Hallo, Ik weet dat kinderen de eerste tijd vaak ziek kunnen zijn, vooral als ze ook nog eens naar een kdv gaan. Maar toch vraag ik me af, hoe vaak ziek zijn valt nog onder "normaal"?? Mijn zoontje is bijna 1,5 jaar en is voor mijn gevoel zo vaak ziek! Niet altijd dat hij helemaal lamlendig is maar wel koorts etc. Hij heeft al de waterpokken, mond-hand-voetziekte en pas een andere ziekte (?? Helemaal onder de uitslag en mond vol met zweren) gehad en daarnaast de laatste maanden dan weer aan zijn luchtwegen, dan weer veel diarree,overgeven en ik heb het een tijd bijgehouden, hij heeft zelden dat hij 1 of 2 weken redt zonder weer koorts te hebben/ "ziek" te zijn. Alsof zijn lichaam bijna wekelijks weer aan het strijden is tegen weer een ander virus. Gelukkig eet/drinkt hij tussendoor gewoon goed en zowel met lengte en gewicht zit hij op de bovenste lijnen. Ook is hij gewoon een vrolijk, ondeugend ventje dus wat dat betreft maak ik me ook geen zorgen maar toch vind ik het niet normaal dat hij zoveel "ziek" is. Herkenbaar voor iemand?? Sorry voor misschien warrige verhaal en evt typfouten maar zoontje slaapt in mijn armen momenteel (ziek...)
Hier heel herkenbaar. Het begon hier met een verkoudheid en krentenbaard. Toen had ze 6de ziekte, mond-hand-voetziekte en nu is ze weer steeds aan het hoesten. Tussendoor ook nog eens 4 tandjes. We zijn er nu wel een beetje klaar mee. Dit is sinds september.
Tja, wat is normaal? Ik vind het wel vaak. Hier drie kids die zelden tot nooit ziek zijn. Mijn oudste heeft wel een tijd gehad (rond zijn eerste jaar) dat hij heel lang/vaak verkouden was. Van de ene verkoudheid in de andere zeg maar. Heeft daar toen een kuur voor gehad en hebben een puf gekregen ter ondersteuning van de luchtwegen (zo nodig bij aanhoudende verkoudheid 2x dgs 1 puf). Maar die gebruikt hij al ruim 2 jaar niet meer. Als ik dan naar de kinderen van mijn zus kijk, die heeft echt altijd wel 1 ziek. Dan weer de oren, dan weer benauwd, dan weer griep. Die krijgen alles mee wat rond gaat. Dus ik voel me wel gezegend dat de meeste griepjes/virusjes ons huis voorbij gaan. Dus gelukkig hier geen herkenning.
Soms krijgt een lijfje niet de kans om te herstellen en echt weerstand op te bouwen. En nu het weer winter wordt, kan ik me voorstellen dat je ook deze winter nog blijft tobben. Op een gegeven moment heb je alle kinderziektes wel gehad en dan komt er een moment dat je kindje lang genoeg virusvrij is, zodat het lichaam écht kan herstellen. Of het normaal is? Ik weet het niet. M'n oudste was vergeleken met m'n jongste ook véél vaker 'ziek' . Maar waar het aan lag? Gelukkig is ze er overheen gegroeid.
10-12X per jaar zit hij al ruim over.. Maar ja, hopen dat hij het dadelijk dan ook gehad heeft voor een lange tijd. Was eerst nog aan het denken om hem bloed te laten prikken maar lees dat meerdere kinderen zo vaak ziek zijn dus kijk wel even...
Hier is ze vanaf oktober 2012 tot en met juni/juli 2013 snotverkouden geweest. 2x buikgriep, 1x waterpokken en 1x zesde ziekte. Best vaak koorts maar dat was meestal tanden koort. Nu is ze alweer vanaf september aan het snotteren en hoesten. En in oktober 1 dag buikgriep. Temp meten doe ik niet bij haar tenzij ze wcht lamlendig is. Maar zo "ziek" als die van jou is ze niet. Ik zou kijken of je naar kno kan. Misschien de amandelen ?
Is het iets wellicht om echinacea te geven? Maar dan een goede variant, niet de dr vogel. Zie hier Hoe heurt het eigenlijk? Kruiden voor natuurlijke weerstand - De Groene Vrouw
Ik zou ook een goede multi vitamine en echinacea bij een natuurdrogist halen, hebben wij veel baat bij. Wel wat duurden dan die bij de etos etc, maar wel veel geconcentreerdere werkzame stoffen.
Gewone multivitamine krijgt hij al, verder bedankt voor de tips. Zal eens kijken. Heb nu een verwijsbriefje gekregen om bloed te laten prikken voor de zekerheid. Inmiddels ook alweer sinds zaterdag koorts tussen 38.6 en 39.3
Hier ook een die vanaf dat ze 8 maanden was tot 2 jaar echt om de 2 tot 3 weken ziek was, in ieder geval hoge koorts en naast de gebruikelijke kinderziektes iets van 8x oorontsteking en 1x blaasontsteking. Dokter zei hoort erbij en als ze eenmaal dr weerstand heeft opgebouwd zal ze niet snel ziek worden. Laatste keer dat ze ziek was was eind september, en nu zelfs in de wintermaanden dus niet ziek en ook mond voet en handziekte wat op de opvang heerst heeft ze niet gekregen. Weet niet wat ik meemaak, maar misschien had de dokter gelijk....
Bloeduitslagen zoontje zijn binnen. Alles zag er goed uit behalve dat hij flink ijzertekort heeft. Bij de aptoheek ligt een drankje klaar. Dokter gaat als het goed is ons vandaag nog bellen ter verduidelijking.
Onze dochter is tussen 13 en 23 maanden heel veel ziek geweest, allen virussen pikte ze op! Sindsdien zelden ziek op een verkoudheidje na, nu toevallig wel oorontsteking maar dat was ook alweer even geleden...