hey dames , ik lees heel veel kwaaltjes ,nou niet aleen de standaart kwaaltjes maar ook die wie andere vreemde of juist goede kwaaltjes??? waar hebben jullie last van of geen last van alleemaal??
Last van dikke enkels (vocht vasthouden) Last van meer afscheiding Slechter slapen Regelmatig in de avond oefenweeen ( ach dan gebeurd er vast iets)
Vocht vast houden ( onderbenen, enkels en voeten) Carpaal tunnelsyndroom ( prikkende en pijnlijk vingers) Rugpijn ( sinds dit weekend) Schommelende suikerwaardes ( beetje opletten met t eten van koolhydraten) vermoeidheid ( vooral in t begin) urine verlies ( sinds een aantal weken, af en toe druppels.. BAH!)
Wauw als je die van mij wilt weten heb je wel een dag nodig hoor whahahaha, ik zal alles dus van begin tot eind en regelmatig en soms opschrijven: *Maagzuur Misselijk Overgeven *BI *Pijn scheuten bij schaambeen *Opgezette voeten/enkels Geurtjes *Harde en lange nagels gekregen, mag ook blijven *Lastig naar wc bij grote boodschap *Wisselende substantie ontlasting *Meer plassen Duizelig *Moe *Rare acties door hormonen ineens kan ik niets meer hebben hihih *Slecht slapen *Heel veel pijn bij omdraaien Niezen *Gevoelige borsten Veel eten Anders bruin worden *Meer afscheiding *Leef vaak op een roze wolk *Langzaam kunnen lopen door BI en zelfs door oude dame met wandelstok ingehaald worden hahahaha Banden pijn Jeuk Bloedneus *Harde buiken Ik denk dat ik er nog heel wat ben vergeten, die voeg ik dan later wel even toe. Dit is dus mijn voorlopige waslijst hihi, leuk om te lezen indd. al die veranderingen. Ik heb even een sterretje gezet bij de dingen waar ik nog regelmatig last van heb.
maagzuur vocht vasthouden bekkenproblemen vermoeidheid dat was het eigenlijk wel, alleen mijn bekken vind ik vervelend. voel me verder eigenlijk wel prima.
Oh joh, heb je ff?! hahaha - vermoeidheid - maagzuur! (gaviscon helpt wel goed moet ik zeggen) - dikke enkels/voeten ivm vasthouden vocht - af en toe harde buiken - emotioneel - soms zeeeeeeeeeeeer pijnlijke tepels. Alsof ze in brand staan. - obstipatie - veel plassen. vooral 's nachts - slecht slapen... - onrustige benen - géén pukkeltjes! - intieme momenten veel intenser beleven. - pijnlijke onderrug dat uitstraalt naar mijn rechter bil. - soms soort van nesteldrang hahaha. wil alles graag netjes en klaar hebben, terwijl we nog alle tijd hebben. - stress, maar dat komt door mijn werk. Vast nog wel iets, maar dit was het voor nu. Grtjs, Aleida
Mijn ergste kwaal was/is toch wel het moe zijn, heb ik ook de hele tijd gehad. De energieboost heb ik niet gehad in ieder geval. Verder had ik op begin dat ik heel erg moest kokhalzen als ik mijn tanden ging poesten, tot ong de 10 a 11 weken. Misselijk wel gehad maar het viel mee, ook overgeven niet echt veel gedaan (meestal was dat dan met tandenpoesten)
Haha, ja dan kan ik ook wel een hele lijst typen... dussss, ik beperk het even tot de dingen waar ik dan nu last van heb: -moemoemoe -concentratieniveau van een fruitvliegje -dingen vergeten -pittiger reageren op andere mensen, meer grappen maken, voelt een beetje of er een filter is weggevallen. Normaal denk ik nog wel even na voordat ik iets zeg -sterk reageren op mensen de suggereren dat ik niet genoeg zorg/oplet/niet doe wat goed is voor het kindje grrrrr -ontzettend droog haar -overal steekjesdingetjes in mijn buik en daarbij horens helaas striae -bandenpijn -blaasontsteking gehad -pijn aan mijn stuitje waarvan ik bang ben dat het bekkenpijn aan het worden is en ik loop dus al best raar -hongerrr -drijvers voor mijn ogen als het licht fel is (van die bewegende waterdrupples in mijn ogene lijkt het wel...is overigens niets ernstigs) -kramp in mijn kuiten (een gewoon stuk zeep aan het voeteneinde van mijn bed schijnt en lijkt te helpen!) -vaak naar de wc en daardoor vaker wakker 's nachts en... soort van bewustzijnsvernauwing want het liefst denk ik de hele dag aan zwanger zijn en baby's en lijken veel andere dingen totaal onbelangrijk
Jeetje, als ik die lijsten van jullie zo zie mag ik zeker niet klagen. - Maagzuur - Bekkenpijn (loop er gewoon mank van) - MOE - Emotioneel - Vaak plassen - Onrustige benen - Geen (maar dan ook totaal niet) zin in sex (mijn arme vriendje) - Verward en vergeetachtig (mijn vriend vind het wel grappig) - Slecht slapen (vooral omdraaien is pijnlijk) - Vind alles stinken - Meer afscheiding - Straie - Pijn aan mijn ribben doordat de kleine daar steeds tegenaan duwt - Heel snel vol zitten en na een uur dan weer honger hebben Hmm, als ik er zo over nadenk kom ik toch nog wel met een lijstje. Ervaar deze dingen eigenlijk niet echt als heel vervelend. Had voor de zwangerschap alle senario's al voorbij zien komen in mijn hoofd dus het valt me nog mee .
