Maar probeer het je niet al te veel aan te trekken. Ik heb dat helaas wel gedaan en heb best wat verdriet daardoor ervaren. Het voelde alsof het minderwaardig was om alleen maar zonen te krijgen. Als ik daar nu op terug kijk (zoon is nu een half jaar), dan heb ik zo'n ontzettende spijt dat ik me daar zo door heb mee laten slepen. Mijn derde zoon heeft mij nog rijker gemaakt dan ik al was en als ik zie hoe mijn andere twee zonen met hem omgaan (en nu al vertellen dat hij later ook mee mag spelen met de lego en dat ze hem dan ook leren hoe je de trein maakt), dan smelt ik
oooh ja das hier ook zo.. Oh je hebt een koningskoppel, dan ben je zeker klaar nu? Ts, denk juist dat papa et super vind drie dochters! Mijn vriend had ook evenlief nog een dochter gehad als een zoon. Maakt hem echt geen bal uit
Fijn dat het je helpt! Want joh het is echt niet rot bedoeld.. Mensen willen gewoon graag wat meer zeggen dan alleen:"leuk". Niet zo serieus opvatten, is zonde van je eigen geluk. Echte rotopmerkingen klinken heel anders toch? En gefeliciteerd!! Wij hebben drie dochters en als laatste een zoontje.. Nu gaan we voor een dino Nu wordt even mij vaak gezegd:"heel anders hè.. Een jongen?" Uh.. Nou.. Tis gewoon een baby eerlijk gezegd.. wel de liefste en de mooiste
Ojaa, tegen mij zeiden mensen ook gewoon : hopelijk nu wen meisje he?! Of ze concludeerden 'dat ik vast weer zwanger was geworden omdat ik een meisje wilde.' Ik zei altijd dat ik zwanger ben geworden omdat ik graag een kindje wilde. Het maakte mij ook serieus echt niks uit wat het zou worden. Mijn beste vriendin heeft 3 heerlijke meiden trouwens met een erg trotse papa
Wij krijgen ook een 3e meid, ook van te voren hadden we net als jullie wel een zoon gewild maar ik ben er niet verdrietig onder ofzo. Voor mijn man had ik een zoon ook leuk gevonden maar het is prima zo nu. Ik krijg geen rare opmerkingen, misschien durven mensen dat niet ofzo Als ik ze wel krijg dan maak ik me er niet zo druk om en zie ter plekke wel wat ik terug kaats.
Hier ben ik het erg mee eens! Ik ben in verwachting van een derde jongen en ben er zelf helemaal gelukkig mee. Ik had geen voorkeur. Maar de reacties van anderen vind ik soms wel lastig. Voor de 20-weken-echo: Gaan jullie nu voor een meisje? Zou leuk zijn als het nu een meisje is, hè? Als ik jou was, zou ik het wel jammer vinden weer een jongen. Etcetera... Na de 20-weken-echo: Ach, als het maar gezond is, hè? (Dat is natuurlijk hartstikke waar, maar heeft bij mij een bijsmaak alsof het geslacht niet leuk is) Misschien wel minder leuk voor jou, weer een jongen, he? Etcetera... Ik ben het met je eens dat ons kindje op die manier onrecht wordt aangedaan. Dat vind ik het lastige en pijnlijke eraan. Toch laat ik me niet opwinden door opmerkingen van anderen. Dan wordt hun probleem mijn probleem. Daar heb ik niks aan en ons kindje ook niet. Ik spreek gewoon vol liefde en trots over dit kindje, zonder mezelf te bewijzen. Lekker genieten van je mooie meidengezin!
Wat ik trouwens bijna nog erger vind, zijn opmerkingen als: misschien is dit jongetje wel heel rustig? misschien houdt je zoon wel van shoppen. oh joh, mijn dochter zit op voetbal, dus het geslacht zegt niet zoveel hoor. de dochters komen vanzelf. Dit kind mag gewoon zijn wie hij is. Of hij nu van pianospelen of bergbeklimmen houdt. En ik ga echt niet m'n halve leven verspillen aan het wachten op schoondochters hoor hahaha! Ik geniet van mijn jongensgezin!
Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo, het allerbelangrijkste! Ik denk niet dat het perse je hormonen zijn, ik word ook altijd opstandig van zulke opmerkingen :x Wij hebben 2 meisjes en ik kan je zeggen, ik vond het ge-wel-dig dat nr2 weer een meisje bleek te zijn. Mochten we ooit nog voor nr3 gaan, dan lijkt het mij leuk om er achter te komen hoe onze jongens variant er uit ziet (dochters lijken namelijk enorm op elkaar en op mij ) maar nog een meisje erbij zou ik ook echt fantastisch vinden (ben gek op roze, rokjes, strikjes, haartjes doen, tutten etc.) En papa? Papa geniet volop van zijn mooie dametjes en zou ze voor niks en niemand willen ruilen!!! ��
Je weet dat de man het geslacht bepaalt he? Dus je kunt die mensen altijd nog met wetenschappelijke feiten om de oren slaan
Jullie opmerkingen zijn stuk voor stuk heel reëel en ook heel logischom me er niet te druk om te maken. Hoop/denk ook wel dat dat me steeds beter af gaat. Bedankt voor alle morele steun tijdens mijn 'instabiele-9maanden-run' haha Het gekke is inderdaad, zoals ik iemand anders ook al zag schrijven, dat het (onterecht) voor mijn gevoel zo lelijk is tegenover het meisje in mijn buik. Inderdaad die opmerkingen als: "is TOCH OOK WEL leuk". Krijg ik gewoon kromme tenen van. Hoewel ik me echt heus besef dat het niet naar bedoeld is hoor....maar tja, vertel dat maar eens aan dat demoontje in mijn hoofd hihi
Whaha een dino, wil ik ook nog wel. Misschien over een tijdje Ik zei wel vaak voor de 20 weken echo als iemand zei: "wat hoop/denk je dat het wordt?" "Nou afgaande op de vorige 2 denk ik een baby, maar ik hoop zelf nog op een giraffe". Maar Dino lijkt me leuker. Heeft toch niet iedereen....
Nee hoor, papa's trots. Sinds een week hier ook trotse ouders van drie meisjes! En super leuk en allemaal supertrots. Mijn man kreeg ook die opmerkingen en ik heb geprobeerd me er niets van aan te trekken, maar leuk was anders. Ik gaf gewoon aan dat mijn man de koning te rijk was met zijn eigen harem.
haha ik hoor niet anders! Ook 3 meiden straks en ik vind het super! Ik had stiekem zelf de voorkeur voor een derde meisje, lijkt me zo leuk 3 zussen... Manlief had stille hoop op een jongen, en dat kan ik best begrijpen natuurlijk, maar vindt het heerlijk dat er weer zo´n pittige tante onderweg is. Natuurlijk krijg ik ook de opmerking, dan gaan jullie straks zeker nog een poging wagen? en dan zeg ik met een big smile gewoon ja natuurlijk want zonder zoon is er niks aan natuurlijk! Dan weeten ze niks meer te zeggen hoor
ze zeggen wel eens echte mannen maken meisjes vond ik wel leuk ik ben ook zo benieuwd of deze ook zo op haar zussen lijkt, beide lijken ze erg op elkaar, baby foto`s zijn moeilijk uit elkaar te houden.
Ach, hier vier zoons en dat vinden ze weer superzielig voor mij😄! wat ik allemaal niet te horen heb gekregen in de zwangerschappen van de jongste twee. Eerlijk gezegd hebben die opmetkingen mijn derde kraamtijd wel een beetje verpest. Wij waren hartstikke blij met weer een kerngezonde zoon, maar sommige mensen wisten onze jubelstemming toch enigszins te verpesten. Nu er geen hormonen meer in het spel zijn, kan ik er veel luchtiger mee omgaan en raakt het mij totaal niet. meestal zeg ik als mensen zeggen: VIER JONGENS????? Ja, we gaan nu door voor de vier meiden😛
Nou trek je er niets van aan hoor!gezondheid nummer 1,en buiten dat tegen mij doen ze exact het zelfde maar dan over 3 jongens,ooh jammer geen meisje had je vast gewild,later heb je meer aan een dochter hoor onzin lekker genieten van je zwangerschap en de bal terug kaatsen dat je het juist wilde!!!
Zo kreeg ik die opmerkingen toen bleek dat er 3 jongens in mijn buik zaten en geen één meisje voor mama, maar mij maakte die opmerkingen niks uit, kan me er niet druk om maken. Denk ook niet dat die mensen door hebben dat het voor jou niet zo leuk overkomt en zo bedoelen ze het waarschijnlijk ook helemaal niet.