Moet echt even mijn ei kwijt. Mijn ouders zijn (omdat we niet echt veel contact) tot nu toe niet echt positifief over mijn zwangerschap heb alleen maar gezeur gehad. Net mijn stiefmoeder aan de telefoon gehad (1e keer sinds ik zwanger ben) en die heeft me lekker de les gelezen. Dat we een te klein appartement hebben nou ja het zou gaan als we niet twee honden en twee katten zouden hebben. Wij zijn van plan om volgend jaar een huisje te gaan kopen dat kon afgelopen April niet omdat we nog een registratie hadden staan en die is volgend jaar weg. Heb dit ook verteld maar daar word niet naar geluisterd. En dat een kind en hele verantwoordelijkheid is blabla. En dat de kraamhulp niet zou willen beginnen bij ons omdat we honden hebben. En ALS ze dan een ander sturen die dit waarschijnlijk ook niet deed. Net of dit een foutje is. En we niet weten waaraan we begonnen zijn. :x Terwijl ik (we) vind ik zelf alles al goed en prima voor elkaar heb. Was en ben sommige dingen zelfs erg vroeg. Ben zelfs al met bijna alles klaar. We hebben maar 1 slaapkamer dus 1 hoek is helemaal ingericht als babyhoek (zal kijken of ik foto toe kan voegen). Heb eigenlijk alle spullen al. Heb nog net niet de tas voor het ziekenhuis ingepakt. Ze zijn met alles zo dus waarschijnlijk dat ik daarom weinig contact heb. Wat ben ik blij dat ik een super lieve schoonmoeder heb. Moest het echt even kwijt bellen met iemand gaat nu niet want dan ga ik weer huilen. Eigenlijk zou ik het contact moeten verbreken. Dan heb ik gelijk een hele hoop ergernis minder.
gooi het er maar lekker ff uit, je zou haast eens als opmerking maken, aangezien ze alles zo goed weet, of ze weet wat stres doet met een zwangere, volgens mij (zo te horen) doen jullie het goed dusse laat je niet gek maken....
Dat weet ze dan net niet. Zo vervelend. En normaal sta ik altijd mijn mannetje wel hoor. Op het werk ook als er iets mis is of niet opgelost dan laten ze mij altijd bellen naar collega's omdat ik het meestal wel geregeld krijg (met een grote mond) En ben ook niet bij iedereen geliefd op het werk maar dat hoeft ook helemaal niet vind ik. Werk moet goed gebeuren. ! Maar bij mijn "ouders" klap ik altijd dicht. Net of ik weer een klein meisje ben. (ben 27 dus niet echt klein meer). Ze hebben ook nooit een compliment over niks. Zit al een tijd te denken om er gewoon maar niet meer langs te gaan want het heeft echt helemaal geen zin. Als iemand nu zijn mening zou zeggen tegen hun , dan hebben ze dat allemaal niet gezegd of niet zo bedoeld dan zou ik het wel weer verkeerd hebben opgevat zo irritant.
jeetje Sanka, wat een vervelende situatie,juist nu je de steun van je ouders wel kan gebruiken! Maar meid laat je niet gek maken hoor,van wat ik lees doe je het prima en zelfs al met bijna alles klaar,en het is echt niet erg hoor als de kleine een tijdje bij jullie op de slaapkamer moet liggen,het heeft toch zijn eigen bedje,,dus niets aan de hand! Ga gewoon verder hoe jij denkt dat het goed is en dan komt het allemaal best voor elkaar,en ik hoop dat jullie volgend jaar snel een mooi huisje mogen vinden! liefs lisette
wat een rot situatie. Het klinkt juist alsof je goed over alles hebt nagedacht! Ik herken dat wel dat je je bij je ouders nog een klein meisje voelt, terwijl je eigenlijk in de tussen tijd een volwassen vrouw bent geworden. Ik heb dat zelf tot een paar jaar geleden ook wel een beetje gehad. Nu gaat het gelukkig beter, ik weet eigenlijk niet precies hoe dat zo is gekomen. Sterkte meid! En maak je over die dieren maar geen zorgen hoor. Wij hebben ook twee honden (net als vele anderen) en die kwaamverzorgster doet haar werk echt wel hoor. Ik hoop dat je er uit komt met je ouders.