Ik heb tot nu toe last van moeheid (gelukkig heb ik nu vakantie en kan ik een middagdutje doen) Moeilijk naar de w.c kunnen gaan met name de grote boodschap! buikkrampen af en toe, maar dat kan ook door de verstopping komen. Sommige nachten heel slecht slapen. Sommige producten die net gekocht zijn en gewoon nog goed zijn toch een bedorven geurtje kunnen hebben naar mijn gevoel. Poetsaanvallen! Af en toe heel geirriteerd raken door sommige dingen waar ik normaal niet door geirriteerd zou kunnen raken. Dat was mijn waslijstje
- Extreme misselijkheid en alles wat daar bij hoort (conditieverlies, moe, geen concentratie etc) - nachtmerries - emotioneel - vooral op het eind vaak plassen Gelukkig vielen de kwalen buiten de misselijkheid erg mee, maar goed met de misselijkheid ben ik wel 24 weken zoet geweest.
vanaf dag 1 extreme misselijkheid tot eind incl braken bandenpijn bekkeninstabiliteit lage bloeddruk laag ijzergehalte duizeligheid kramp in benen harde buiken overmatig zweten slecht slapen maagzuur veel afscheiding incontinent veel plassen obstipatie wisselend humeur ( ontplofte makkelijk) gevoelige borsten tot pijnlijke af vocht vasthouden niet kunnen liggen omdat elke houding erg veel pijn deed zwangerschapsmasker haargroei op nog meer plaatsen dan anders veel pukkels en puistjes erg vergeetachtig zijn de leuke kwalen: harde nagels meer zin in sex * hehehe*
Jeejtje Limmeke, dat is een hele lijst... poeh zeg...mag ik idd niet klagen. Oja en ik kan er idd ook aan toevoegen maagzuur. En heel vervelend juist het tegeovergestelde van afscheiding. Tis ontzettend droog en dat is als je sex wil hebben niet echt leuk. Bovendien voelen die schaamlippen echt wel gezwollen soms... Niet grappig....
hey dames misselijk (nu weg gelukkig) maagzuur kan meer ruiken soms erg vervelend meer afscheiding raar eten op vage tijden en ook dingen die ik nooit at nu wel eet dingen die ik lekker vond nu niet meer lust me ene borst is nu groter dan de ander en pijnlijker geworden verder echt veel last van emotie's soms buikpijn krampen lichte rug pijn onder rug verder gaat het wel redelijk en ik ben nog niet eens op de helft groetjes dani
- Vanaf begin tot week 10 voelde ik me erg goed. - Vanaf begin tot nu veel meer afscheiding (BAH BAH) en bloedend tandvlees (tanden poetsen kost veel meer tijd dan gewoonlijk door het steeds bloeden/spoelen/bloeden/poetsen enz.) - Van week 10 tot 18 misselijk en overgeven, ongeveer 1 a 2 keer per 2 dagen. Overige dagen wel misselijk maar niet overgegeven. - In week 22 paar daagjes bandenpijn, gelukkig was het snel over (na 3/4 dagen). - Af en toe moeheid verspreid over de zwangerschap maar niet heel erg. Het valt me gelukkig reuze mee.
- lage bloeddruk (104/55) - duizelingen - moe (in het begin) - zere kont (na een uurtje op de stoel en ik heb zittend werk arg!) - vetvrij haar en geen pukkels (top!) - sneller huilen (vooral in het begin) - vieze smaak in mijn mond (komt weer wat opzetten) Dat was het denk ik wel...heb niet zo heel veel, voel me verder wel goed Ik baal alleen wel van die kloterige mexicaanse griep. Ik maak me geen ernstige zorgen, maar diep van binnen zit het me toch wel wat dwars...
* In het begin heeeel erg moe * Nu al weken niet geslapen en maar niet moe zijn. * Om het kwartier naar de wc * Maagzuur * Oefenweeën/krampen * Sinds een paar dagen schiet het me steeds onder in mijn rug zodat ik niet meer op kan staan * Wisselend humeur * Warm hebben (ongeacht de temperatuur) * Vergeetachtigheid * Last van vocht in voeten en handen Waar ik heel blij mee ben is dat ik vóór de zwangerschap ongeveer 3x per week hoofdpijn had en nu al bijna 9 maanden geen last van gehad.