Hallo dames, Ik wil graag jullie mening/advies vragen. Ik ben rond 28 augustus ongesteld geworden voor iets langer dan een week. Ik zou dan rond de 23e/25e van september weer ongesteld moeten worden, maar ben het nog steeds niet. Ik heb twee testen gedaan en beide negatief. Ook mijn cyclus weet ik niet zeker.. Moet ik nu wachten en over een week weer testen? Of is er iets anders? Help!
Heb je dan altijd een cyclus van netjes 28 dagen? Ben je pas met de pil gestopt misschien of kan er een andere reden zijn dat je misschien later een eisprong hebt gehad?
Ik denk dat je cyclus wat langer is, dat kan ook hoelang ben je al gestopt met de pil ? en hoe zijn je cyclussen normaal ?? het kan namelijk zomaar ineens zo zijn dat ondanks je cyclus altijd regelmatig is die nu zomaar langer is. Je kan altijd woensdag nog een test doen en anders wachten op je ongi
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben al vanaf december gestopt met de pil en ben in april zwanger geweest, maar dit moest weggehaald worden want het vruchtzakje was leeg! Mijn vorige cyclus was wel gewoon netjes in vergelijkin met deze maand!
Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Weet je of je een eisprong hebt gehad en wanneer? Je word altijd ongesteld (tenzij je zwanger bent natuurlijk) 14 dagen na de eisprong. Hoelang zijn al je cyclussen geweest?
Nee dat weet ik niet, dat is het lastige.. De eisprong ia toch 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie? In het begin dat ik gestopt was met de pil had ik erg onregelmatige cyclussen, maar na de curretage heb ik redelijk normale cyclussen gehad..
Nee de tijd tussen de menstruatie en de eisprong bepaald de lengte van de cyclus. Die kan dus wisselen en kan dus 14 dagen zijn maar ook korter of langer. Vanaf de eisprong is het wel bij iedereen gelijk, 14 dagen. Zolang je niet zeker bent van je cyclus zou je toch nog even geduld moeten hebben en anders kan je naar de huisarts bellen en kunnen vragen om een bloedtest.
Nee je eisprong hoeft niet precies 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie te zijn hoor, kan vanaf de 11de dag na de eerste dag van je menstruatie plaatsvinden, daarom doen de meeste vrouwen ook ovulatietesten of temperaturen mocht het wat langer duren om zwanger te worden. Je hoeft ook niet stopt 14 dagen na je eisprong ongesteld te worden, kan ook 16 of soms zelfs 18 dagen later zijn.
Na de eisprong kan ook variëren hoor... Die fase duurt gemiddeld 14 dagen, maar kan ook korter of langer zijn dan dat. Ik had vorige cyclus een LF fase van 12 dagen en lees ook dat er vrouwen zijn die bijvoorbeeld 7 of 8 dagen hebben (heel kort). Dus het is toch echt even afwachten denk ik!
Hey, het kan zijn dat je een eisprong over geslagen hebt, ik ben nu al vanaf 1 augustus niet meer ongesteld geweest, 4 weken overtijd. en al een berg testen er tegen aan gegooid maar ze blijven negatief. had het ook nog nooit gehad en altijd een nette cyclus en regelmatig. ik ben niet naar de huisarts nog geweest maar ik wacht gewoon af tot volgende week, tot dat ik zeg maar 2 cyclussen overgeslagen heb, als ik dan nog niet ongesteld ben dan ga ik toch de huisarts maar eens opzoeken. Succes, hopelijk vlug een posi test of ongesteld, ik vind het maar niks dit onzekere gedoe het is zo rot dat je niet weet waar je aan toe ben!
Het kan zomaar gebeuren dat je cyclus van slag is. kan heel veel oorzaken hebben denk aan bijvoorbeeld stress. Ik had altijd lange cyclussen tussen de 34-48 dagen. Tot dat ik ook heel lang niet ongesteld werd en er tig testjes tegenaan heb gegooid en een erg onzeker van werd. ben uiteindelijk naar de ha geweest en heeft me direct doorverwezen naar de gyn daar bleek ik na een aantal onderzoeken Pco te hebben. Zit momenteel al op dag 140 van mijn cyclus en nog doe ik af en toe een testje omdat ik vanalles "voel" maar.... Maak je niet direct te druk als je dag of paar dagen te laat bent het komt vast wel goed
Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels nog steeds niet ongesteld.. Gisteren avond elke keer eventjes zeurende pijn in mijn buik. Een soort menstruatie pijn, maar dan anders.. heel vaag? mijn afscheiding is heel dunnig...
Misschien heb je een cyclus overgeslagen? Dan kan het ook zijn dat je nu een eisprong krijgt en dat daar bijvoorbeeld de zere pijn vandaan komt.
Hmm ja dat zou kunnen inderdaad.. Heb ook afscheiding gehad wat wel bleef plakken (dus sliertjes gaf tussen de vingers).. ik hoop dat dat het is, want maak me snel zorgen over zulke dingen als ik op google zoek e.d. haha..
Geen zorgen maken want stress helpt hierin niet (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Heb je al een ovulatietest geprobeerd?