Pff even frustratie berichtje hier. Helaas heb ik last van lange cyclussen de eerste was 61 dagen 2e 48 dagen en sinds drie weken gaan tempen en zit nu op dag 41. Had goede hoop op een ei, maar helaas zet de stijging niet door: 59b74d Ovulation charts on FertilityFriend.com Jullie ervaring met eisprongen in lange cyclussen? Heb nu sterk het idee dat ik er überhaupt geen heb. Dokter kan pas na 1 jaar wat doen...
Hallo, Je kaartje is moeilijk te beoordelen, omdat je zo laat in de cyclus bent gaan tempen. Maar ik zie geen eisprong. Ik heb ervaring met temperaturen in lange cyclussen (kortste 42, langste 135!) Ik heb pcos, wat inhoudt dat verschillende hormoonwaardes verstoord zijn, waardoor onder andere je eitjes niet snel genoeg groeien en springen. Dit resulteert dan ook in een late ovulatie (als je er al één hebt). Wanneer je een kinderwens hebt, zou ik hiermee naar de huisarts gaan en je niet af laten schepen met een jaar proberen. Zonde van de verloren tijd wanneer je zulke lange cyclussen hebt. Het argument van de huisarts "eerst ontpillen" slaat nergens op, want dat duurt geen jaar! Veel succes!
Thanks voor je reactie. Ben maandag naar de dokter geweest, maar zij vertelde dat ik het echt een jaar de tijd moet geven. Ze begon zelf dat ze niet verwacht dat ik PCOS heb omdat ik een 'normaal' postuur heb. Zelf vind ik mezelf wel enigszins aan de stevige kant, maar goed. Ik hoor ook vaak zat meiden die PCOS hebben en mooi slank zijn. Maar krijg dus helaas geen doorverwijzing, ze vroeg zelfs vanwaar die haast... ik zo heb geen haast als ik weet dat ik überhaupt wel ovuleer, maar nu ben ik voor mijn gevoel gewoon doelloos bezig. Dus wil van het weekend eventjes naar de Tuinen gaan om te kijken of monnikspeper, teunisbloemolie of enfamol me kunnen helpen aan een kortere cyclus. Werd jij snel doorverwezen?
Alsof het mijn verhaal is! Ik kan me er een beetje boos om maken. Ik zat toen tegen ondergewicht aan (BMI 19.5 ongeveer) Mijn huisarts nam me ook niet serieus want pcos komt alleen voor bij wat stevigere mensen. Nou niet dus. (Zie ook clubje pcos zonder andere symptomen) Ik heb ook gezegd dat ik vermoeden had van pcos en dat ik het zinloos vond om zelf te proberen. Ik mocht pas anderhalf jaar na het stoppen van de pil terugkomen. Gelukkig heb ik het nog geen maand aangekeken (ik was toen al 100 dagen niet ongesteld geworden en wilde niet meer afwachten) en heb ik eigenwijs weer een afspraak gemaakt. Eigen huisarts op vakantie, dus een waarnemer. Zij heeft mij doorverwezen en ja hoor heel duidelijk: pcos! Ik mocht toen de mmm in en ben gelukkig snel zwanger geraakt. Als je binnen nu en een aantal weken niet ongesteld wordt, zou ik gewoon weer een afspraak maken. Ik ken veel slanke mensen met pcos. De huisartsen hebben niet altijd veel verstand van pcos!
Ik heb helemaal niet gewacht. Ik wist dat ik maar 5x per jaar ongesteld werd voor mn spiraaltje, en dat dit iig zo was van mijn 14e tot 18e en tussendoor ook niet beter... Mijn BMI was 21-23 tot mijn 27e. Ik heb het andersom aangepakt, ik heb direct na verwijdering spiraaltje de vruchtbaarheidspoli gebeld voor een afspraak, en daarna de huisarts gezegd dat ik 2 verwijsbrieven nodig had.
Ja inderdaad moet misschien wat meer tegengas gaan geven bij die artsen. Maar had zelf zoiets van ben 'pas' voor de 3e ronde bezig en moet het misschien ook wat tijd geven. Maar inderdaad als er nu geen ovulatie plaatsvind zal dat ook niet / nauwelijks komen. Jullie dus verder ook geen ervaring met teunisbloemolie of monnikspeper? Zag nu zelf te denken om naar de Tuinen o.i.d. te gaan om te kijken of zij wel wat willen adviseren
Hoe was je cyclus voordat je aan de pil ging? Of was je toen nog heel jong? Wellicht je huisarts over proberen te halen om een echo te laten maken dan zien ze het toch vanzelf?
Dat jaar wachten is volgens mij gewoon vanuit bezuinigingen voortgekomen. Ik zoek tegenwoordig, voordat ik naar de arts ga, naar officiële onderzoeken op internet. Dan wordt er nog weinig tegengesputterd is mijn ervaring en krijg ik een verwijsbriefje als ik die nodig acht.
Was erg jong toen ik aan de pil ga dus geen idee hoe cyclus daarvoor was. Gister monnikspeper en tarwekiemolie gehaald hopelijk gaat mijn cyclus nu korter en regelmatiger worden