Sanka, ik zou zeggen trek je er niets van aan als jij vind dat jullie t god voor elkaar hebben!! Het is makkelijker gezegd dan gedaan, want goed contact met ouders is toch wel prettig....Maar ik zie dat je pas 18 weken zwanger bent en nu al alles op orde afgezien van ziekenhuistas?? Meid, vind dat echt top hoor En waar bemoeit je STIEFmoeder zich mee??? Ik heb ook een stiefma, maar die moet echt niet negatief komen doen omdat ik al zoiets heb van: halloooo, je bent me echte ma nie eens!!!:x Wij wonen ook ieniemienie en onze kleine slaapt ook bij ons op de kamer als ie is geboren, er is amper loopruimte zelfs, maar heeft iig zijn eigen bedje moet je maar denken en er is ruimte voor een bedje! Ik raad je aan om je niet druk te maken om negatieve commentaren van anderen, maar lkkr genieten van t feit dat je een beeb in je buikje hebt en zelfs zo goed ala alles op orde hebt Ik vind t knap hoor, mijn zegen heb je meid en hopelijk draait de rest bij en anders idd tijdje maar geen contact (komen ze vanzelf wel, weet ik uit ervaring) Geniet van je zwangerschap en stress is niet goed voor de kleine dus zorg goed voor jezelf.
Echt super bedankt voor al jullie lieve reacties. Zit (waarschijnlijk door mijn hormonen ) met tranen in mijn ogen te lezen. Heb er vannacht wel een beetje slecht van geslapen maar voel me al een stuk beter. Heb vandaag gewoon ook voor mijn gemoedsrust even met de kraamzorg gebeld (natuurlijk niet gezegd dat het om mijn stiefmoeder ging) en gevraagd, hoe het nu zit met honden enz. Ze passen zich gewoon aan naar onze situatie, honden of geen honden, klein of groot huis. Als je maar goed voor je kindje zorgt. Mijn ma zei ook dat ze dan de kinderbescherming langs konden sturen , maar hier is ook helemaal niks van waar. Ben inderdaad bang dat ik volgende week Zaterdag maar een seen goed gesprekje moet gaan houden. Want zo schiet het echt niet op. Ik heb ook mijn biologisch moeder nog met haar man, en dan mijn schoonmoeder met haar man dus opa's en oma's genoeg. Echt wat is dit toch een heerlijk forum, ben ook blij te horen dat ik niet de enige ben met een klein appartement. Zal even een foto toevoegen van het babyhoekje op de slaapkamer.
ach lieve schat maak je niet druk hoor. Als je nou alleenstaande ouder bent met maar 1 slaapkamer dan heb je ook geen ruimte om een eigen kamertje voor de kleine te maken al wil je heel graag. Enne dierentuin in huis of niet, de intake is er voor om dit soort dingen op te schrijven. Wat moeten ze op een boerderij dan wel niet hahahaha. Laat die familie maar kletsen hoor ik vind dat je het prima voor elkaar heb. Je heb een dak boven je hoofd, en gebruikt geen drugs. Een groter huisje komt wel dat is echt het belangrijkste niet. Oh enne leuk hoekje hoor meid, echt een baby hoekje geworden. Kinderbescherming kan ze oproepen maar die zien zelf ook wel dat er niets aan de hand is. Je verwaarloosd je kindje niet door geen eigen kamertje te kunnen bieden.
He wat een irritante situatie. Jij bent volwassen en je hebt alles super goed op orde (en wat een leuke hoek!!!). Je regelt alles zelf en dan krijg je dit over je heen. Frustrerend!!! Jouw leven, jouw beslissingen hoor. En dan nog dreigen met de kinderbescherming, dat is helemaal mooi. Blijkbaar zit jouw stiefmoeder ergens anders mee want dit is toch wel heel erg overdreven gezien de situatie.
Jullie hebben het zo te lezen goed voor elkaar! Wat jammer dat er dan 1 persoon is die op zo'n manier reageert. Wel apart dat je stiefmoeder nu pas met al dat commentaar komt! Gelukkig hebben jullie ook nog familie die wel normaal en lief reageren! En dat zou ik je stiefmoeder ook laten weten!Zodat ze weet waar ze staat, wie weet wat ze nl nog in petto heeft als de kleine er straks is! Geniet van je zwangerschap! Erg leuk gedaan de babyhoek op jullie kamer! Ziet er nog ruim uit ook hoor!
