geen 3e, beiden wel een wens

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Beckje, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Mijn vriend wil dolgraag een 3e. Ik gevoelsmatig ook, maar ik weet dat ik dat gewoon niet ga redden, lichamelijk en psychisch loop ik nu al achter de feiten aan.
    Ik chronisch vermoeid, de oudste die me gewoon compleet negeert en die bijna 4 is, wat ik ook doe, niets lijkt te werken, we houden het maar op een pittige fase... en een huishouden wat eigenlijk niet gaat zoals het moet is ook niet bevorderlijk... Daarnaast heb ik nog steeds pijn/problemen van de gevolgen van de zwangerschap...

Maar toch heb ik de afgelopen tijd de kriebels gekregen, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil... Wanneer gaat zoiets over, gaat zoiets wel over?
    Hoe ga je met zoiets om? Want merk dat het me toch ergens wel verdrietig maakt :(

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En iets verder in de toekomst? De beslissing/keuze verderop leggen door over een (half)jaar bijvoorbeeld nog eens kijken of het dan anders is? Of is dat geen optie?

Wij wisten heel snel dat wij echt een 3e wilden, maar daar hadden wij eigenlijk 0,0 twijfels over. Het liep niet altijd allemaal perfect, maar wij waren er wel van overtuigd dat dit ok zou gaan. Ik was vooral erg bang voor alle kwalen die ik bij de 1e en 2e gehad had (HG en b.i.), maar dat viel toen juist alles mee. Mijn lijf is nog steeds niet je van het (nog steeds b.i.klachten), maar in de zwangerschap viel het alles mee.

Ik zou zeker als jullie eigenlijk allebei de wens wel hebben. Maar het nu gewoon niet helemaal ok voelt, zeker met lichamelijke en psychische klachten, kijken of dat te verbeteren is/valt (op kortere/langere termijn) en of die wens dus over een tijdje wel vervult kan worden.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    In de toekomst zal mijn vermoeidheid niet veel gaan veranderen vrees ik. Ze zijn al jaren aan het dokteren in het ziekenhuis, maar niemand vind een oorzaak, dus ook geen oplossing helaas...
    Voel me elke dag nog steeds of ik nachten niet geslapen heb en val vaak halverwege de dag gewoon in slaap of kom op zo'n dood punt dat er niks uit mijn handen komt, ondanks genoeg slaap uren.
    Daarnaast komt de verzorging en het hele huishouden ook nog op mijn schouders, gezien mijn wederhelft helaas 7 dagen in de week moet werken zodat we rond kunnen komen... dat zal met een 3e ook niet beter worden...
    Denk dat het beter is om het zo te houden in ieder geval...

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij hebben ook besloten dat er geen derde komt terwijl de wens er wel bij ons beiden is. We hebben echt moeten rouwen, ik vooral. Ben wat dat betreft mijn gevoel van verdriet etc ook niet uit de eeg gegaan,maar heb het bewust gevoeld. Vorig jaar moest ik in een speeltuin heel erg huilen door een schattige wildvreemde baby en daarna was het over. Jammer ja, maar het verdriet is weg.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben ook een wens voor een derde. Maar de situatie is er nu totaal niet goed voor. Ik ben al een hele tijd heel moe. Krijg niet alles gedaan wat ik wil in het huishouden etc, ons huis is te klein en de lasten redden wij met een beetje ruimte, wat lekker is om te hebben.

Dat gevoel van die wens vind ik ook vervelend, omdat ik weet dat het er nu niet in zit. Ik weet niet hoe oud jij bent. Maar wij zijn nu bezig met hoe kunnen wij zorgen dat onze vaste lasten minder worden en wij wel ruimte hebben voor een eventuele 3e. Wat betreft de energie kijken we het aan hoe dat vordert. Dat is een deeltje het energie misschien een beetje krijgen. Of minder energie nodig hebben naarmate de kinderen zelfstandiger worden.

Als je nog de tijd hebt, sluit dan de droom nog niet af. Wie weet hoe het er over een paar jaar voor staat?

Ik blijf doorgaan met het voorbereiden van een droom die misschien niet uit komt. Soms moet ik de ongeduldigheid wegslikken. Maar ik ben nog niet bereid het op te geven. Ondertussen geniet ik van wat wij hebben.

