Hoi meiden, zoals jullie aan mijn banner zien ben ik nu 5 weken en 1 dag zwanger. Ik denk alleen zelf dat ik ongeveer a.s. woensdag 5 weken zwanger ben. Nu mocht ik 29 september al voor de 1e echo komen maar dan zou ik ongeveer 6 weken zwanger zijn. Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde want als er dan nog niets te zien is wordt ik alleen maar onzeker. Nu heb ik 5 oktober de 1e echo. Dan ben ik dus precies 7 weken zwanger of ongeveer 6,5 week zwanger. Is de kans dan groot dat er al wel een hartje klopt of kan het ook (nog) niet? En wat is er dan precies te zien?
meestal gaat het hartje kloppen tussen week 6 en 7 dus als het goed is moet je 5 oktober een hartje zien kloppen.
daar verschillen de meningen nogal over.. hier op de site..(bij week tot week) staat bij week 5 dat het hartje gaat kloppen....ook mijn vk zegt dat.. In het boek dat ik heb staat bij 6 wk dat het hartje gaat kloppen..
Het is heel verschillend. Maar bij ons vk praktijk zeggen ze dat het al bij 5 +2 dagen het al gebeurt. Dus bij 6,5 a 7 weken dan lijkt me het wel dat het zichtbaar is
tis zo dat het idd na de 5e week gebeurd alleen is het op een echo soms moeilijk te zien. het beste is dan idd met 7 weken een echo te laten maken heb je iets meer zekerheid
Ik zou het ook niet te vroeg doen. Ivm een eerdere bbz kreeg ik een echo met 6 weken en er was alleen een vruchtzakje en dooierzakje te zien. Geen vruchtje en ook geen hartslag en heb dus 3 weken onnodig in angst gezeten, want met 9 weken was alles goed..