatie, in het verleden heb ik dit ook gehad (niet altijd - maar een paar keer) en heb ik dit voor een innestelbloeding gehouden, omdat ik uitging van een ovulatie op CD 14/15.

Mijn cyclus is altijd rond de 28 (soms 27, soms 28 of 29).

Mijn vraag is dus:
    - zijn er nog dames die met testen erachter zijn gekomen dat eisprong later was?
    - mijn luteale fase is dan 11 dagen?
    - zijn er nog dames die na ovulatie ook lichtbruin/beige slijmverlies hebben ?

Groetjes

Bijgevoegde bestanden:

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb ook een lf fase van 10 a 11 dagen.
    Wanneer had je dat slijmvlies ? De dag na je ovulatie of enkele dagen later?
    Ik heb het ook wel eens gehad en ziekenhuis gaf aan dat het ovulatiebloeding kon zijn.

3. Isken

Isken Lid

24 aug 2012
    72
    0
    0
    NULL
    NULL

Het slijmverlies kwam op 3 en 4 dagen na positieve ovulatietest. Was lichtbruin/beige, dus waarschijnlijk oud bloed.

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ja dat duid wel op oud bloed. Maar waar het vandaag komt geen idee. Voor een innesteling is het dan nog te vroeg. Misschien toch een ovulatiebloeding als je er van uit gaat dat een eitje na 24-48 uur kan springen naar je positieve test.

5. Isken

Isken Lid

24 aug 2012
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een luteale fase hebt van 10 of 11 dagen, dan test je automatisch toch later dan je nod ?

Deel Deze Pagina