Hi Sanka, vind het echt vervelend voor je. Ik kan me wel helemaal inleven. In ons geval zijn mijn schoonouders zo. Mijn haren gaan al overeind staan als mijn vriend ze aan de tel heeft, laat staan als ze op bezoek komen. Mijn schoonmoeder vind dat we onze hond maar weg moeten doen ( engelse bulldog = echt een kinderhond) omdat hij weleens zou kunnen bijten en idd omdat de kraamhulp dan misschien niet wil komen. Ik zei tegen haar "okee, wat is het volgende wat ik weg moet doen? Mijn auto omdat ik weleens ergens tegenaan kan rijden?" Ik ben dan boos en verdrietig omdat ik het niet uit kan staan dat ze ons uitmaakt als een stelletje onverantwoordelijke figuren die niet weten hoe ze met een baby om moeten gaan. Ze is ook echt zo'n type om als er iets gebeurt te zeggen "zie je wel, dat zei ik toch!" Dan sta ik echt niet meer voor mezelf in hoor! Toch zou het jammer zijn als je hierdoor het contact moet verbreken. Het zal wel moeilijk zijn om er met je ouders over te praten en er zullen veel tranen mee gemoeid gaan. Maar misschien moet je het toch eens doen. Als ze horen hoe jij je daardoor voelt zal er misschien een lampje gaan branden. Leuk hoekje hebben jullie gemaakt voor de kleine!
Mijn stiefmoeder doet al zo sinds dat ze op onze bruiloft eind afgelopen November zich genegeerd voelde door de rest van de aanwezige personen. Ze werd niet betrokken in gesprekken??? Nou volgens mij moet je je altijd zelf nog in gesprekken kunnen mengen maar goed. Ik had haar dus ook al sinds de bruiloft niet meer gezien of gesproken. We zijn wel een paar keer langs geweest maar dan was ze er niet. En op mijn verjaardag is alleen mijn vader gekomen (1 uurtje). Ik moest maar wat meer tijd aan haar besteden????? En nu heb k haar dus voor de eerste keer aan de telefoon krijg je dit. :x Luna: mijn stiefmoeder denkt ook dat ze (ze heeft mij zeg maar wel van mijn 9e tot mijn 18 "opgevoed") alles kan voorspellen. Mijn honden twee duitse staander gaan echt niet de deur uit hoor. Wij zijn echte dieren liefhebbers (hebben beide dierverzorging gestudeerd). En mijn zwager heeft drei kleine meisjes de oudste is nu vijf. Nou die kunnen alles met de honden doen zelfs aan hun staart trekken, oren trekken ze doen helemaal niks. Natuurlijk weet ik wel dat je altijd voorzichtig moet zijn. En ik heb al een keer gerpobeerd om het uit teleggen hpe ik me voel maar er word niet naar geluisterd. Als ze iets vervelends net zoals nu hebben gezegt en ik begin daar bijv als mijn man erbij is over dan zullen ze het ontkennen of zeggen dat ze het zo helemaal niet hebben bedoeld blabla. Dus dan sta je met je mond vol tanden. Uitgelult.
En als ze nou weer zoiets zegt over de telefoon of recht in je gezicht dan kun je ook je hormonen even op laten waaien. Gewoon zeggen dat je haar commentaar zat bent en dat je haar niet meer wil spreken tot ze eens gaat accepteren dat het leven niet zo zal gaan zoals zij wil.
Helemaal mee eens. Volgende week Zaterdag gaan we er naar toe en dan zal ik eens mijn hormonen op laten waaien. Zal man leif ook wel blij mee zijn Ik zal jullie op de hoogte houden. Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties.
graag gedaan meid en laat niet over je heen lopen he. Je weet echt wel waar jullie mee bezig zijn en dat mag ze nu onderhand wel eens horen.
