kdv wil eerder dicht met warmte

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MacG, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Vind ik dit nou alleen raar, of is het raar?

Ons kdv vroeg vanmorgen of alle ouders vanaf 12 uur de kleintjes alweer op willen halen, vanwege de warmte.

Maar bij ons thuis is het niet minder warm, dus dat vind ik niet echt een reden... Natuurlijk is het heel zwaar met deze hitte, maar dat geldt niet alleen voor hun he ;).

Hoe denken jullie hierover?

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Aan de ene kant snap ik het wel want thuis zit je niet met 10 of 14 kinderen om je heen waar je voor moet zorgen maar met een stuk minder ;)
    Dan ga je lekker met ze in badje o.i.d.

En aan de andere kant, tja, je betaald er wel voor en wie zegt dat je vrij kan krijgen van je werk :( (Dat zou ik niet zomaar kunnen!)

Dus een dubbel gevoel erbij.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind het redelijk lachwekkend eigenlijk, sorry. Overal is het warm, willen de meiden smiddags vrij om naar het strand te gaan ofzo :D! Net alsof iedereen maar vrij kan nemen/vragen/krijgen of ook maar wil (vakantie uren ergens anders voor nodig bijv). Nee vind het eigenlijk maar raar, en neem aan dat ze op het kdv ook wel een aantal middelen heeft om het leefbaar te houden ;).

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En nee ik weet idd dat ze de ouders niet verplichten om de kindjes op te halen, maar toch vind ik dat ;).

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Vragen staat vrij... ;)

Mij werd ook heel subtiel gevraagd of ik mijn zoon eerder kwam halen, want dat waren ze aan het inventariseren ivm de voetbal. Maar 'ik moest me vooral niet verplicht voelen, hoor!' :D Doe ik ook niet, dus ik werk gewoon zoals altijd tot kwart over 4 en haal mijn zoon om 5 uur op.

Ze mogen het altijd vragen en als de helft van de mensen het wel doet, kan ongeveer de helft van de leidsters dus ook eerder naar huis. Maar het moet wel een vraag blijven...! ;)

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties :). Het werd ook aardig gevraagd, maar m'n vriend vond het zo raar! Hij gaf meteen aan dat we dat waarschijnlijk niet gingen doen en toen waren ze wel vrij teleurgesteld... Hij heeft echt zoiets van: wij betalen voor opvang, zodat we kunnen gaan werken, en ik ga geen vrij nemen zodat zij vrij kunnen zijn.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vreemd evengoed.. bij ons gaan ze vanmiddag met water spelen buiten. Ze vroegen idd wel of Justin ook 'voetbal ging kijken' vanmiddag.. Ik vroeg of ze op t kdv dan ook tv's hadden ;) dus ik zei dat ik m waarsch rond 5en op kom pikken.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.143
    113
    Ik vind het eigenlijk belachelijk. Het personeel in een supermarkt kan toch ook niet eerder naar huis, of de politie omdat het warm is? Je betaald er genoeg voor en je neemt je vrije dagen dus op wanneer het jouw uitkomt. Ik zou dit zeker niet doen, vind het erg raar.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kan me het wel voorstellen, als ze de temperatuur in de lokalen niet meer laag genoeg krijgen..

Hier was het woensdagmiddag ook erg warm, en konden ze het niet koeler krijgen. Vandaag is het veel warmer, dus zal het daar ook wel erg warm zijn. Er zijn max-temperaturen voor KDV's volgens mij, voor de veiligheid van je kind.

Maar als het alleen voor de warmte en het voetbal is, zou ik er ook niks anders om regelen..

10. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

ik denk dat het personeel in de supermarkt niet eerder naar huis wil
    dat is op dit moment de beste plek waar je wil zijn.

maar idn

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

I.v.m. warmte of i.v.m. voetbal ;)

Maar vind dit eigenlijk wel raar dat ze zoiets vragen! Het is inderdaad overal heet en ik mag toch aannemen dat een KDV voor verkoelende activiteiten kan zorgen voor de kleintjes! Er zijn wel meer plekken waar het heel heet is... Denk aan fabrieksarbeiders... Die zullen het nu ook wel afleggen maar die kunnen ook niet zomaar hun werk neerleggen en naar huis gaan... Vragen staat natuurlijk altijd vrij maar vind dit gewoon raar.

12. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    En het gaat nog door, want er is net gebeld of we hem dan om 16:00 konden halen, want alle andere kindjes worden voor die tijd opgehaald... Ik kan zelf wat makkelijker bij m'n werk weg dan m'n vriend, maar ik zou nu al weg moeten om daar om 16:00 te zijn... En dat is toch echt te dol, want ik heb gewoon dingen te doen op m'n werk.

Toevallig komt het ons nu gewoon echt niet uit (drukke periode op het werk voor ons allebei), maar ik kan me ook wel voorstellen dat je wel lekker een middag vrij neemt.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Komen ze hem maar brengen. :D

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Nee, krijg je dan ook je geld terug voor die uren?? Tsjee zeg...

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik vind het ook een vreemde vraag, vragen kan altijd maar toch.
    ik kan op mijn werk ook niet eerder weg (verstandelijk gehandicapten) ookal is het heel erg warm of voetbal. (moet vandaag gelukkig niet werken)
    ik heb stage gelopen op een kdv en we zijn 1keer toen we 3kindjes hadden met toestemming van de ouders naar het zwembad gegaan, omdat er zo weinig kindjes waren.
    en net zoals je zegt: andere mensen kunnen ook niet weg van hun werk voor de warmte of de voetbal (niet iedereen dan toch)

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    hahah... wat dacht je van de mensen in de zorg... Mijn ervaring ( of t moet in 10 jaar erg veranderd zijn) is dat t in verzorgingshuizen ook heel warm kan zijn.. Die kunnen ook niet volgens een tropenrooster gaan werken.. er komt juist extra werk bij ( extra drinken geven aan de mensen, extra controle momenten bij de mensen die niet van hun kamer ( of bed!!) af (kunnen) komen..

diep respect voor iedereen die nu moet werken en t gewoon niet anders kan..

En net wat MacG zegt... vaak ben je best bereidwillig, maar t moet ook kunnen...

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Het is toch logisch dat ze het vragen? Het is toch geen verplichting?

Als het hele kdv open moet blijven voor 1 kindje (wat gewoon kan op zo'n dag als vandaag) dan vind ik het niet gek dat ze het 2 keer vragen.
    Heel nl ligt gewoon op zn gat als het 30 graden is EN als nederland speelt

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    En toch moeten ze openblijven als de ouders gewoon moeten werken.

Vragen staat vrij natuurlijk.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    ik kan ook niet eerder op mijn werk weg hoor... (zorg)
    We hebben wel eens gevraagd net als op oudjaar of de ouders de kindjes wat eerder op zouden kunnen halen, dus om 1800 ipv tussen 1800 en 1900. En iedereen begreep dat, en als het niet kon, dan had ik gewoon doorgewerkt hoor!
    Ennuh, ik vind het raar dat ze nog een keer bellen als je al hebt aangegeven dat je niet kan.

20. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    uhhh vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd.. Ik heb vandaag ook gewoon gewerkt op een kdv, van 7-17!!! Was inderdaad errug warm en het was lastig om te zorgen dat alle 14 kids goed gekoeld en uit de zon bleven, maar het is gelukt!!! Is een werk joh, allemaal uitkleden en weer zwemkleertjes aandoen, insmeren (elk uur), zorgen dat de schaduwdoeken verhangen worden als de zon draait, waterbakken blijven bijvullen, extra drinken en een ijsje en dan nog de 'gewone' zorgen zoals verschonen, fruit en brood eten etc.. Hard gewerkt vandaag en flink gezweet! Maar de kids hebben het leuk gehad, en wij ook.

Deel Deze Pagina