goedemorgen dames ik zit met een vraag ik zou graag een 2e kindje willen wij hebben een zoon van 8 maanden. ik zou graag rond zijn 1 verjaardag voor een 2 kindje willen gaan mijn vriend wil het ook wel maar hij is wat voorzichtig omdat onze zoon geboren is met een neuroblastoom.ik weet niet hoe ik hem over de streep kan trekken om voor een 2 kindje tegaan. wie kan mij helpen
Is je vriend bang dat er een genetische factor is voor de neuroblastoom? Hoe worden jullie medisch begeleid hiervoor? Ik weet niet of een partner over de streep moet willen trekken, het is natuurlijk het fijnst als jullie het allebei willen. Hoe dan ook is het denk ik het beste om erover te praten. En als je net als ik niet met een prater getrouwd bent, werkt het ook goed om hem te vertellen wat jij wil/vindt en te zeggen dat je graag wil dat hij jou vertelt wat hij vindt (op zijn eigen tijd). Het kan trouwens ook prima dat hij er over 4 maanden alweer heel anders tegenaan kijkt.
Ik zat in hetzelfde schuitje. We hebben een zoontje van 9 maanden en hoop tijdens zijn eerste verjaardag zwanger te zijn van nr.2 (nu in de 2e ronde) Eerst zag mijn man het helemaal niet zitten om zo snel weer te proberen. Wat voor ons heeft geholpen is erover te praten. Vraag eens waarom hij het niet zit zitten. En vraag vooral ook wat zou helpen om hem wel er voor te willen gaan. Hopelijk kun je er in een gesprek achter komen hoe hij er over denkt en een compromis sluiten
Daar kan je geen hulp van buitenaf voor krijgen. Dat is iets tussen jullie. Jullie moeten er allebei achter staan. praten met hem dus!
Misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten.. maar ik vind noiet dat je je vriend over de streep moet trekken. Ik snap je wens Maar ik snap ook dat hij nog niet wil en misschien wel bang is door jullie zoontjes medische geschiedenis. Dan kan er behoorlijk in hakken en hij moet er dus wel klaar voor zijn om aan een tweede te beginnen. Praat er over, over jouw wens, over zijn al reden om te willen wachten. En geef hem de tijd.
voor de neuroblastoom worden we goed begeleid.ik zal kijken als ik met hem er over kan praten.ieder geval bedankt.