Maak je geen zorgen meid. Voor zover ik het kan zien heb je alles prima in orde. Kan er jaloers op zijn. Wij moeten hier nog heel wat dingen regelen en hebben niet zoveel tijd meer. En vind jullie babyhoekje er ontzettend leuk uitzien. Wat maakt het uit dat er wat minder ruimte is?! De baby ligt in zijn/haar bedje en dat is genoeg. En wat doet ze nou moeilijk over je huisdieren?? Die slapen toch niet samen met de baby in het bedje? Kzou me er niet zo druk om maken (makkelijk gezegd ik weet het) sommige mensen moeten gewoon altijd wat op of aan te merken hebben aan anderen. Geniet lekker van je zwangerschap! En doe dingen zoals je zelf wil en niet zoals andere denken dat het moet.
Jee, wat vervelend ! Denk je lekker zwanger te kunnen zijn en dat mensen, vooral naasten, dat ze blij voor je zijn. Ik zou ook proberen een goed gesprek aan te gaan. En als dat niet werkt, helaas pindakaas... er zijn genoeg andere mensen die wel vinden dat jullie het goed doen ! En wat betreft huisdieren, wij hebben ook een hond en een poes, daar zie ik al helemaal geen problemen. Uiteraard blijft het een dier en zal je altijd moeten oppassen en straks je kind niet alleen laten met de dieren, maar neem aan dat je dat allang wist !!! En wat betreft dat hoekje, vind het nog wel een hoek hoor, in jullie slaapkamer. Er zijn gezinnen en dus kinderen die een kamertje, misschien dan wel voor hun zelf, die nog kleiner zijn. Dus, petje af !! En als ik zie wat jij al klaar hebt... mag ik wel opschieten.. ben net begonnen met schilderen... En zolang jullie je er goed bij voelen, hoe je het doet/ je dingen aanpakt/ regelt, dat is goed voor de kleine ! En dat je niet, tegen je gevoel in/ je principes in, dingen doet omdat anderen het zeggen, hoe het moet !! Volg je eigen (gezonde) verstand en gevoel !! Succes !
The evil stephmothers, ze zijn echt overal! Laat je geen complex aanpraten hoor, je doet t heel goed zo! Er zijn altijd mensen die vinden dat het anders moet, laat maar lullen. Ik vind t geweldig dat je de beesten niet wegdoet voor de baby, gebeurt hier ook niet (1 poes en 1 rhodesian ridgeback). Je zou eventueel nog een gordijn kunnen ophangen tussen jullie gedeelte en dat van de baby, als dat huisje straks wat langer duurt. Maar onze eerste heeft ook ruim een jaar bij ons op de kamer gelegen hoor, niks mis mee. Mijn moeder komt elke keer met nieuwe namen aan voor onze 2e want ze vindt onze naam niet mooi. 'Had je zelf een zoon moeten krijgen ma, en nou niet meer zeuren!' Klaar! Ben daar heel rigoreus in, mijn leven, mijn kind! Maar goed, mensen als jouw stiefmoeder begrijpen niet dat ze het voor zichzelf verpesten! De mijne heeft ervoor gezorgd dat mijn vader en ik geen contact meer hebben en hij zijn kleindochter (ruim 4 jaar) nog nooit gezien heeft. Ben er niet rouwig om. Zul je zien dat ze straks probeert de kleine uit je handen te trekken (want dan komt ze ineens wel langs he) en je op die manier onzeker te maken (bewust of onbewust). Dus wees nu maar vast duidelijk tegen haar, en ook tegen je vader. Hij is degene die met haar getrouwd is, jij niet.
Ik vind het altijd zo bizar dat er blijkbaar mensen zijn, en ook nog eens mensen die dichtbij je (zouden moeten) staan die het voor elkaar krijgen dat JIJ je gaat verdedigen voor de keuzes die JIJ als volwassen vrouw maakt! Echt heel lief van iedereen dat ze zeggen dat je je zaakjes goed op orde hebt en dat honden best kunnen, maar eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat je je op deze manier moet verdedigen tegen iemand die jou in alles zou moeten steunen! Als zou je het niet allemaal voor elkaar hebben, dan zou je stiefmoeder je daarover niet een minderwaardigheidscomplex moeten aanpraten, maar oplossingen aandragen en je helpen. Je bent een volwassen vrouw en je bent strakjes zelf moeder en je hoeft je tegen niemand te verantwoorden! (ook niet tegen ons) Succes met je gesprek dit weekend, hou het bij jezelf he?