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik vind het ontzettend knap van je dat je zo ' verstandig' bent. vaak lees je hier dat mensen toch zwanger zijn geraakt ondanks dat ze eigenlijk weten dat het niet zo' n goede keuze is maar meegaan in een gevoel.
    Ik vind het heel bewonderenswaardig dat je het belang van je hele gezin en je twee kinderen voorop stelt en je eigen verdriet daarvoor ondergeschikt maakt!!

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

Even of topic hebben ze jouw wel is getest op slaapapneu ??
    Mijn man heeft dit namelijk viel ook zo overal in slaap en altijd moe heeft lang geduurd voor ze er achter kwamen

8. Islah

Islah Niet meer actief

Merkte jij daar dan niks van?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier werd de wens minder toen beiden op school zaten. Langzaamaan krijg je meer rust en vrijheid terug die ik niet meer in wil leveren. En natuurlijk trekt het nog weleens, maar als ik bedenk wat er allemaal weer bij komt kijken- de gebondenheid vooral, ook mede door de berg extra energie die het kost en die ik (net als jij) ook al niet heb.
    Het ritme wat we nu hebben, bevalt best. Maar oke - hier geen man die een wens had. Integendeel.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik herken het wel TS, maar voor mij is het sowieso makkelijker om een punt achter het krijgen van kinderen te zetten, omdat ik van de gynaecoloog eigenlijk niet meer zwanger "mag" worden.
    Maar ik ben ook niet zo'n gevoelsmens en daar ben ik in zulke gevallen maar wat blij mee: het is niet verstandig, ik kijk vooral naar de nadelen en dat is het. Het is nu meer van: een derde was leuk geweest, maar zit er om meerdere redenen gewoonweg niet in.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    niet op getest maar wel met mijn vriend over gehad dat hij erop moest letten, maar hij merkte niets raars aan me. Mijn dromen zijn wel altijd extreem gedetailleerd en kan me meestal alles herinneren. vreet ook veel energie

12. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ik denk dat het voor jullie dan goed is om nog even af te wachten om te kijken of de kriebels weer verdwijnen of dat ze erger worden. Een kinderwens is heel sterk maar een derde moet natuurlijk niet ten koste van jezelf gaan. Een zwangerschap en een baby kosten ook weer een hoop energie.

13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    To wat goed dat jullie zo verstandig zijn! Helaas zie je heel vaak dat mensen maar aan een kind beginnen alleen om "het gevoel". Of dat ze hun kop in het zand steken (ik heb liefde genoeg etc).

Zoals jij het beschrijft kan je de situatie met 2 kinderen nu eigenlijk al niet aan. Jij bent (en blijft) chronisch vermoeid. Jullie hebben het financieel niet breed waardoor je man 7! dagen per week moet werken. En jou daardoor niet kan ondersteunen. En het huishouden loopt ook niet goed (ook niet zo gek met 2 kinderen waar je alles alleen moet doen en geen energie).

Ik zie echt geen enkele reden om wel aan een 3e te beginnen. Dat moet je alleen doen als je alles goed op orde hebt. Een zwangerschap, bevalling en baby kost veel van je lijf. Je hebt nu nog klachten. Dit kindje zal ten koste gaan van de kinderen die er al zijn. En die zouden toch echt belangrijker moeten zijn dan weer een nieuw kindje. Investeer je tijd liever in je eigen rust (die weer toeneemt nu je kinderen ouder worden en naar school gaan). En in de band met je oudste kind. Dat klinkt namelijk niet goed.

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    op zich kan het ook super leuk zijn met de oudste, begrijp me niet verkeerd :) maar het is een pittig kind die zichzelf helemaal de baas over alles vind, wat dus ook een hoop geduld vraagt. ze kan ook gewoon lekker kroelen en leuk spelen en kan zo ontzettend lief zijn, maar het heeft 2 kanten, dat maakt het soms erg zwaar. zeker als we weggaan bijvoorbeeld, dan loopt ze ook snel weg, dat is met haar jongere zus al lastiger ivm erachteraan rennen... al weet ik dat dit natuurlijk ook niet altijd zo zou blijven ;) maarja wie weet hoe haar zusje word hihi

15. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Knap dat je jouw verstand boven je gevoel weet te plaatsen :) Als ik jouw verhaal zo lees denk ik inderdaad ook dat het beter is om (nu) niet voor een derde te gaan. Ik ken het gevoel niet dus concrete tips heb ik niet voor je om hiermee om te gaan. Ik denk wel dat het belangrijk is om voor ogen te blijven houden waarom jullie tot deze beslissing zijn gekomen.

Deel Deze Pagina